•  

    Stworzyłem zaawansowany symulator spedycji SpedSim

    http://spedsim.com/

    Przez ostatnie pół roku stworzyłem grę przeglądarkową, w której użytkownik wciela się w spedytora / właściciela firmy spedycyjnej.
    O symulatorze:
    - realna mapa (na chwilę obecną Polska, Niemcy, Czechy, Słowacja, Austria, Węgry) ze wszystkimi drogami i miastami

    - możliwość symulowania operacji FTL (ładunków całopojazdowych) oraz Grouppage (przesyłki drobnicowe) – busami, solówkami i naczepami
    - póki co 3 rodzaje zabudowy – chłodnia, plandeka, kontener + warianty z windą załadunkową
    -pozycja pojazdów kalkulowana jest co 1 minutę, a ich prędkość jest realistyczna i zależy od typu pojazdu, umiejętności kierowcy, ładunku, kategorii drogi na której się znajduje, , ograniczenia prędkości na danym odcinku, liczby pasów ruchu. Podobnie jest ze spalaniem i cenami paliwa, które różnią się pomiędzy państwami i zmieniają się.
    - stawki za zlecenia zbliżone są do rzeczywistości
    - generator tworzący przesyłki na całej grywalnej mapie, uwzględniający wielkość i położenie miast
    - na chwilę obecną główną jednostką ładowności jest metr ładowny (LDM) – ze względu na towary ułożone na niepiętrowalnych paletach. W przyszłości rozszerzone o boxy o niestandardowych wymiarach, przewóz płynów, gabaryty – dodanie limitu metrów sześciennych (kubików) i wagi ładunku
    - filtrowana giełda ładunków, umożliwiająca korzystanie zarówno z kodów pocztowych, jak i wygodnej mapy

    Symulator na chwilę obecną jest darmowy i bez reklam.
    Plany na przyszłość:
    - łatanie błędów
    - dodatkowe towary i typy pojazdów
    - zdarzenia losowe, mandaty, warunki pogodowe
    - zaawansowane zarządzanie flotą pojazdów (ubezpieczenie, przegląd, stan techniczny itd.)
    - urealnienie kosztów (opłaty drogowe, podatki)
    - możliwość budowy magazynów, zarządzanie liniami
    - interakcje między użytkownikami (przetargi, współpraca między firmami, współdzielenie firmy)
    - aplikacja mobilna

    #gry #programowanie #transport #spedsim #spedycja #tworczoscwlasna #gamedev #symulatory #rozrywka

    źródło: 1.jpg

    •  

      @acars: PROTIP: zamiast wziąć jeden kredyt na rok oprocentowany na 10%, można ten kredyt rozbić na dwa: jeden półroczny oprocentowany 7,5% i jeden roczny oprocentowany 10% ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @acars: wszedłem na stronkę, szukam przycisku gdzie kliknąć. Po 2 sekundach przeciętny użytkownik rezygnuje i wychodzi.

      Ja się uparłem, przescrollowałem, przeczytałem i zorientowałem się, że trzeba się zarejestrować a nawet nie wiem na czym gra polega- wychodzę.

      Anyway, powodzenia!

    •  

      @acars: aby wysłać pojazd na miejsce załadunku muszę latać palcem po mapie i zaznaczać czy można gdzieś kliknąć, aby jechał pod wybrane zlecenie i tyle?

    •  

      @Optimadz: Jak dodam możliwość tworzenia przesyłek na giełdę to artyści z optimy i tu będą po godzinach przepisywać z przyzwyczajenia ლ(ಠ_ಠ ლ)

    •  

      @nemokrinis: Musisz wybrać na mapie.

    •  

      @acars: dobra teraz zauważyłem że na mapie jest zaznaczone miejsce załadunku jak się ja oddali, a ja latałem na google aby znaleźć Rybnik XD

      pokaż spoiler przydała by się opcja aby na aucie zaznaczyć do jakiego zlecenia ma jechać

    •  

      Jest rejestracja, a nie ma nawet httpsa. Podziękuję.

    •  

      @acars: Zajebiste, takiego czegoś pół życia po studiach szukałem. Będzie grane :)

    •  

      @acars: chłopie zapłać te 100PLN za SSL

    •  

      @acars: o kurwa stary ale zajebisty zapychacz czasu, dziękówka :D

      +: mudkipz
    •  

      Zrób jeszcze wyceny z automatu

    •  

      @NaPewnoNieZyd: niestety podpiszę się pod tym... jeżeli to siedzi na zwykłym PHP+SQL to będzie mulić bez dobrego dedyka, podobnie jak każda kopia Ogame.

    •  

      Bad Gateway i już pograłem :(

    •  

      @acars: chłopie zapłać te 100PLN za SSL

      @Matiko1: przecież ssl za darmo jest

    •  

      Euro truck simulator menadżer :D

    •  

      . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

      źródło: IMG_4877.PNG

    •  

      @acars Nie da się zarejestrować. Nic się nie dzieje po kliknięciu register.

