Wpis z mikrobloga

#audio #pytaniedoeksperta #pytanie #logitech

Witam Mirki, przymierzam się do zakupu zestawu głośnikowego do komputera typu surround, na celowniku mam Logitech Z 906 5.1. Jestem w temacie audio zielony, więc mam pytanie - czy mając tylko zintegrowaną kartę dźwiękową muszę kupić zewnętrzną kartę (chyba nazywają się DAC)? Jeśli tak, to jaką polecacie do tychże głośników?
  • 21
@macialkewicz U mnie idzie hdmi do Plazmy, z p lazmy po wtyku stereo idzie na głośnik centralny a z niego na głośniki + odczep na wzmcniacz 1 kilowat który obsługuje 2 x altus 100w gaktycznej mocy o subwufer koncertowy 200watt ale to trzeba mieć gruuube szyby w oknach ¯_(ツ)_/¯
@macialkewicz: Ja bym w ogóle się nie bawił w żadne cudaczne 5.1. Chyba, że masz w ogóle szansę rozstawić je odpowiednio i akustyka pomieszczenia też pozwoli na to, by taki zestaw miał jakąkolwiek szansę bytu.

DAC to Digital/Analog Converter, czyli po prostu układ na płycie głównej/karcie dźwiękowej tudzież w głośnikach aktywnych, którego zadaniem jest przetworzyć sygnał cyfrowy na analogowy, który - mówiąc bardzo obrazowo - dadzą radę już przełknąć sluchawki czy
@macialkewicz: Jestem posiadaczem tych głośników od dwóch lat i SZCZERZE je polecam, za tą cenę nic lepszego nie znajdziesz, jakość dzwięku jest wporządku, skrzynia naprawdę mocna, pilocik fajny. Grunt to dobre rozstawienie lub granie na innej konfiguracji niz 5.1. Ważna też jest akustyka, polecam pod skrzynie położyć jakiś dywanik.

U mnie połączenie ich wygląda następująco:

Chromecast do TV (Spotify, YT, Soundcloud) TV podpięty kablem optycznym do głośników.

Jeżeli chodzi o zintegrowaną
źródło: comment_1616339511XMeZg8ivKvt6jp6KZbmdNT.jpg
@szypkigosc: Te Z906 to głośniki z 2011 roku. Nie wspominając już o tym, że za taką cenę kupi już coś lepszego. Tak naprawdę to już kwestia tego czego OP oczekuje.

PS Ten morelowy logilink to lipa totalna. Omijałbym szerokim łukiem.