•  

    Nowa #toyota #corolla TS z hybrydą 1.8 czy #skoda #octavia kombi 1.5 TSI? Corolla tańsza w podobnej wersji ale lubię czasami pojeździć dynamicznie, a to cvt wyje niemiłosiernie + wyciszenie w środku słabe podobno pow. 120km/h. Z drugiej strony większość czasu będzie jeździć po mieście więc teoretycznie sporo jeździłbym na prądzie. Wnętrze w skodzie dużo ładniejsze, ten tabletowy nagrobek w corolli trochę mnie odrzuca, gdyby skoda była tańsza to miałbym mniejszy dylemat :/ #motoryzacja

    •  

      @kszych: nie bierz CVT, człowieku... nie rób tego xD

    •  

      @kszych: zależy ile km robisz po mieście.
      Ja jeżdżę hybryda i hwale.

    •  

      @shaelix92: O co chodzi kolejny raz widzę taki komentarz, wiem ze to nie jest DSG ale w mieście się idealnie sprawdza a dodatków e-cvt jest całkowicie bezobsługowa,

    •  

      @wontly01: ja po prostu jechałem taką CVT w Nissanie. I powiem Ci tak... poczujesz się jakbyś był wykastrowany xD

    •  

      @shaelix92: Jechałeś a to wyjaśnia wszystko ( ͡° ͜ʖ ͡°) e-cvt w hybrydzie jest udoskonalona wersja wyje bo wyć musi ale swoje zadanie spełnia dodatkowo powiem ze w 1.8 jest głośniejsza niż w 2.0 i nie ma tutaj znaczenia prędkość po prostu tak jest ale umówmy się nie jest to samochód stworzony do ścigania , nie kupujesz hybrydy żeby ścigać się od świateł do świateł

    •  

      @wontly01: ok, nie kupujesz hybrydy by ścigać sie od świateł do świateł, ale wsiadasz w samochód, i przynajmniej ja tak mam- że da Ci on choć odrobinkę radości. A w tej skrzynii tego nie ma, jest nuda, nuda, zamulenie i jeszcze raz nuda.

    •  

      lubię czasami pojeździć dynamicznie

      @kszych: @wontly01: hybrydy i CVT też nie kupujesz do "dynamicznej jazdy"

    •  

      @kszych: Jechałem jednym i drugim i ja bym wybrał octavię właśnie ze względu na hałas. Ta skrzynia w corolli wyje jak skuter nawet jak jedziesz 50 kmh ze stała prędkością. Jeśli jesteś przyzwyczajony do normalnej benzyny to będzie to strasznie drażniło. Inna sprawa octavia może mieć światła matrix led a corolla ma jakieś badziewie chyba nawet nie skrętne.
      Corolla pali w mieście 3.5-4l, octavia 7l dla mnie taka różnica na pewno nie byłaby decydująca.
      I jeśli chodzi o dynamikę corolli to jeździ mniej więcej jak wolnossący 1.6 100KM, za to octavia zbiera się już praktycznie od 1800 obr

    •  

      taką CVT w Nissanie

      @shaelix92: "taką" to ona ma podobną nazwę, eCVT z CVT technicznie nie ma nic wspólnego.

      ale umówmy się nie jest to samochód stworzony do ścigania , nie kupujesz hybrydy żeby ścigać się od świateł do świateł

      @wontly01: akurat hybryda z eCVT od świateł do świateł może sobie świetnie radzić.

      @kszych: brałbym hybrydę, ale dwulitrową 184KM.

    •  

      wyje bo wyć musi ale

      @wontly01: no to niech wyje u kogoś innego, bo ten hałas w aucie za 100k jest żałosny. Zrobiłem już w pracy koło 3k km Nową Corollą i strasznie to irytuje.

    •  

      @pan_warell: To wycie gdy jeździ się normalnie jest praktycznie nie zauważalne wiec nie wiem jak jeździsz ale ja zrobiłem już z 40kkm CHRem w hybrydzie i nawet tego nie słyszę

    •  

      @bidzej: Dokładnie ale tylko do 50-60km/h no później na samym spalinowym już nie daje rady

    •  

      @wontly01: jeżdzę 3 autami na zmianę. Nową Fabią 1.0, nową Corollą 1.8 i starym Mercedesem CLK 1.8.