      +: Hawkie
    •  

      @acars: zarejestrowałem się ale nie mogę kupić żadnego używanego samochodu. Wyszukiwarka jest pusta

    •  

      Szanuję mocno, ale tak sobie wyobrażam potencjalnego gracza ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @zalogowany_jako: Na początek leasing nowego auta lub kredyt i kupno.

    •  

      @acars: Co to ma znaczyć? w tej firmie jeździmy 90km/h

    •  

      @acars: ale zrobiłbyś chociaż jakiś krótki opis o co tu chodzi, co się klika i po co. Pół roku robiłeś, a godziny ci szkoda na coś tak podstawowego ლ(ಠ_ಠ ლ)
      W Game Info ceny paliw a FAQ under construction xD

    •  

      @Drogomir: Niestety wpadłem w pułapkę dewelopera, dla którego wszystko jest self-explanatory. W najbliższych dniach pojawi się tutorial i uzupełnione FAQ.

    •  

      @acars: kupiłem busa ( ͡° ͜ʖ ͡°) zatrudniłem do niego kierowce (i przypisałem). zaakceptowałem oferte z marketu ale bus nie jedzie. Co zrobiłem źle? :P

      EDIT: ok chyba wiem
      EDIT2: jednak nie ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      @Pietter: musisz wyslac busa do odbioru zlecenia.
      klikasz na busa, "create trip" czy jakos tak, i potem na miejsce zaladunku na glownej mapie

      @acars: czy da sie kolejkowac zlecenia na jedno auto?

    •  

      @Zielone_Jabuszko_Rosnie_Sobie: dzięki miras, po czasie rozkminiłem

    •  

      @Zielone_Jabuszko_Rosnie_Sobie: Na PC podpinasz po prostu w trasę, a na urządzeniach mobilnych musisz kliknąc dwa razy na linię drogi aby powstał marker i potem go przesunąć na przesyłkę. Nie można tylko podpiąć przesyłki na dostawę zanim nie została odebrana albo jak przekracza pojemność auta.

    •  

      @acars: nie rozumiem.

      mam auta ktore jada wlasnie na zaladunki. Przydzieliłem je do odbioru, wiec zakladam (nie wiem czy slusznie) ze po zaladunku rusza automatycznie na rozladunek.

      Chce im przydzielic juz kolejny zaladunek, po tym pierwszym rozladunku.

      Jada z PL do DE, tam zrzutka i chce im zapisac trase z zaladunkiem w DE.

      czy jest mozliwe tak kolejkować?

    •  

      @Zielone_Jabuszko_Rosnie_Sobie: Auta nigdzie automatycznie nie ruszą dopóki nie mają trasy. Nie da się przypisać przesyłki do trasy rozładunkowej zanim danej przesyłki nie załadowali (możesz ustawić punkt gdzieś w pobliżu żeby auto jechało w tym kierunku ale i tak będziesz musiał go przesunąć aby rozładowali). Jeżeli ten załadunek po rozładunku w sumie z innymi zaplanowanymi załadunkami przekracza LDMy pojazdu to nie da się go przypisać do trasy.

    •  

      @acars: eee, panie to pierwsza kwestia podstawowa ze musi byc kolejkowanie tego.
      moze z jakims rozsadnym limitem do 2-3 zlecen na przod, albo w przyszlosci jakies ramy czasowe na zlecenie do odbioru (mozna odebrac 5 listopada miedzy 12 a 18) i tyle.
      Bo teraz musze czekac az mi auta pojada na zaladunek zeby im zlecic dopiero rozladunek

    •  

      za cholerę samochody nie chcą ruszyć, (po zatankowaniu, nadaniu kierowcy, ustaleniu trasy, kliknięciu rozpocznij jazdę i wskazaniu punktu, wyłączeniu ublocka, zmianie przeglądarki) Jest tylko status driving i samochód od godziny stoi w miejscu.

    •  

      @acars: super pomysł, jeszcze dziś sobie to sprawdzę. Po komentarzach widzę ze jeszcze nie wszystko jest dopracowane ale to nic dziwnego.
      Wołaj jak będą jakieś update czy FAQ do gry

    •  

      @stediuk mam to samo, wołajcie jak będzie rozwiązanie

      +: efceka
    •  

      @stediuk: jebani kierowcy. Dobrze pracy nie zaczęli, a już strajkuja xd u mnie to samo, stoi od 15 minut i się nie rusza.

    •  

      @efceka: nie wolno pracowników bic, mogą Cię sa to posadzic

    •  

      @acars: Kocham gry, w ktorych na dzien dobry musze sie zarejestrowac - wychodze od razu ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      @acars: Podałem tymczasowego maila z maildrop.cc (nie będę podawał rzeczywistego tylko po to żeby mieć login w grze) i nie dostałem linka weryfikacyjnego.

