Wpis z mikrobloga

Dobry państwu
dotyczy to głównie tego modelu https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-rc-120/_/R-p-302496?mc=8505088&c=Szary
Pytanie, może mondre, może gupie, jeżdżę rekreacyjnie, raczej celowałbym w 2-3k km rocznie dość optymistycznie
1. czy i do jakiego stopnia jest możliwy "upgrade" takiego roweru? Na przykład zmiana kasety albo typu hamulców?
2. podjazdy mnie bardzo martwią i nie wiem czy z tego powodu nie brać na przykład rometa z napędem 3x7 w podobnej cenie.
3. z zalinkowanego roweru jest wersja z hamulcami tarczowymi, 200 złoty dopłaty, warto? To co mnie odrzuca w tej konfiguracji na stronie, to cienkie opony. W zalinkowanym jest 28, w tym z tarczowymi jest to 17mm i do komfortowej jazdy to chyba za mało, si?
Wolałbym kupić raczej coś na co mogę od razu wsiąść, a po roku zmienić hamulce czy części napędu jeżeli mi to przypasuje i faktycznie będzie potrzebne, niż od razu skazywać się na przykład na wymianę opon. Opłaca się w ogóle składać rower samodzielnie zbierając części po różnych stronach/ sklepach? 2-2,5k PLN to maks, więcej nie wydaje mi się na ten moment do takiej jazdy uzasadniony.
#rower #szosa
  • 20
1. czy i do jakiego stopnia jest możliwy "upgrade" takiego roweru? Na przykład zmiana kasety albo typu hamulców?


@Nie_znany: bez adapterów hampli na tarcze nie zmienisz, dlatego lepiej dopłacić do tego droższego. A później to możesz nawet Dura Ace Di2 hydrauliczne wrzucić. IMO warto dopłacić do tarczówek.

2. podjazdy mnie bardzo martwią i nie wiem czy z tego powodu nie brać na przykład rometa z napędem 3x7 w podobnej cenie.


@
@Nie_znany: 17mm to szerokość samej obręczy, a ten Romet z kolei ma 23c - z tego co widzę ludzie raczej odchodzą od takich opon i 28c to już taki standard wśród "zwykłych" ludzi, a coraz ważniejsze staje się jakie maksymalnie wejdą opony, choćby na przyszłość :)
@Nie_znany: trochę ci się opisy rozjechały

W zalinkowanym jest 28, w tym z tarczowymi jest to 17mm

nie w obu jest 28mm - OPONA, w tarczowych jest informacja o kole (obręczy) i ono ma 17mm.

czy i do jakiego stopnia jest możliwy "upgrade" takiego roweru?

Zawsze jest możliwy

a przykład zmiana kasety

Tak, jest tam shimano, więc nie ma problemu aby zmienić na inną podobną, 8 -rzędową.

albo typu hamulców?

gorzej
I upgrade jest możliwy, zależy ile chcesz kasy włożyć :)


@Jason_Stafford: Czyli z kasety 7 rzędowej bez problemu później na 9 rzędów miejsce będzie? Czy tylko zmiana na takie same rzędy? Ja obecnie jeżdżę na przód + tył i mimo, że obecny rower jest dość ciężki to mnie spokojnie zatrzymują.

@dymel: a dzięki, na drugim nieopatrznie spojrzałem na koło nie na oponę, to zmienia postać rzeczy. To Romet odpada w
muszę szukać informacji o konkretnych kołach, żeby się tego dowiedzieć?


@Nie_znany: tutaj już nie obręcze raczej są problemem a miejsce na te koła w ramie i widelcu. Z reguły taka informacja jest w opisie albo w doświadczeniach użytkowników :)
W tym z tarczowymi jest oficjalna informacja, że wejdą 32, ale ktoś w komentarzach pisał o 35, w tym drugim nie widzę, ale popatrz w opiniach :)
@Nie_znany: W romecie nie masz kasety, tylko wolnobieg, więc kupa maksymalna. A korba z trzema blatami to ogólnie porażka - od takiego rozwiązania odchodzi się nawet w MTB.
Jak nie mieszkasz w górach, to imho tarcze nie są obowiązkowe. Tarcze mają sens, żeby oszczędzać drogie karbonowe obręcze albo w górach. Mając budżetowe alu kółka hamulce szczękowe wystarczająco dają radę.
Osprzęt jest 8 rzędowy microshift i nie ma problemu, żeby przejść na
Czyli z kasety 7 rzędowej bez problemu później na 9 rzędów miejsce będzie? Czy tylko zmiana na takie same rzędy?


@Nie_znany: tutaj zależy od bębenka jaki jest w rowerze, większość jest nie ma ograniczenia 7-8-9, ale jest "do 10 rzędów". Tak więc problemu nie będzie.
Problemem aby przejść na inną ilość zębów jest manetka oraz sama przerzutka - masz indeksowane skoki linki. Znaczy to tyle, że masz ileś skoków (w tym
I tak z roweru za 2k doszliśmy do roweru za 3,2k


@jagodowy_krol: tego się obawiałem ( ͡° ͜ʖ ͡°) do tego warto dorzucić, a jak to bierzesz, to wypada też wziąć tamto, a do tamtego jeszcze siamto. UUuuups drugie tyle kasy. Zastanowię się głęboko w takim razie nad tym drugim i pewnie na to padnie.
tego się obawiałem ( ͡° ͜ʖ ͡°) do tego warto dorzucić, a jak to bierzesz, to wypada też wziąć tamto, a do tamtego jeszcze siamto. UUuuups drugie tyle kasy. Zastanowię się głęboko w takim razie nad tym drugim i pewnie na to padnie.


@Nie_znany: nie no, sora jest spoko, ale 105 lepsze, a to tylko już 1000zł więcej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A
nie no, sora jest spoko, ale 105 lepsze, a to tylko już 1000zł więcej ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@jagodowy_krol: jak już dorzuciłem 1k, to co mi szkodzi jeszcze 1k ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@pigachu: oh, rc500 jest M, nie ma L, a L niby przy ~183cm jest polecane. Dużym grzechem będzie M? Generalnie mogę poczekać aż będą dostępne Lki. Jeśli będą
mam od jakiegos czasu rc120 z disc
Ogólnie stackowe opony strasznie bujają nawet na lekko pofalowanym asfalcie, tarcze nie są takie tragiczne coś tam da sie hamować jednak jest ogromny przeskok jeśli całe życie smigałeś na jakimś góralu, co do zmian to możesz wszystko, na upertego nawet wrzucisz 35c oponke to i jako "gravelem" tym pośmigasz... kwestia priorytetów. Nic lepszego w tej cenie nie trafisz nowego, nawet możesz nie szukać. Microshift nie