•  

    #prawojazdy #tachograf #tir #transport #ce #kierowcy

    Cześć, jest ktoś kto może mi na PW, wytłumaczyć czas jazdy, pracy, i pauzy? Mam kilka pytań...

    •  

      @Kevcio: czas jazdy w sumie 9 godzin (2x 4,5 godziny) po 4,5 godziny musisz zrobić pauzę 45 minut. Czas pracy masz 13 godzin od rozpoczęcia. W tym czasie możesz sobie rozłożyć czas jazdy i inne czynności. Polecam kanał CplusE na YT od omega

    •  

      @bazylo: a jak podzielić tą pauze na jaknajmniejsze bo na punktach jak dostarczam palete to jestem może 5min, a na zgaszonym silniku mi liczy pauze..potem mam z 4h jazdy i 45min pauzy ale nie robiłem 15 czy 30min... i czy np. rano, po przejechaniu 5min jazdy mogę już zacząć kręcić pauze 45min? na magazynie stojąc tam z 2h? kurła oglądałem z 10 poradników na yt, jakieś książki i tego nie kumam xd a na kursie to ja tacho nie widziałem... taki poziom nauczania...

    •  

      @Kevcio: 45 po 5 minutach za bardzo nic nie da bo do ciągłej jazdy (4,5 godziny) dojdzie ci tylko 5 minut które przejechałeś. Po 5 minutach najlepiej zrobić 15, dojeździć te 4:25 i zrobić 30.

    •  

      @bazylo: jezdze solówką, czyli powiedzmy jak dostarczam palete do klienta, i spędzam tam z 4/7 min to muszę ustawić po zgaszeniu silnika MŁOTKI? A jak gdzieś dłużej schodzi to kręcę sobie tą 15 albo 30?

    •  

      @bazylo: jeszcze pytanie, jak mam taki popularny tacho VDO, VDA czy jakoś to to jest cyfrowy? Bo też jest tam rolka papieru i można drukować, ale nie musze?

    •  

      @Kevcio: w teorii to tak, przy rozładunku powinieneś mieć młotki. W praktyce jest tak jak napisałeś xd jak możesz sobie gdzieś pauzę na rozładunku wykręcić to to robisz. Tylko musisz się jeszcze dowiedzieć, bo tego sam nie ogarniam, że po 5 czy 6 godzinach czasu pracy i młotków musisz jeszcze jedna 45 zrobić.
      Wydruki sobie możesz robić jak chcesz sprawdzić jak ci pauzy albo czas jazdy wychodziły, albo do opisania przekroczenia czasu jazdy.

      +: Kevcio
    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      @Jason_Stafford: młotek to jestem ja, i czas pracy kierowcy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      +: ks2m, bazylo
    •  

      Komentarz usunięty przez autora

      +: Kevcio
    •  

      @Jason_Stafford: przełącznik na tachografie. „Inna praca”

      +: Kevcio
    •  

      @Jason_Stafford: młotki to inna praca, czyli np, sprawdzenie stanu pojazdu przed ruszeniem, po pauzie 11 godzinnej, rozładunki, różne naprawy itp itd.

    •  

      @Kevcio: i nie daj się w balona robić przez pracodawcę Janusza. Jak jest załadunek/rozładunek to nie kręcisz pauzy tylko kurwa pracujesz, więc dajesz młotki. Spadniesz, łeb se rozwalisz to zapomnij o odszkodowaniu jeśli kręciłeś pauzę wg tacho.
      Szanujcie się kierowcy, bo macie odpowiedzialną pracę i jak szef będzie mówił, że masz kręcić pauzę na rozładunku to mu wyślij środkowy palec na messengera. Pauza to jest pauza, czas święty.

      Kiedyś miałem taką akcję, że nie chcieli mi rozładunku zrobić. Mówię im, że zostało mi 2h czasu pracy. A stałem już pod rampą, bo kazali podjechać. Nikt się nie zjawił do 2h, no to wpisuję zakończenie pracy na dzisiaj w tacho, zasłaniam firanki, odpalam laptopa i elo XD I podchodzi do mnie ktoś, że mam odjechać, bo chcą rozładunek zrobić - ich firmowa ciężarówka miała "pierwszeństwo". No to mówię, że nie odjadę, bo kazali pod rampę podjechać, a powiedziałem ile mam czasu pracy do końca. Zadzwonili po policję, BAG przyjechał na firmę i nawet do mnie nie podeszli tylko rozmawiali z pracownikiem.

      +: n..............r, Kevcio +1 inny
    •  
      n..............r via Wykop Mobilny (Android)

      +1

      @Kevcio: rozładunek/załadunek to nie przerwa. miałeś jakikolwiek kurs z czasów pracy? a może jeździsz bez prawka?

      +: Kevcio
    •  

      @neoplancityliner: na KWP niczego nie uczą, wiadomo że nie przerwa, ale cuż w polsce pewnie z 80% kierowców kręci pauzy na rozładunkach, a ja chce być szybciej w domciu, a ja wale na solówce codziennie dom, a nie międzinarodówka czy krajówka

      +: bazylo
    •  

      wiadomo że nie przerwa, ale cuż w polsce pewnie z 80% kierowców kręci pauzy na rozładunkach, a ja chce być szybciej w domciu

      @Kevcio: no to sobie sam odpowiedziałeś, będziesz robił do bólu wg przepisów, to tylko zrobisz sobie pod górkę

      +: Kevcio
    •  

      @Kevcio: wydruki robisz jak masz przegięcie i trzeba opisać lub jak chcesz sobie coś zobaczyć (w zasadzie na tacho wszystko da się sprawdzić), pauzę możesz robić nawet po 1 min jazdy (akurat 45 min po 1-5-10 min itd to trochę bez sensu ale 15 jak już masz chwile przerwy jak najbardziej), podczas rozładunku/załadunku powinny być młotki

      +: Kevcio
    •  

      @bazylo: teoretycznie po 6h pracy trzeba zrobić minimum 30 min pauzy jeżeli planujesz pracować mniej niż 9h w danej dobie lub 45 min jeżeli więcej niż 9h. W praktyce lepiej zrobić zawsze te 45 min bo nikt nie jest jasnowidzem ile zejdzie mu w pracy a jak zrobisz 30min to później może ci czasu braknąć