Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 25
@EgonakaNoge: w komentarzach też pisali, że pas do zjazdu jest wydłużony obecnie, a manewr zgodny z prawem, bo mandaty dostali ci na awaryjnym i kierowca ciężarówki który przywalił

Mimo to lepiej chyba stracić kilka minut lub kilkanaście i zjechać na kolejnym zjeździe niż powodować zagrożenie, że ktoś z tyłu akurat nie zdąży wyhamować oraz korkować autostradę
@Tomx: tam jest tak na wszystkich okolicznych zjazdach xDD Na przykład Chyżne / Zakopane (czyli jeden zjazd od Skawiny) było to samo, w końcu zrobiło się tyle wypadków, że przemalowali pasy, i teraz zjazd jest o wieeeleee dłuższy.

Niestety w p0lsce planowanie autostrad jest dalej na poziomie lat '70 czyli "#!$%@?".
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Alpha_Male: skoro problem jest po obu stronach to widocznie problem jest na zjeździe już na samą zakopiankę,

Z tego co widzę na mapach googla przy wjeździe na zakopiankę w kierunku Zakopanego jest sygnalizacja świetlna, wspaniały pomysł zamiast normalnych pasów rozbiegowych XD na pewno nie będzie to powodować, że samochody muszą się zatrzymać XD
@bn1776: tak, problem jest właśnie w tamtym skrzyżowaniu i będzie ono przebudowane (nie pamiętam na co).
W każdym razie jadąc dalej (w stronę Katowic) mamy czasem podobną sytuację na węźle Skawina, a bardzo często na węźle Bielany, gdzie jakieś 5 lat temu zrobili rondo: https://goo.gl/maps/4PPxGeFSa798iwJ56 które chyba okazało się za małe i tych zjeżdżających z A4 blokują ci co jadą z 780 :)

Popołudniu często samochody zajmują cały pas zjazdowy, a
@Tomx: obwodnica Krakowa to jedna z pierwszych obwodnic autostradowych, projektowana 30 lat temu. Jest totalnie nieprzystosowana do aktualnego ruchu, są plany na przebudowę tego zjazdu i na rozbudowę do trzech pasów, ale pewnie zrobią to dopiero jak powstanie północna obwodnica, czyli najwcześniej za 3-4 lata.