    •  

      @efceka: u mnie dalej w korku na rondzie stoją od 2h xd

    •  

      @cochese: Zweryfikowałem ci maila ręcznie, maildrop.cc jest na czarnej liście, dlatego mail nie przychodzą

      +: cochese
    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @acars: Przydało by się podawanie orientacyjnej godziny przyjazdu na miejsce żeby wiedzieć jak sobie budzik ustawić xD

    •  

      @polack: Sprawdź czy masz dobrze wszystko skonfigurowane, albo podeślij nazwę użytkownika na pw. Problem z nocy, gdzie część pojazdów się nie aktualizowała został już rozwiązany.

    •  

      @acars: pograłbym ale boje sie ze będe miał flashbacki z wietnamu ;/

    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @acars: Auta w czasie rzeczywistym się poruszają? Co w przypadku plajty? Da się w ogóle splajtować? ;D

    •  

      @pandafix: Z tego co widzę po stawkach za fracht to o plajtę nietrudno xD

    •  

      @acars: parę rzeczy jest dla mnie nie logicznych. Dlaczego solówki nie maja podanych miejsc paletowych? Jest tylko objętość. Po zakupie bądź wzięciu leasingu nie wiadomo jaka jest dopuszczalna ładowność pojazdu.
      Jeśli dobrze zauważyłem, to jeśli weźmiesz towar większy niż ładowność samochodu to coś system ma jakieś żale. Nie wiadomo czy można to wywieść np. na 2 razy.
      Czy samochód po dostarczeniu ładunku z automatu wraca do domu czy można coś zabrać na powrocie?
      W podglądzie samochodu przydałoby się, żeby podawało przybliżony czas dojazdu do celu.
      W przypadku przesyłek, brak terminu doręczenia, co też by się przydało.
      W samym "sklepie" solówki oznaczone są jako naczepy, podobnie wyglądają w garażu. Może być trochę mylące przy większej ilości samochodów. Przydały by się osobne ikonki.

      Czy za porzucenie zlecenia przed załadunkiem są naliczane jakieś kary?
      Jeśli symulacja nastawiona na realizm to czy przewidziane są zakazy weekendowe i wakacyjne, czas pracy itp?

    •  

      @Satizo:

      Dlaczego solówki nie maja podanych miejsc paletowych? Jest tylko objętość.
      Metr ładowny (LDM) to nie jest objętość tylko jednostka powierzchnii. 1EPAL = 0.4 LDM Nie ma wprost podanych miejsc paletowych bo na rynku dostępne są towary na półpaletach, ćwiartkach i paletach przemysłowych. Objętość pojawi się w późniejszych wersjach, gdy dojdzie możliwość stackowania palet i paczek oraz przewożenia płynów.

      Po zakupie bądź wzięciu leasingu nie wiadomo jaka jest dopuszczalna ładowność pojazdu.
      Masa ładunku i jej wpływ na możliwość transportu nie jest jeszcze zaimplementowana. LDMy widać w podglądzie samochodów pod nazwą Capacity

      Jeśli dobrze zauważyłem, to jeśli weźmiesz towar większy niż ładowność samochodu to coś system ma jakieś żale. Nie wiadomo czy można to wywieść np. na 2 razy.
      Nie można

      Czy samochód po dostarczeniu ładunku z automatu wraca do domu czy można coś zabrać na powrocie?
      Samochody z automatu nigdzie się nie przemieszczają. Musisz sam ustawić trasę i możesz zabierać inne zlecenia.

      W podglądzie samochodu przydałoby się, żeby podawało przybliżony czas dojazdu do celu.
      To być może zostanie zaimplementowane w którymś z updatetów, chociaż i tak ten czas będzie mocno przybliżony, bo prędkość zależy od wielu czynników w tym rodzaju drogi, umiejętności kierowcy i ograniczenia prędkości, które kalkulowane są na bieżąco.

      W przypadku przesyłek, brak terminu doręczenia, co też by się przydało.
      Wprowadzenie w planach.

      W samym "sklepie" solówki oznaczone są jako naczepy, podobnie wyglądają w garażu.
      Tutaj pojawia się problem spójności ikonek z tymi w wymaganiach na giełdzie przesyłek. Jak ikonki będą różne to będzie łatwo zinterpretować, że przesyłkę będzie można odebrać tylko solówką bądź naczepą co nie jest prawdą. W podglądzie Trucks dla naczep jest oddzielna tabela poniżej.

      Czy za porzucenie zlecenia przed załadunkiem są naliczane jakieś kary?
      Na chwilę obecną jak anulujesz zlecenie to jest kara. Dopóki nie zostaną wprowadzone deadliny to może wisieć w zaakceptowanych bez konsekwencji.

      Jeśli symulacja nastawiona na realizm to czy przewidziane są zakazy weekendowe i wakacyjne, czas pracy itp?
      To raczej nie zostanie wprowadzone ze względu na grywalność. Auta dłużej by stały niż jechały, te zasady czasu pracy są raczej zbyt skomplikowane dla osób z poza branży.

