Wpis z mikrobloga

Nie znam się za bardzo, więc Was zapytam:

Czy ściana, w którą wmurowane są schody jest ścianą nośną?
No bo jeżeli tak, ale kilka stopni zostało wbudowane w zamurowane drzwi to wtedy to już nie jest element nośny? Czym zostały zabudowane drzwi?
A jeśli nie to z czego jest ta ściana? I czy jest ona cała zbrojona czy tylko przy schodkach?
Zajarałam się tagiem #stepujacybudowlaniec i robię doktorat z budownictwa XD i jestem po prostu ciekawa kilku rzeczy, żeby móc razem z Wami dywagować czy to jebnie czy też nie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@FejsFak ?

#budownictwo #kiciochpyta
s.....s - Nie znam się za bardzo, więc Was zapytam:

Czy ściana, w którą wmurowane ...

źródło: comment_1619082168vzulLc1jx7zPyzvIGHvIeQ.jpg

Pobierz
  • 52
@send_nudles: Z danych, które pojawiły się na tagu:
Ściana nośna
Grubość 19cm
wykuwane bruzdy na stopnie
zbrojenie - (prawdopodobne): 2fi 12 górą, 2 fi 12 dołem, 2 bednarki po bokach + 2 bednarki centralnie na mniejszej długości
otulina - xD
beton - mieszany w kalfasie - cudów nie będzie
wymiary stopni - nie widziałem
zakotwienie zbrojenia - kończy się na równi z końcem ściany (OP uciął to co wystawało z drugiej
via Wykop Mobilny (Android)
  • 28
@send_nudles: moment w polaczeniu stopnia i ściany jest duży, to powoduje że krawędzie pustaka w ścianie będą możni pracowały. Schodki są luks, ale w miarę użytkowania będą się luzowaly w ścianie i bujały się. Raczej nikt się nie zabije ale po czasie będzie strach po tych ruchomych schodach chodzić. Pytanie czy będą ruchome po kilku wejściach czy po kilku miesiącach użytkowania.
@send_nudles: no pustak sam z siebie ma wytrzymałość na ściskanie. Póki nie pomurował ich w złym kierunku mają chociaż ten jeden parametr.
Mur wybudowany z takich pustaków charakteryzuje się już niższą nośnością (zależną od nośności materiału, z którego został pobudowany).
Do tej abominacji po lewej to sam nie wiem jak podejść.