Wpis z mikrobloga

@AGHRacing: Cześć Mirki, przedstawiamy pierwszy w historii zespołu monokok czyli nadwozie samonośne do naszego bolidu Formuły Student. Wszystko zostało zaprojektowane i wykonane przez członków naszego zespołu.

Monokok zrobiony jako kompozyt przekładkowy, na przekładkę używaliśmy głównie aluminium w strukturze plastra miodu i pianek o różnej gęstości, okładziny zrobione z włókna węglowego.

Na koniec wołamy @komorniq, który napisał pod poprzednim postem, że jesteśmy w tyle z Formułą Student bo spawamy ramę. Specjalnie dla Ciebie zrobiliśmy monokok.

#aghracing #agh #f1
AGHRacing - @AGHRacing: Cześć Mirki, przedstawiamy pierwszy w historii zespołu monoko...

źródło: comment_1612874419Hggq4ITVHrpptVVr7SKClK.jpg

Pobierz
  • 24
@AGHRacing: macie mój respekt bo domyślam się jaka jest skala trudności. Chciałbym jednak spytać dlaczego nie ma więcej materiału za głową kierowcy, takiego "roll bara" na wypadek dachowania. W porównaniu do monokoków z profesjonalnych serii mam wrażenie że delikatne jest to co otacza kierowcę.
@wogx: W tym roku budujemy bolid z napędem spalinowym, poprzedni był elektryczny. Na zawodach rywalizuje się z bolidami z takim samym rodzajem napędu chociaż wszystko odbywa się jednocześnie i można porównywać czasy pomiędzy elektrykami a spalinówkami. Regulamin dopuszcza oba napędy, ale niektórzy organizatorzy zapowiadają w ciągu kilku lat wycofanie z ich zawodów ICE np. FS Germany, inni zapewniają że tego nie zrobią np. FS Czech Republic
@mazaq1: To tylko przednia część konstrukcji nośnej, z tyłu jeszcze dochodzi rama z rur stalowych wraz z Rollhoopem, który będzie chronił przed dachowaniem- zgodnie z regulaminem musi on być zrobiony ze stali. Wytrzymałość paneli kompozytowych była badana np. panel sekcji bocznej otaczającej kierowcę w badaniu trójpunktowym wytrzymał ponad 14kN (czyli 1.4 tony na zginanie). Regulamin w tej kwestii jest dość restrykcyjny.

Gdyby było większe zainteresowanie możemy przybliżyć więcej szczegółów technicznych, czy
@AGHRacing: Ile wazy? I to pod spaliniaka?
I dajcie jakiś zoomik na mocowanie wahaczy, bo ja nie wiem czy clevis już założony, czy jakieś tarło tam zrobiliście ciekawe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Serjakub: masa top secret, chyba, że zgadniesz ( ͡° ͜ʖ ͡°) Monokok jest do naszego nowego bolidu spalinowego, którego premiera już niedługo, więc pewnie niedługo zobaczysz całość.

Jeśli chodzi o mocowania wahaczy to nie ma ich na zdjęciu. To o co pewnie pytasz to po prostu odpowiednią geometria monokoka, żeby zachować geometrię zawieszenia.
@AGHRacing: Ok, jak nie chcecie powiedzieć to pewnie wazy więcej niż 25kg xD. A jak sobie przybliżyłem, to rzeczywiście mocowania wahaczy macie pod katem, czy tam punkty, jak zwał tak zwał. Dużo było z tym dodatkowej roboty? I macie bardzo dziwnie kinematyke rozkminiona, ze wahacze są tak blisko dupy kierowcy, i jest tak dużo monokoku przed nimi. Bedziecie mieli zajebiscie długa ramę żeby minimalny rozstaw mieć, skąd takie rozwiązanie?