    •  

      @acars:

      Metr ładowny (LDM) to nie jest objętość tylko jednostka powierzchnii. 1EPAL = 0.4 LDM Nie ma wprost podanych miejsc paletowych bo na rynku dostępne są towary na półpaletach, ćwiartkach i paletach przemysłowych. Objętość pojawi się w późniejszych wersjach, gdy dojdzie możliwość stackowania palet i paczek oraz przewożenia płynów.

      Dla ułatwienia można by przyjąć wyłącznie miejsca paletowe. Oczywiście tam gdzie to realne, bo trochę utrudnia zabawę dla niewtajemniczonych. Ja co prawda od 10 lat w transporcie i posługuje się wyłącznie miejscami paletowymi.
      Wy przypadku samochodów z windą stackowanie w zasadzie nie wchodzi w rachubę bo może być niemożliwe zdjęcie towaru.

      To być może zostanie zaimplementowane w którymś z updatetów, chociaż i tak ten czas będzie mocno przybliżony, bo prędkość zależy od wielu czynników w tym rodzaju drogi, umiejętności kierowcy i ograniczenia prędkości, które kalkulowane są na bieżąco.

      W pełni zrozumiałe, dlatego pisałem o szacunkowym czasie dojazdu, żeby nie siedzieć darmo przed kompem.

      Ogólnie rzecz biorąc zapowiada się ciekawie i szykuje się dobra zabawa

      Jeszcze jedno pytanie.
      Czy można kompletować frachty? Na przykład pozbierać w jednym mieście kilka, tak żeby np. mieć rozładunki po trasie?

      +: mudkipz
    •  

      @acars: Dodaj zdarzenia typu:
      - twój kierowca zachlał pałe na postoju i ma opóźnienie
      - straciłeś pieniądze bo twój kierowca spuścił sobie ropę z pojazdu
      - dostałeś karę bo puściłeś przeładowanego o 10t dostawczaka zarejestrowanego na osobówkę 3.5t
      - dostałeś karę bo twoje auta to złomy z lewym przeglądem
      - kierowca siedzi w więzieniu bo nie odśnieżył przyczepy i spadający lód kogoś zabił
      i tak dalej, żeby nadać większego realizmu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      Czy można kompletować frachty? Na przykład pozbierać w jednym mieście kilka, tak żeby np. mieć rozładunki po trasie?
      @Satizo: Jak najbardziej. Na PC podpinasz po prostu w trasę przeciągając, a na urządzeniach mobilnych musisz kliknąc dwa razy na linię drogi aby powstał marker i potem go przesunąć na przesyłkę. Nie można tylko podpiąć przesyłki na dostawę zanim nie została odebrana.

    •  

      @acars: Nawet spoko jak na początek. Czyli teraz Liczą sie LDMy? a nie waga ładunku? tzn ze jak moge zaladowac tylko 1800kg i 4LDMy to moge walic na full do 4LDM i miec w powazaniu wage?

    •  

      @ahmed_abdul: Na chwilę obecną tak.

    •  

      @acars: Dlaczego nie ma ani jednego kierowcy z kat. CE? Kupilem samochód, sam mam nim jeździć? (╯°□°)╯︵ ┻━┻

    •  

      @cochese: sprawdziłem, faktycznie nie ma żadnego. Trochę babol

    •  

      @Satizo: @cochese: Zaraz się wygenerują, wszyscy rzucili się na tych z CE i zostali tylko ci z B

      +: mudkipz
    •  

      @acars: jak wygląda temat wyszukiwania w pobliżu kodu pocztowego, bo nie umiem ogarnąć i nie bardzo rozumiem wyjaśnienie

    •  

      @acars: Wysłałem samochód nie tam gdzie chciałem. Jak mogę go zatrzymać i zmienić trasę?

    •  

      @Satizo: Dajesz początek + % np. dla wszystkich zleceń z 03-??? wpisujesz 03%

    •  

      @cochese: Odepnij wszystkie przesyłki od trasy, kliknij na koniec trasy (flaga) i delete trip.

    •  

      @acars: wydaje mi się, że czasem auto zjeżdza z trasy i potem na nią wraca, da się śledzić ślad historyczny, po którym jechało dane auto?

    •  

      @acars: Co w sytuacji kiedy ładunek jest większy niż ładowność auta? Będzie przeładowane, czy zlecenie nie zostanie zrealizowane?

    •  

      @acars: Na opayq.com też nie dochodzą. Weź wyświetlaj komunikat, że mail odrzucony (blacklist) czy coś.

    •  

      @Satizo: Nie da się zrealizować.

    •  

      @acars: Trzeb by popracowac nad metodą wyszukiwania przesyłek lub sposobem prezentacji na mapie. Teraz jak wyszukuje po kodzie pocztowym to np 10km dalej juz jest inny kod i mi nie wyswietla ladunku a np byl bym nim zainteresowany wiec albo dodaj możlosc zaznaczania interesujacego obszaru na mapie np kołkiem albo popracuj nad czytelnościa mapy tzn niech kreski miedzy pkt zaladunku i rozladunku pojawiaja sie dopiero po najechaniu na dana przesylke. Przydalo by sie tez dodac jakas kolejke przesyłek per samochod bo troche slabo ze moge dodac kolejna przesylke dopiero po zaladowaniu poprzedniej.

