Wpis z mikrobloga

5 marca 2021 roku przesunięto o 20 metrów w poziomie prawie kilometrową jezdnię nowego mostu "Lennetalbrücke" w ciągu autostrady A45 w mieście Hagen w Nadrenii-Północnej Westfalii. Przesuwanie tak olbrzymiej konstrukcji było sporym wyzwaniem inżynierskim, trwało 6 godzin i odbywało się z szybkością 2m/min. Jest to jak do tej pory największy obiekt drogowy przesunięty w ten sposób w Niemczech.

Timelapse: link

Przesunięcie jest czwartym z pięciu etapów budowy nowego mostu nad rzeką Lennę która rozpoczęła się w 2013 roku.
Oryginalny stary most został oddany do użytku w 1967 roku i nie nadawał się do remontu, dlatego zdecydowano się na zburzenie starej konstrukcji i budowę nowego mostu przy zachowaniu przejezdności na cały czas budowy.

Zburzenie starego mostu: link
Etapy budowy nowego mostu wraz z przesunięciem: link

Warto jeszcze dodać, że od 1 stycznia 2021 należąca do rządu federalnego spółka "Die Autobahn GmbH" jest odpowiedzialna za finansowanie projektowania, budowy i utrzymania autostrad i niektórych dróg na terenie całej Republiki Federalnej Niemiec. Przed 1 stycznia 2021 każdy odpowiedni wydział/dyrekcja ds. autostrad w każdym Landzie płaciła za plan i projekt autostrady podczas gdy rząd federalny finansował budowę i utrzymanie. Przekazanie kompetencji przez landy do centralnego ośrodka z siedzibą w Berlinie ma usprawnić (głównie przyspieszyć) proces projektowania i budowy/przebudowy/rozbudowy nowych/istniejących autostrad na terenie RFN. Jest to największa zmiana w kwestii finansowania dróg w Niemczech po zakończeniu drugiej wojny światowej.

#autostradypolska #budownictwo #drogi #niemcy #ciekawostki
G.....z - 5 marca 2021 roku przesunięto o 20 metrów w poziomie prawie kilometrową jez...

źródło: comment_1615385051d5nBx8unilOpXgwzEdROax.jpg

Pobierz
  • 2