      W Skodzie i Mercedesie jest porównywalnie cicho, Toyota wyraźnie odstaje, mimo, że kosztuje prawie 2 razy tyle co ta Skoda, a wcale nie jest szybsza. Może ciut mniej pali, ale za różnicę w cenie kupisz zapas paliwa na 10 lat xD Do tego system infotainment w Toyocie woła o pomstę do nieba.

      Ale żeby było fair. Zawieszenie w Toyocie zestrojone jest idealnie. Auto prowadzi się rewelacyjnie.

    •  

      Jechałem jednym i drugim i ja bym wybrał octavię właśnie ze względu na hałas. Ta skrzynia w corolli wyje jak skuter nawet jak jedziesz 50 kmh ze stała prędkością.

      @PrinceOfDukes: czyli nie jechałeś hybrydą toyoty skoro Ci silnik wył jadąc stałe 50 ( ͡º ͜ʖ͡º)

      Kolejny dzban, który naczytał się krajowych znawców motoryzacji, którzy jeżdżąc 20 letnimi nówkami od niemca lekarza w życiu nie jechał nowszym wozem ale ON JUŻ WIE, że jadąc z CVT 50km/h gdzie silnik ma obroty z 1500 albo jedzie na elektryku ale CVT WYJE WTEDY! WYJE ROZUMIESZ?

    •  

      @kszych: sam pojeździj, umów się na jazdy próbne nie słuchaj ludzi i kup to co Tobie pasuje. Znacząca większość pierdoli o nowych autach jeżdżąc starymi trupami usprawiedliwiając swoją biedę ideologią.

    •  

      @elemenTH: Byłem ostatnio na jeździe próbnej Corollą 1.8 i też rozbawił mnie ten komentarz o wyciu przy jeździe ze stałą prędkością 50km/h, czyli w zakresie gdy to auto bywa praktycznie niesłyszalne z racji częstego korzystania z baterii xD. Jak tworzyć mity to z sensem.

    •  

      @wjtk123: niestety internety są pełne takich farmazoniarzy, oni chyba jeżdżą tylko na komputerze do tego klawiaturą bo dla nich gaz to 0/1 i albo idą pełną pizdą albo wcale, nikt tak normalnie nie jeździ. W 99,9% w mieście z CVT jeździ się zajebiście fajnie, ultra płynnie i mięciutko, eCVT szczególnie.

      To, że toyota ma ogólnie problemy z wygłuszeniem no to zawsze miała ale czy to będzie manual czy hybryda z cvt to po prostu w toyocie jest głośniej od konkurencji chociaż nie jechałem najnowszym aurisem to nie wiem, poprzednik głośny nawet bardzo szczególnie powyżej 120.

      +: wjtk123
    •  

      @elemenTH: Co do głośności na autostradzie to będę mógł się coś więcej wypowiedzieć, bo ostatecznie kupiłem tę Corollę i niedługo ją odbieram ( ͡° ͜ʖ ͡°). Jeśli chodzi o jazdę po mieście, to zgadzam się w stu procentach. Do tego należy dodać symulowanie przełożeń, dzięki którym zaciera się różnica w zakresie wrażeń z jazdy między eCVT a normalną automatyczną skrzynią biegów.

    •  

      @wjtk123: no i o to chodzi, Tobie ma odpowiadać wóz i ważne żebyś Ty był zadowolony a somsiada niech dupa piecze ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      @elemenTH: Dobrze, że wspomniałeś o obrotach bo tu leży główna przyczyna ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Problemem jest algorytm skrzyni, który zamiast utrzymywać obroty na poziomie 1.5k jak w każdym normalnym samochodzie utrzymuje je w granicach 2.5-3k. Starczy jedynie lekkie wzniesienie, które każdy kompakt >1.2 turbo pokonuje z obrotami rzędu 1750 rpm w toyocie potrzeba co najmniej 3k obr. Ten silnik ma bardzo niski moment obrotowy i tego nie oszukasz. W połączeniu z ciągłym odłączaniem napędu spalinowego po odpuszczeniu gazu tworzy to wspaniałą kompozycję kiedy w jednej chwili słyszysz opony, następnie silnik, później znowu opony i tak w kółko przez całą trasę. Odnosząc się do określenia wycia wcale nie chodziło mi o ciągłe utrzymywanie niewiadomo jak wysokich obrotów, a o nieustające zmiany natężenia i charakteru dźwięku.
      Zresztą sam przyznajesz że jest kiepsko wygłuszona, co przekłada się na gowniany komfort akustyczny. Obecnie chyba w każdym kompakcie w konfiguracji 1.3-1.5t + DCT podczas jazdy z prędkościami w zakresie 50-80kmh hałas nie dość że jest na niższym poziomie to jeszcze jest względnie jednostajny.