    •  

      @ahmed_abdul: Pierwszą część wezmę pod uwagę. Ustawić wiele przesyłek do odbioru możesz, ale musisz sam ustawić ich kolejność. Nie można tylko podpiąć przesyłki na dostawę zanim nie została odebrana. Na PC podpinasz po prostu w trasę, a na urządzeniach mobilnych musisz kliknąc dwa razy na linię drogi aby powstał marker i potem go przesunąć na przesyłkę

    •  

      @ahmed_abdul: i ew zmienil bym grafike rozladunku i zaladunku tak zeby byla znaczaca roznica miedzy nimi bo teraz one wygladaja bardzo podobnie i jak jest duze zageszczenie to nie wiadomo czy to rozladunek czy zladunek

    •  

      brak wysyłania zlecenia z korytarzem do kierowcy...

    •  

      @acars: W jaki sposob moge zakolejkowac przesylki do odbioru na PC bo nigdze nie widze takiej opcji

    •  

      @acars: Wszystko spoko, nawet się podjarałem bo takiej gry szukałem.. Ale certyfikat SSL i jakieś logowanie googlem poproszę lub coś :D Google może poczekać ale bez SSL nie podchodzę.

    •  

      @acars: jak wygląda tankowanie? Muszę sam o to dbać (samochód stanie na środku drogi?) czy kierowca wie kiedy ma zatankować?

      W Markecie przydatna byłaby kolumna pokazująca opłacalność zlecenia (revenue dzielone przez dystans).

      Fajnie byłoby gdyby w tym okienku pokazywał się dystans do celu. Przynajmniej orientacyjnie można byłoby sobie w głowie obliczyć ile czasu pozostało.

      źródło: sim.png

      +: Kamlos
    •  

      @Satizo: To nie adblock tylko I don't care about cookies, po wyłączeniu pojawia się dodatkowy ptaszek do zaznaczenia, teraz poszło.

    •  

      @mudkipz: Musisz samemu tankować

      +: mudkipz
    •  

      @acars: Kurde, wiesz co... Jak w wymaganiach ładunku jest kontener i lodówka, to znaczy, że mogę to zabrać kontenerem LUB lodówką. A jak jest kontener i winda, to muszę mieć I kontener I windę. Dlaczego, do cholery, dowiaduję się o tym jak już mam zaklepany ładunek? Teraz to mi wisisz 28 ojro za zerwanie umowy (╯°□°)╯︵ ┻━┻

      +: mudkipz
    •  

      @cochese: Samą windą chciałeś podjechać ? :D W FAQ które za chwilę wjedzie na stronę będzie już to opisane
      "If the requirement says flatbed and container, does it require a flatbed and container? " No, it's one or the other. Although if there's a tail lift requirement you have to plane a truck with a tail lift installed.

    •  

      Samą windą chciałeś podjechać ?

      @acars: Nie, samym kontenerem, zakładając, że winda jest opcjonalna tak jak lodówka.

    •  

      @acars: a będzie możliwość kolejkowania rozładunków ?

      +: cochese
    •  

      @majcher_zlo: @acars: W ogóle możliwość kolejkowania akcji (załadunek, tankowanie, rozładunek). Czasy, kiedy wstawanie co 3h w nocy i klikanie w MMO uznawalem za zabawne minęły jakieś 15 lat temu ;-/

    •  

      @acars: To jakiś błąd, że od 2 godzin nie mogę dojechać do Proszowic? W sensie akceptowałem ładunek, wysłałem załogę, a na mapie ładunek zniknął. W zleceniach jest, załoga w ustawieniach ma, ale od 2h nie może wjechać i zabrać, jakby był błąd

    •  

      @cochese: Możesz ustawić wiele przesyłek do odbioru. Na PC podpinasz po prostu w trasę, a na urządzeniach mobilnych musisz kliknąc dwa razy na linię drogi aby powstał marker i potem go przesunąć na przesyłkę. Nie można tylko podpiąć przesyłki na dostawę zanim nie została odebrana.

    •  

      @pandafix: Czasami tak się zdarza. Wejdź w Market -> Accepted i znajdź tą przesyłkę. Kliknij w czerwony guzik obok id samochodu -wróci na mapę, przejdź na stronę główną i dodaj ją ponownie.

    •  

      Możesz ustawić wiele przesyłek do odbioru.

      @acars: To wiem. Ale nie mogę zakolejkować dostawy w miejsce X, przejazdu do miejsca Y, odbioru przesyłki i wyruszenia w kierunku miejsca Z.

