Wpis z mikrobloga

@reddin: i powiedz mi kto ma pierwszeństwo gdy jadą dwa auta obok siebie, jedno wewnetrznym pasem jak te srebrne tylko on nie zjeżdża tylko jedzie dalej prosto i drugi wjeżdża na rondo od dołu i jedzie prosto, gdy ten srebrny chce zjechać z ronda a po prawej stronie ma auto które jedzie prosto...
@reddin: Według mnie na tym skrzyżowaniu jest jeden babol. Ubolewam nad tym samym u nas. Mianowicie, przejazd dla rowerów jest bliżej zjazdu z ronda niż przejście dla pieszych. Według mnie powinno być odwrotnie, ponieważ rowerzysta ma większą prędkość niż pieszy i kierowca miałby więcej czasu, żeby dokładnie się rozejrzeć.

Tutaj niby jest też druga strona medalu - dla nadjężdzących do ronda rowerzysta byłby bliżej, natomiast mają oni zdecydowanie więcej czasu, żeby
Rozumiem, że analogicznie na skrzyżowaniach równorzędnych auta po twojej prawej muszą dla bezpieczeństwa ustąpić pierwszeństwa?


@brass: Art. 27.
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.
1a. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej
Według mnie powinno być odwrotnie, ponieważ rowerzysta ma większą prędkość niż pieszy i kierowca miałby więcej czasu, żeby dokładnie się rozejrzeć.


@Akrat92:
Co rozumiesz poprzez więcej czasu? Ile czasu potrzeba, żeby się dowiedzieć czy nadjeżdża rowerzysta czy nie?
Jakoś znacząco więcej niż w przypadku aut? Nie widzisz - nie jedziesz. Proste.
BTW @reddin:
To rondo jest jednokierunkowe dla rowerzystów? Bo jak nie to następuje słynny problem patrzenia w prawo przy
@brass: to zależy od okoliczności ile czasu na to potrzeba. Np. w przykładzie z linku trzeba się całkowicie zatrzymać :)
https://goo.gl/maps/121xY92J2AbXN6Mw6

Pieszy porusza się wolniej, dlatego łatwiej go dostrzec i przejście dla pieszych wg mnie powinno być pierwsze "od zjazdu" z ronda.

Osobiście jest zwolennikiem, żeby na skrzyżowaniach i rondach wydzielać wąski pas dla rowerów na jezdni.
Np. w przykładzie z linku trzeba się całkowicie zatrzymać :)


@Akrat92:
Przy prawoskręcie? Nie trzeba.
Daj sobie w to miejsce tory tramwajowe i ogarnij czaczę.

Pieszy porusza się wolniej, dlatego łatwiej go dostrzec i przejście dla pieszych wg mnie powinno być bliżej jezdni.

Jak dasz przejście dla pieszych bliżej jezdni to rowerzyści z lewej się schowają za żywopłotem/krzakami.
Swoją drogą projektant tych ekranów miał łeb.
@brass: trzeba się zatrzymać, żeby się upewnić, że rowerzysta nie nadjeżdża :)

Nie mówię o tym konkretnym przypadku. Podałem to jako przykład, gdzie występuje utrudniona sytuacja z dostrzeżeniem rowerzysty. Pytałeś się o ile więcej czasu potrzeba, żeby go dostrzec - tutaj masz przykład, gdzie płynność ruchu jest bardzo zmniejszona właśnie przez trudność z dostrzeżeniem rowerzysty.
@reddin

To akurat jest urzędnicza bzdura. Na przejeździe bowiem i tak rowerzysta ma pierwszeństwo.

Przepis jest niedookreślony i tyle, racjonalny ustawodawca nie bardzo jedt racjonalny. Na skrzyżowaniu że światłami gdzie DDR i piesi mają czerwone a samochody zielone to też uważasz że rowerzyści mają pierwszeństwo?
@Akrat92:
Zgoda, autor projektu ekranów "trochę" ograniczył widoczność nadjeżdżającego rowerzysty z prawej, ale nadal nie jest tragicznie. Czasami równie ograniczona jest widoczność nadjeżdżającego tramwaju (barierki oddzielające przystanek od jezdni) i jakoś kierowcy w miastach z ruchem tramwajowym sobie radzą i nie narzekają, że oni najchętniej daliby tory tramwajowe dalej od jezdni. ( ͡° ͜ʖ ͡°)