@stachuprzytelefonie: nie rozumiem pytania, generalnie model animowany czy nie to nic się kompletnie nie zmienia, topologia musi być po prostu dobra - miejsca które mają się zginać muszą mieć loopy prostopadłe do jointów(moją topologią raczej się nie sugeruj bo skopana całkowicie poza kilkoma miejscami)
@MshL chyba wlasnie odpowiedziales mi na pytanie. Chodzilo mi o to, że skoro bark sie podnosi, to w poszczegolnych miejscach siatka UV sie powieksza, maleje. I jak to sie ma do textury ktora polożylismy w SP, czy sie rozciagą jakoś, czy coś
@MshL: Nie jestem specem od anatomii, ale piersi to on ma zdecydowanie zbyt rozciągnięte w dół. Wiem, że to stylizowana postać, ale akurat to wygląda bardzo nienaturalnie. No i żebra sięgają mu do bioder. Scattering dałeś na całą skórę równomierny, lepiej by to wyszło, gdyby w większości był czarny, a jedynie w okolicy uszu, nosa, powiek i ewentualnie dłoni lekko prześwitywał.
@MathLord: przez czarny scattering masz na myśli kolor czarny czy chodzi o maskę? a co do żeber to czy ten mięsień zaznaczony nie "definiuje" ich końca? xD
Czarny scattering, czyli jego brak. Więc zarówno maska jak i kolor, bo jeśli później na sketchfabie kolor scatteringu zostanie przemnożony przez 0 to wyjdzie czarny. Przez to, że obecnie jest zbyt mocny, postać wygląda trochę jak zrobiona z wosku. Co do żeber to może trochę przesadziłem, to są mięśnie, a zmyliły mnie te ukośne kreski odchodzące od mięśni brzucha (których w sumie nie powinno być). Ale ta linia, którą zaznaczyłeś definiuje koniec
@MshL: Teraz jest lepiej, tylko brakuje jeszcze zwężenia cyców do środka. Zauważ, że te mięśnie na dole nie wystają poza "granice" tułowia tylko się zwężają. Zaznaczyłem mniej więcej jakbym ja to zrobił, ale nie jest specjalnie dokładnie. Może nadal zbyt za wysoko, ale już nie ma co tego drążyć, zwłaszcza że to stylizowana postać.
Czarny scattering, czyli jego brak. Więc zarówno maska jak i kolor, bo jeśli później na sketchfabie kolor scatteringu zostanie przemnożony przez 0 to wyjdzie czarny. Przez to, że obecnie jest zbyt mocny, postać wygląda trochę jak zrobiona z wosku.
Co do żeber to może trochę przesadziłem, to są mięśnie, a zmyliły mnie te ukośne kreski odchodzące od mięśni brzucha (których w sumie nie powinno być). Ale ta linia, którą zaznaczyłeś definiuje koniec
sketchfab
#blender #tworczoscwlasna #grafika3d
Komentarz usunięty przez autora
@MshL: świetnie spożytkowane zasoby na efekt, którego nie widać xD
Scattering dałeś na całą skórę równomierny, lepiej by to wyszło, gdyby w większości był czarny, a jedynie w okolicy uszu, nosa, powiek i ewentualnie dłoni lekko prześwitywał.
Co do żeber to może trochę przesadziłem, to są mięśnie, a zmyliły mnie te ukośne kreski odchodzące od mięśni brzucha (których w sumie nie powinno być). Ale ta linia, którą zaznaczyłeś definiuje koniec