      +: stediuk
    •  

      na urządzeniach mobilnych musisz kliknąc dwa razy na linię drogi aby powstał marker

      @acars: Trochę musiałem się naklikać, ale trafiłem. Nie wiem, może mam za grube paluchy ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      @acars: Na co mają wpływ statystyki kierowcy? "Fuel Savings" się domyślam. "Following law" wpływa tylko na prędkość? A "Experience", "Risk" i "Happiness"? Czy "Happiness" się zmienia?

      +: efceka
    •  

      @acars: Fajna gierka, parę moim uwag (zaznaczam, jestem "casualem", nie mam pojęcia jak działa "prawdziwa" logistyka):
      - brakuje możliwości zakolejkowania dostawy przed odbiorem - pilnowanie tego kiedy auto odbierze dany towar jest trochę uciążliwe i odbiera 50% przyjemności z gry. Mimo, że gra się fajnie, nie widzę opcji dłuższej zabawy bez takiej funkcji. Wiem, że mogę ustawić trasę w pobliżu punktu dostawy, ale dalej muszę wtedy pilnować, żeby "trafić" w okienko "po odbiorze", a "przed dostawą" i zaktualizować trasę - jeśli tego nie zrobię (np. auto dotrze tam w nocy), to po prostu pojedzie dalej i będę musiał je zawracać
      - na mapie z listą zleceń fajnie by było mieć możliwość wyświetlenia już istniejących tras moich samochodów, żeby móc łatwiej zobaczyć, czy dane zlecenie jest "po drodze", czy nie)
      - na mapie z listą zleceń fajnie by było, gdyby po kliknięciu na miejsce odbioru, linia łącząca je z celem zmieniała kolo, bo teraz nie badzo widać gdzie jest cel
      - było by super, gdyby mapa zleceń nie zamykała się i nie przeładowywała po zaakceptowaniu zlecenia - zwykle zbieram kilka zleceń tego samego typu z okolicy, więc za każdym razem muszę wyszukać od nowa, otworzyć mapę, znaleźć, zaakceptować i tak w kółko - coś bardziej "responsywnego" znacznie ułatwiłoby ten proces
      - chciałbym mieć możliwość zazneczenia obszaru (punkt + promień? dowolny rysowany ręcznie obszar?) dla odbioru / odstawy, bo wyszukiwanie po krajach jest mało przydatne (np. pd / pn Niemiec to duża różnica), a wyszukiwanie po kodach mało użyteczne (bo przesyłka może być 5km poza obszarem danego kodu, a mimo to mogę być zainteresowany)
      - ogólnie mapa zleceń wymaga pracy - jest mało czytelna i trudna w użyciu
      - filtrowanie ofert powinno umożliwiać nie tylko wybranie typu auta dla którego zleceń chcemy szukać, ale też odfiltrowanie zleceń wymagających auta, którego NIE mamy. Np. wybierając flatbed / container (dla auta BEZ chłodni) 70% zleceń która się wyświetla to zlecenia dla auta flatbed / container ale Z chłodnią - zupełnie nie to, czego szukam; wiem, że flatbed i container w wymaganiach oznacza to LUB to, ale rozumiem, na logikę, że skoro wymagana jest chłodnia, to jest to mus?
      - na mapie z trasami moich aut chciałbym móc "wyłączyć" wyświetlanie trasy wybranych aut albo ustawianie dla nich innych kolorów - w sytuacji, kiedy mam 100% załadowane auto i próbuję zaplanować trasę dla kolejnego, pokazywanie wszystkich punktów odbioru / dostaw trochę rozprasza i przeszkadza
      - nie widze możliwośći zmiany ostatniego celu trasy - dodawanie punktów po drodze działa fajnie (przeciąganie trasy), ale żeby przredłużyć trasę o jeden punkt muszę go dodać jako "przedostatni", potem usunąć assignment z tego, który jest ostatni (czyli ten obecnie przedostatni, który chcę, żeby był ostatni, staje się ostatnim) i jeszcze raz dodać ten usunięty "po drodze" do nowo dodanego ostatniego (nie wiem na ile to wyjaśnienie jest klarowne ;-) )
      - ręczne tankowanie jest uciążliwe i nie widzę w jaki sposób czyni rozgrywkę bardziej realistyczną - nie wierzę, że w rzeczywistości kierowca ciężarówki nie zatankuje sam widząc pusty bak, jeśli ktoś z "dyspozytorni" do niego nie zadzwoni i mu o tym nie powie ;-)

      I potencjalny bug: zdarzyło mi się, że mając 0.2 free capacity nie mogłem dodać do trasy odbioru towaru o rozmiarze 0.2. Być może nie rozumiem czegoś w tym systemie, ale wydaje mi się to dziwne.

      edit: dwa dodatkowe punkty

    •  

      wybierając flatbed / container (dla auta BEZ chłodni) 70% zleceń która się wyświetla to zlecenia dla auta flatbed / container ale Z chłodnią

      A nie mówiłem, @acars, że to jest niejasne?

      @Regis86: Jeżeli ładunek ma ikonkę kontenera i chłodni, to może być przewożony kontenerem LUB chłodnią. W każdym razie ja takie zlecenia biorę i wożę je kontenerem.

