Mirki z #motoryzacja, mam pytanie odnośnie wyłączenia EGRu i FAPa w sterowniku. Oddałem auto do tunera który miał mi wyłączyć FAP i EGR, zaślepiłem go sam. Czy po wyłączeniu w sterowniku tych podzespołów trzeba wyjąć wtyczkę od EGRu? Czy EGR będzie działał jak się zostawi go podłączonego? Bo mój działa, jak włożę wtyczkę to samochód się dusi i telepie (bo EGR jest zaślepiony), a jak wtyczka jest wyjęta to wali błędami typu ANTTPOLLUTION SYSTEM FAULTY już po otwarciu drzwi.
Muszę się dowiedzieć jak to działa bo typ mnie zbywa i twierdzi że te błędy mogą być od 100 innych rzeczy, a szarpanie silnika które się nasiliło bo wyłączeniu FAPa to wina poduszek. A poduszki silnika zostały wymienione, wszystkie, na części z ASO.
Czy po wyłączeniu w sterowniku tych podzespołów trzeba wyjąć wtyczkę od EGRu?
@open_or_die: na moje oko nie trzeba, bo powinno sie w kompie ustawić zawsze otwarty. albo wylaczyć w kompie, żeby go w ogóle nie widział, więc wtyczka i tak niepotrzebna do niczego
@hpiotrekh na moje oko to po wyłączeniu EGRu i FAPa w sterowniku samochód nie powinien wiedzieć o ich istnieniu.
Zaraz kupuje KESS v2 do chip tuningu i zgrywam mapę i daje ją do sprawdzenia, a w międzyczasie będę próbował odzyskać seryjną mapę od gościa. Taka duża firma, a zatrudnia takich partaczy.
@open_or_die: Egr, zaślepienie, emulator/usunięcie z mapy. Dpf, wyjęcie wkładu, emulator napełnienia oraz przepustowości, bądź program do auta bez dpf. Jeżeli egr został zaślepiony i usunięty z mapy, wtyczka musi być odłączona, błędy nie powinny się pojawiać.
@Dejwi996 buja lekko przy gaszeniu. Nie gaśnie tylko się zadusza. A najgorsze jest to że przez niego wsadziłem prawie 2000 zł na nowe zawieszenie silnika, wszystkie tuleje itd.
@open_or_die: jak go wyłączy ze sterownika to komputer w ogóle nie widzi egru więc wtyczka może zostać, chociaż na ogół się ją wycina z tego co kojarzę, bo jest zbędna egr raczej nie wpływa na to jak się silnik zachowuje gdy go gasisz bo i tak jest w pełni zamknięty na obrotach biegu jałowego jak go ecu nie widzi to najczęściej traktuje go tak jakby był zamknięty bo to daje w
@open_or_die: szkoda że odradzasz. Plastiki to nie problem przy przesiadce z Toyoty ( ͡°͜ʖ͡°) ciężko o samochód który wygląda w miarę nowocześnie ma dobry silnik benzynowy i nie rozpadający się automat
@Dejwi996 w grupie psa nie ma dobrych benzyn. A 1.6 turbo omijaj szerokim łukiem. 2.0 wolnossące jest za słabe do tej masy i ma bardzo głośną skrzynie manualną.
@ScaRRyMaN zamówiłem już sprzęt do cipowania - KESS. będę zgrywał obecną mapę i dam ją do sprawdzenia.
Ogolenie mam też program od tego gościa, 136@162km
Zgodnie z przewidywaniami - Stanowski zaczyna już deprecjonować Hołownię czy Trzaskowskiego. To jest właśnie ta soft propaganda pisowska. Wszystko tak jak przewidywano.
Btw: wiadomo, na trudne czasy trzeba brać wojskowego, który chwyci naród za mordy xD
Oddałem auto do tunera który miał mi wyłączyć FAP i EGR, zaślepiłem go sam.
Czy po wyłączeniu w sterowniku tych podzespołów trzeba wyjąć wtyczkę od EGRu? Czy EGR będzie działał jak się zostawi go podłączonego? Bo mój działa, jak włożę wtyczkę to samochód się dusi i telepie (bo EGR jest zaślepiony), a jak wtyczka jest wyjęta to wali błędami typu ANTTPOLLUTION SYSTEM FAULTY już po otwarciu drzwi.
Muszę się dowiedzieć jak to działa bo typ mnie zbywa i twierdzi że te błędy mogą być od 100 innych rzeczy, a szarpanie silnika które się nasiliło bo wyłączeniu FAPa to wina poduszek. A poduszki silnika zostały wymienione, wszystkie, na części z ASO.
#motoryzacja #auta #samochody #mechanika #citroen #2.0hdi #citroenc5 #egr #fap #chiptuning
@open_or_die: na moje oko nie trzeba, bo powinno sie w kompie ustawić zawsze otwarty. albo wylaczyć w kompie, żeby go w ogóle nie widział, więc wtyczka i tak niepotrzebna do niczego
Zaraz kupuje KESS v2 do chip tuningu i zgrywam mapę i daje ją do sprawdzenia, a w międzyczasie będę próbował odzyskać seryjną mapę od gościa.
Taka duża firma, a zatrudnia takich partaczy.
A szarpanie wygląda tak https://streamable.com/ml514n
Silnik staje dęba.
FAP jest wycięty, została tylko puszka.
Ale w tym momencie nie mam pewności czy go usunął.
egr raczej nie wpływa na to jak się silnik zachowuje gdy go gasisz bo i tak jest w pełni zamknięty na obrotach biegu jałowego
jak go ecu nie widzi to najczęściej traktuje go tak jakby był zamknięty bo to daje w
Plastik fantastik i problem z serwisem i częściami, a mechanicy się boją tego samochodu.
NIE MA UCHWYTU NA KUBEK!
Poduszkę olejową silnika z ASO Francji ściągali mi, tydzień czekałem.
Automat ma dobry, HDi też w sumie dobre jak się ogarnie ekologię, wygodne siedzenia.
@Pangia czyli jest tak jak myślałem.
Teraz mam jakieś podstawy wiedzy by się z kolesiem męczyć.
@ScaRRyMaN zamówiłem już sprzęt do cipowania - KESS. będę zgrywał obecną mapę i dam ją do sprawdzenia.
Ogolenie mam też program od tego gościa, 136@162km