    •  

      w każdym normalnym samochodzie utrzymuje je w granicach 2.5-3k. Starczy jedynie lekkie wzniesienie, które każdy kompakt >1.2 turbo pokonuje z obrotami rzędu 1750 rpm w toyocie potrzeba co najmniej 3k obr.

      @PrinceOfDukes: nooo kolego Ci powiem mam drugie auto, takie co mireczki nazywają "porządną motoryzacją nie to gówno co teraz", auto jest w automacie i dokładnie tak jeździ, jedziesz pod górkę to trzyma ~2,5k obrotów a spokojnie by mogło jechać na wyższym biegu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      becnie chyba w każdym kompakcie w konfiguracji 1.3-1.5t + DCT podczas jazdy z prędkościami w zakresie 50-80kmh hałas nie dość że jest na niższym poziomie to jeszcze jest względnie jednostajny.

      @PrinceOfDukes: bo toyota ma chujowe wyciszenie, przynajmniej poprzednicy zawsze mieli nie wiem jakobecny model dlatego tak Ci to dokucza bo ciągle słyszysz jak silnik pracuje albo gaśnie. Jeździłeś nowymi miękkimi hybrydami vaga? Tak samo silnik gaśnie jak się toczysz powoli albo z górki, to ich rozwinięcie żeglowania, to samo teraz zdaje się whyundaiu i tam nie przeszkadza, że silnik gaśnie bo go po prostu nie słychać do 3tys obrotów praktycznie w środku.

      Toyota ma fantastyczny napęd hybrydowy, działa ultra płynnie i świetnie się jeździ ale dalej jest toyotą. Przecież w poprzednim aurisie przy 140 nie dało się słowa powiedzieć do tego co siedzi na tylnej kanapie trzeba było krzyczeć taki huk w środku.

      Lexusem się przejedź to zmienisz zdanie o toyotowym napędzie, już Ci nie będzie przeszkadzał silnik ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @elemenTH: Poprzednio użytkowałem passata b8, który lubił wrzucać 3 bieg już przy 30kmh jadąc pod górę przez co od wibracji cały samochód się trząsł, a on i tak jechał na 3 biegu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Tak więc różnie to bywa.
      Co do miękkiej hybrydy i żeglowania jest to bardzo fajne rozwiązanie i sam w obecnym samochodzie (s90 t5) z tego korzystam cały czas. Problem w toyocie polega na tym, że silnik 1.8 122 jest bardzo słaby i albo jedzie na 3k obrotach albo nie jedzie wcale. Jest po prostu głośno. Ja nie krytykuję ogólnie napędu z cvt, ale tą konkretnie konfiguracje. Jeździłem lexusem z 2.5 hybrydą i do spokojnej jazdy jest naprawdę w porządku.

      Przecież sam masz duże doświadczenie i powiedz mi dlaczego ktoś kto ma 100k do wydania, pomijając oszczędność paliwa, miałby kupić corollę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Wyciszenie słabe, w środku jak na kompakt jest ciasno, multimedia słabe, światła przeciętne, jedyne co ją broni to bezawaryjność i niska utrata wartości

    •  

      Przecież sam masz duże doświadczenie i powiedz mi dlaczego ktoś kto ma 100k do wydania, pomijając oszczędność paliwa, miałby kupić corollę (

      @PrinceOfDukes: no ja bym nie kupił bo mi nie leży, do miasta bym wolał yarisa w hybrydzie jak aurisa. Powtarzam po raz 3 nie wiem jak obecny model ale poprzedników bym nie kupił gównie przez wzgląd na wyciszenie, które nie istniało i spalanie przy jeździe autostradowej. W zasadzie mój diesel pali niewiele więcej w mieście i dużo mniej poza miastem.
      Z aut w cenie aurisa hybrydowego to bym wolał kię niro, po prostu zajebiście mi leży jako samochód.