      Natomiast ikonka windy oznacza, że winda MUSI być, oprócz jednego z możliwych typów nadwozia.

    •  

      @cochese: Teraz chyba ogarnąłem - chłodnia może przewozić "normalne" produkty, tzn. np. zlecenie przewozu herbaty MOŻNA obsłużyć za jej pomocą. Wcześniej myślałem, że ikonka chłodni pojawia się tylko przy jedzeniu (i to tym, które jej wymaga).

      Mimo wszystko uważam, że to jest mylące i nieintuicyjne (człowiek widząc ikonkę "lodówki" spodziewa się, że mówimy o towarze, który wymaga niskiej temperatury), szczególnie, że przykład w FAQ akurat ten konkretny przypadek pomija...

    •  

      @acars
      Jeszcze parę uwag:
      - było by super, gdyby klikając na punkty na trasie można było zobaczyć kiedy auto tam dotrze (nie "za ile godzin", żeby gracz nie musiał tego sam liczyć, ale kiedy - np. "jutro, 7:55 rano")
      - podobnie fajnie by było znać oszacowanie stanu paliwa w danym punkcie trasy, żeby co chwilę tam nie zaglądać (ale generalnie, jak pisałem wyżej, wolałbym automatyczne tankowanie - mechanika tankowania ręcznego wydaje się być zbędna i uciążliwa)
      - ciekawym ułatwieniem było by, gdyby dało się wyświetlić oferty "na trasie" któregoś z aut (np. w promieniu X km od jego obecnej trasy)
      - filtrowanie kierowców po kat. prawa jazdy też by było przydatne
      - dodanie opcji filtrowania nie tylko ">", "=" "<", ale też "< x >" (pomiędzy dwiema wartościami) też by było miłym dodatkiem - np. zdarza mi się szukać ładunku mniejszego niż wolna pojemność mojego auta, ale z drugiej strony nie mam ochoty jeździć za czymś w stylu 0.1 albo 0.5 LDM, więc chciałbym móc poszukać towarów np. o rozmiarze 1 - 1.5 LDM

      Mimo długiej listy sugestii uważam, że gra ma potencjał - grupa oodbiorców na pewno będzie wąska, ale skoro "Truck Simulator" ma odbiorców, to taki Sim tym bardziej może ;-)

    •  

      @acars
      Ostatnie (chyba):
      - było by fajnie zobaczyć łączny zysk / stratę dla danego pojazdu i kierowcy - tzn. ile łącznie zarobili, kosztowali i ile jestem z tego tytułu na plusie / minusie. Dzięki temu mógłbym łatwiej ocenić które kursy mi się opłacają, a które nie, gdzie zawodzi moje planowanie itp.

    •  

      Właśnie zrobiłem reset (wyklikałem bankructwo), bo nie chciało mi się czekać aż się van zwróci. Po restarcie biorę dwa ciągniki z naczepami i jazda. Małe samochody wydają mi się mało opłacalne. Chociaż może to wina małej ilości ładunków dla nich.

    •  

      @cochese: Mam takie same obserwacje. Duże auto, idealnie jeden, góra dwa ładunki i wio w długa trasę po DE (moja ulubiona trasa to trójkąt Berlin, Monachium i coś na zachodzę, np. Duesseldorf). Małe auto wymaga za dużo dłubania, mikro-zarządzania i kosztuje za dużo uwagi.

    •  

      @acars: Gdzieś od godziny po zaakceptowaniu przesyłki dostaję JSONem w twarz:

      źródło: json.png

    •  

      @acars auto ma ustawiony cel a na mapie się nie przesuwa i tak całą noc.. Paliwo jest, co się stało się?

    •  

      @jotodupca: U mnie to samo, chyba awaria.

    •  

      @acars: dzielnie walczę z transportem. Brakuje mi jednej, istotnej rzeczy. Przydałoby się jakoś zaimplementować funkcję pokazującą odległość do danego punktu, bo obecnie można podejrzeć tylko długość trasy od załadunku do rozładunku

    •  

      @jotodupca: @cochese: Problem został rozwiązany

    •  

      można podejrzeć tylko długość trasy od załadunku do rozładunku

      @FELIX90: To jest odległość w linii prostej, trasa zawsze będzie dłuższa.

    •  

      @cochese: wiem o tym, tylko to wciąż nie jest rzecz o którą pytałem

    •  

      @acars: Jakie znaczenie mają poszczególne umiejętności kierowców? Która jest odpowiedzialna za prędkość? Czy któraś wpływa na szybkość załadunku?
      Mam gościa, który bardzo rzadko przekracza solówką 81 km/h na autostradach, strasznie to denerwujące.

    •  

      @stediuk: Wszystkie oprócz happiness, która póki co nie robi nic. Na prędkość wpływa też kategoria drogi, ograniczenia prędkości, ładunek. Podobnie jest ze spalaniem. Umiejętności kierowców nie wpływają na szybkość załadunku.

