Wpis z mikrobloga

@yeloneck: To moje dopiero drugie skrzydło, więc nie mam wielkiego porównania. Zaczynałem od Bolero 5, zaraz po kursie. Na nim wylatałem trochę godzin, zaliczyłem pierwszą termę i pierwsze poważniejsze hike&fly.
Pierwsza spora różnica IONA, była taka, że w Bolero mogłem nie mieć żadnego kontaktu ze sterówką, a skrzydło leciało praktycznie samo. ION przy zbyt małym kontakcie potrafi serwować mini klapy, które oczywiście same się otwierają, ale pierwszych kilka lotów było nieco
@monsieur_mm: No właśnie dzisiaj będę zamawiał skrzydło, pierwsze skrzydło. Myślę nad PHI Sonata, ale kolega mi radzi właśnie ION'a, bo na A się szybko znudzę itp. Nie latałem już półtora roku, w zasadzie mój ostatni lot to był lot na egzaminie. Później się trochę tułałem i teraz będę minimum 6 miesięcy w miejscu, w którym można latać minimum 4 dni w tygodniu. Miejscówka to typowy żagiel, zdjęcie z ostatniej wizyty tam
yeloneck - @monsieur_mm: No właśnie dzisiaj będę zamawiał skrzydło, pierwsze skrzydło...

źródło: comment_1606299741aJhc9VfpouQHizUhTGHqo3.jpg

Pobierz
@yeloneck: Trzeba pamiętać, że ION to "tylko" niskie B, więc pewnie nie zginiesz na nim w nawet w mało stabilnej masie powietrza nawet jeżeli jesteś początkujący. Ja jednak cieszę się, że zacząłem od skrzydła EN-A, bo zaczynając od IONa przy pierwszej lepszej małej klapie pewnie bym się porządnie wystraszył i zaczął panikować.

Poruszyłem kiedyś na Wykopie wątek doboru skrzydeł przez osoby po szkoleniach, bo zastanawiałem się, skąd w Polsce częsta tendencja
monsieur_mm - @yeloneck: Trzeba pamiętać, że ION to "tylko" niskie B, więc pewnie nie...

źródło: comment_1606308464ffw9lQv4asgnFezmlm1V42.jpg

Pobierz
@monsieur_mm: no jest taka tendencja w Polsce. Zamówiłem PHI Sonatę, ostatecznie to moje bezpieczeństwo i nie chce się zrazić do tego sportu, jeśli jednak okaże się, że niskie B, mimo, że mało się różni od wyższego A, będzie zbyt zaawansowane. Zrobie 100 godzin nalotu i zobaczymy. Na Fejsie jest taki fanpejdz "Intermediate syndrome" z masą fotek rezultatów takiego przeskakiwania miedzy klasami skrzydeł. Za tydzień powinienem już mieć sprzęt u siebie, więc
@yeloneck - będziesz zadowolony - obecnie skrzydła klasy A latają dobrze, a doświadczenie jakie zdobędziesz na pewno przyda się później. Tak czy inaczej ogromne znaczenie ma dobór warunków, w których startujemy i pamiętaj, żeby tego nie lekceważyć i latać zawsze w towarzystwie/z pomocą miejscowych.

@yeloneck: @monsieur_mm: Przy wyborze skrzydła bardzo dużo zależy od indywidualnych zdolności i tak na prawdę oceny instruktora. Osobiście uważam, że dobrze dobrane skrzydło EN-B może być
@mani3kxc: Mój instruktor mówił, że świetnie czuję skrzydło i dobrze rękami pracuję. Mimo to - wybrałem jednak "wyższe" A, jak się będę pewnie czuł to pewnie zmienię na coś innego po 100-150h nalotu :)

@monsieur_mm: trochę jeszcze poczekam, bo tracking pokazuje: "Expected Friday 04 Dec 2020 – Tuesday 08 Dec 2020*" :(