Wpis z mikrobloga

Ostatnio chodzi za mną pewien pomysł, ciekawi mnie co o tym sądzicie Mireczki.

Mianowicie chciałabym założyć na Instagramie kanał popularyzujący naukę z zakresu podatków, prawa pracy i generalnie niezbędnej moim zdaniem wiedzy na tematy ekonomiczne, które powinien wiedzieć każdy. Treści byłyby tlumaczone w przystępny sposób tak aby każdy zrozumiał.

Jeżeli chodzi o mnie to jestem studentką rachunkowości, sama cały czas się uczę, ale przeraża mnie ten brak wiedzy w tym zakresie u młodych Polaków. Wiem, że Wykopki są trochę bardziej zorientowane, bo wiele z was coś tam czyta, inwestuje natomiast na przedmiocie w szkole średniej zwanym podstawy przedsiębiorczości licbaza nie słyszała nawet o tym co jest deklaracja PIT.
Mój chłopak ostatnio się mnie zapytał w sumie po co się rozlicza PIT i dlaczego nie robi tego pracodawca xD
Inna koleżanka była świecie przekonana, że dostanie emeryturę z ZUS, bo przecież przysyłają jej świstki.

Z edukacją ekonomiczną jest jak z edukacją seksualną - nie ma jej albo jest bardzo zła. A że odnośnie tej drugiej ostatnio bardzo dużo się mówi, jest trochę kont na Instagramie, które poświęcają jej uwagę to idąc trendem popularyzowania potrzebnej wiedzy chciałabym się zająć tą pierwszą.

Co o tym sądzicie? Ma to sens? Da się w ogóle przyciągnąć do tego ludzi? A może już są takie konta, a ja o tym nie wiem? xD

Dla mnie samej jako początkującej specjalistki z finansów i rachunkowości też byłaby to okazja, żeby się jakoś dokształcać.

#ekonomia #podatki #instagram #socialmedia #edukacja #szkola #gownowpis #kiciochpyta
  • 146
  • 31
@noideafornickname Czy ja wiem? Po prostu do młodych ludzi obecnie przemawiają inne formy przekazywania wiedzy niż te standardowe. Ale o takiej edukacji seksualnej mówi się od groma, bo dużo o tym krzyczą politycy. A czy kogoś będzie interesować taka wiedza? Ciężko powiedzieć dlatego musiałabym opracować jakąś konkretną, ciekawą koncepcję, bo nie chciałabym cytować przepisów na prawo i lewo :D