    •  

      Jakie warunki trzeba spełnić aby dostać kredyt?

    •  

      @huber2t: Z tego co zaobserwowałem, trzeba mieć powyżej ok 4200E, im więcej powyżej tej kwoty, tym większą kreskę możesz wziąć.

    •  

      @acars: Kategoria drogi, ograniczenia prędkości są dla mnie jasne. Dlatego napisałem że chodzi o autostradę, słowo klucz to pewnie ładunek. Staram się jeździć na maksa zapakowany, ale mimo wszystko denerwujące jest to że nie zbliża się nawet do 85-90 z ładunkiem.
      Mimo wszystko chciałbym żebyś przynajmniej po jednym zdaniu opisał poszczególne parametry kierowców, na logikę biorąc kierowca który ma 10 w oszczędności paliwa powinien mniej spalać niż katalogowa samochodu, a właśnie taki u mnie spala zazwyczaj 1l więcej ale jeździ najszybciej ze wszystkich.

      Z dodatkowych ficzerów, koniecznie kolejkowanie załadunek - rozładunek podczas jednej operacji przed załadunkiem, wkurwia kiedy mam trasę 6 km i 13LTM załadunek i rozładunek trwają po 1,5h a nie mogę ich zakolejkować po sobie. Dopiero po zakończeniu załadunku da się ustawić rozładunek.

      Bugi: Jeśli już próbuję zakolejkować jak wyżej opisałem i pojawi się komunikat o przekroczonym LDM, wówczas strona się wywala.

      Ranking 2 i 4 pokazują to samo (te finansowe)
      Tak jak wcześniej pisali, koniecznie musi być bardziej rozwinięte filtrowanie w markecie, np. ldm < widełki > Mogłoby być również opcja pokaż wszystkie zlecenia, w danym wycinku mapy.

      Na mapie podstawowej opcja filtrowania zleceń które mamy do obrobienia, pod kątem np LDM czy rodzaju transportu np, chłodnia/naczepa, drugi parametr, pokaż LDM o wartości [widełki]

    •  

      @acars: Jeszcze jedna rzecz, wyświetlam komunikat na dzwonku, po naciśnięciu powinno mnie przenieść na samochód którego sprawa dotyczy, od razu można na nim następną akcję rozpocząć.

    •  

      @acars: dlaczego nie mogę zacząć załadunku? Nie zmienia się ikona i samochód stoi w miejscu, pojemność i wymiary ładunku pasują do samochodu.

      . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

      źródło: rSaved8845132988169921484.0

      +: mudkipz
    •  

      @cors Spróbuj odjechać kawałek i jeszcze raz podpiąć przesyłkę. Jeżeli nie pomoże napisz ticketa podając id przesyłki i pojazdu.

    •  

      @acars: Cos się popsuło i za cholerę nie mogę znaczyć punktu rozładunkowego.
      Przeklikałem wszystko dokoła ze 20 razy na 2 różnych komputerach i na komórce. Na miejscu rozładunku pojawia się czarna flaga a ikona rozładunku się nie zmienia.

    •  

      @Satizo: @jotodupca: problem występuje od kilku dni, można to obejść dodając jakiś punkt po drodze, wtedy jeśli flaga znajduje się w ikonce pudła to zmieni się na załadunek, wtedy można usunąć punkt po drodze.

    •  

      @cors: działało do wczoraj. Dziś ten patent nie daje rady

    •  

      @acars: Ale żeś podjebał logo od firmy InstaFreight :D

    •  

      @acars: sorry, ale gra ta jest zbugowana, że odechciewa się grać. Wiem, że to alpha, no ale... Wczoraj jeden z moich tirów spędził cały dzień w drodze na pusto. Zniknął punkt załadunku, a tir bez załadunku ruszył dalej w trasę. Zanim się zorientowałem nastał wieczór. Wysłałem kierowcę z powrotem po ładunek. Później z kolei zniknął punkt rozładunku i tir stał z ładunkiem bezczynnie kilka godzin... Teraz z kolei ten sam tir stoi w miejscu pół kilometra od miejsca rozładunku – nie wiem, może odpoczywa (chociaż stał tam całą noc).
      Regularnie mam problemy z ładunkami. Albo coś zniknie, albo czegoś nie da się zakolejkować. Nie wiem, może to kwestia ograniczeń w tworzeniu liczby kolejek? Mam trzy tiry i najczęściej np. po przebudzeniu wszystkie trzy od razu wysyłam w trasę.

    •  

      @mudkipz: Zmieniłem całkowicie kod dotyczący przypisywania przesyłek i dodałem dodatkowe zabezpieczenia przed znikającymi przesyłkami. Powinno to wyeliminować wszystkie problemy gdy miejsce rozładunku jest za blisko załadunku oraz większość błędów ze znikającymi przesyłkami. Aby korzystać z nowego skryptu trzeba wyczyścić cache przeglądarki.

      +: mudkipz
    •  

      @acars: lepsze jest Risk 0 czy 10?