Wpis z mikrobloga

Siema,
Jestem zielony w tych tematach i dopiero zaczynam się interesować takimi rzeczami (w miarę jak rośnie kapitał).
Mam parę pytań, i może ktoś jest w stanie odpowiedzieć na część z nich:
1. Zarabiam za granicą, płacę podatki, poza UE ale w w EOG. Dajmy na to, za rok chciałbym przelać kasę do Polski (zrobiłem tak z 3 lata temu, ale tylko 70K PLN), jak się ma sprawa gdy mam tego trochę? >150k? A jakbym tak miał przelać 300k? Czy ktoś się do tego dopieprzy, czy może lepiej przesyłać w mniejszych kwotach co jakiś czas? (50k co miesiąc, czy coś)
2. Co sądzicie o Revolucie, czytałem tag ostatnie 30m, sam nigdy nie miałem problemów i trzymałem kwoty +30kpln i było spoko, płaciłem w ponad 30+ krajach na świecie, ich support jest świetny i apka dobrze działa. Wyczytałem że nie warto trzymać tam dużych kwot bo nie jest to stabilny bank? Co to znaczy dużych kwot?
3. Do jakich kwot opłaca się trzymać kasę w bankach, powyżej jakich kwot opłaca się trzymać to w złocie/inwestycjach/nieruchomościach?
4. Revolut giełda, chciałbym sobie dla zabawy zainwestować 10kPLN w różne akcje, revolut jest okej do takiej "inwestycji?" Duże prowizje? Sprzedawać mogę w real-time? Jakieś lepsze, zarazem nie skomplikowane instytucje do tego?
5. Bitcoin, jaka giełda najlepsza? zamierzam zainwestować za niedługo (jak poczytam więcej i się dowiem) jakąś sumkę, takie powoli rozeznanie sobie robię.
6. Jaki bank w Polsce najlepszy do trzymania głównych kwot? / Myślę że trzymałym to w USD/EUR. Posiadam ING ale nie używam za bardzo ze względu na przebywanie poza granicami.

#revolut #gielda #bitcoin #inwestycje #pieniadze
  • 16
@maximus481:
1. Przelać komu? Sobie?
2. Nie wiem
3. W banku w ogóle się nie opłaca trzymać, bo nie ma żadnej korzyści z tego przy obecnych stopach procentowych
4. Na revolut nie kupuje się prawdziwych akcji, ale do takiej kwoty pewnie nic się nie wydarzy. Polecam np. trading212 - brak prowizji albo XTB (brak prowizji do obrotu 100k euro miesiecznie)