Wpis z mikrobloga

@yousouyou: czyli wniosek jest jeden - jak nie widać różnicy to po co przepłacać, z dlss więcej fps to lepiej odpalać ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale jestem ciekawy jak to wypływa na input lag - swoją 2080 sprzedałem to nawet nie mam jak sprawdzić (°°

@sirgorn: Wnioski są trochę inne, bo jednak jak widać na filmie, chłopaki widzą różnicę, ale nie mając porównania obok monitor w monitor, nie są w stanie często określić, która wersja jest która... Widać, że np myli ich migotanie zasłon w The Medium bez DLSS (TAA), które z DLSS nie wstępuje.

Przygotowaliśmy 3 takie filmy z różnymi osobami. Będzie też bardzo techniczna osoba zajmująca się benchmarkowaniem GPU :)
@yousouyou: Przecież ten test jest beznadziejny. Gdyby mieli duże monitory z wysoką rozdzielczością to myślę, że bez większych problemów dostrzegliby czy DLSS jest włączony. Grałem ostatnio w Control w 1440p z włączonym DLSSem i bez problemów można dostrzec graficzne artefakty, które pojawiają się po zastosowaniu tej technologii (najlepiej to widać np. na metalowych siatkach).
@yousouyou: nie widzą różnicy bo praktycznie każda gra z TAA wygląda jak rozmazane, "artefaktujące" gówno. Na palcach jednej reki można wymienić gry w których TAA jest dobrze zaimplementowane. A DLSS w tym przypadku nie pomaga, tak czasami niweluje jakieś tam artefakty (czasami dodaje xD) rozmazując przy tym jeszcze bardziej ekran w zamian za więcej fps no super deal. Oczywiście DLSS "robi się coraz lepszy" i to widać w porównaniu ze starsza
@Desolator: Ale oni grają na laptopach, tak jak wiele osób w dzisiejszych czasach. DLSS jest zalecany gdy brakuje ci fpsów, a to właśnie laptopy zazwyczaj mają ciężej.

Co do siatek to na pewno piszesz o własnych doświadczeniach? To właśnie TAA rozwala siatki, a DLSS je stabilizuje. Nawet na filmie chłopaki kilka takich błędów zrobili właśnie sugerując się artefaktami, które występują bez DLSS.
@yousouyou: Tak, piszę o własnych doświadczeniach. Widoczne był artefakty w ruchu na bardzo cienkich obiektach na jasnym tle jak np. siatki/ogrodzenia. No chyba, że to była ewentualnie wina innych ustawień graficznych, wszystko miałem włączone na maxa włącznie z raytarcingiem.

@sirgorn: No ja też dobrze wspominam DLSS w Control, bo przynajmniej bez problemu śmigał w 60 fpsach w 1440p na maksymalnych ustawieniach.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@yousouyou: jak grałem w cyberpunka w 1440p to niestety nie mogłem wytrzymać włączonego dlss nawet na quality. Obraz był jakby rozmyty, bez dlss za to bardzo ostry, mocno mnie to zraziło do tej technologii ale dam jeszcze szansę, w innych grach bo FPS boost jest ogromny. (Gram na 28 calowym monitorze 144hz i 2080, podejrzewam że setup może robić różnice tak jak mówili inni w komentarzach)
i teraz się zastanówcie, czy Nvidia opublikowałaby wyniki w postaci podobnego filmu, gdyby chłopaki rozróżnili kiedy jest DLSS a kiedy go nie ma
¯\_(ツ)_/¯