Wpis z mikrobloga

nawiązując do wczorajszego wpisu @Antyestabilishtamentarianin
Jestem kierowcą od 14 lat, na rowerze troche bardziej i cześciej jezdze od 2-3 lat.
W pierwszym roku jezdziłem własnie takimi poboczami (o ile były) a tam gdzie nie było trzymałem się jak sie tylko dało prawej krawędzi drogi. Po pierwszym sezonie skończyłem jazde przy krawędzi drogi ponieważ:
-daje to możliwość wyprzedzenia ciebie przez samochody na centymetry
- kierowcy widząc z daleka że się zmieszczą nawet nie zwalniaja tylko #!$%@? ile wejdzie
-kierowcy tirów przy wyprzedzaniu wpiedalaja cie na pobocze/pod koła.
Od 2 lat jezdze około metra od krawędzi drogi dzięki temu żaden frustrat nie zepchnie mnie z drogie ewentualnie pod koła.
#rower #szosa
źródło: comment_1620112172Jf7KPgimX810auBlGnO29h.jpg
  • 93
@iredbox here we go again. W cywilizowanym kraju kierowcy mają trochę więcej szacunku do rowerzystów, bydło trzeba uczyć ale nie karać wszystkich jak leci, myślę że jakbyscie się zawzięli i nagrywali tych którzy wyprzedzają na cm i wysyłali nagrania na policję, a ta by wystawiała mandaty to problem dało by się z czasem naprawić bez szkody dla innych.
@iredbox: mnie zawsze zastanawia dlaczego ludzie wrzucający setki jak nie tysiące kilometrów pod #rowerowyrownik praktycznie nie biorą zabierają głosu w jakiej jałowej dyskusji i rozumiem dlaczego, nikt o zdrowych zmysłach nie jeździ poboczem jadąc w grupie mając na uwadze to co napisałeś i czego każdy prawie codziennie doświadcza. Również staram się jechać bliżej środka jeździ, bo zawsze znajdzie się frustrat i bezmózg za mną co minie mnie na gazetę, a tak
@iredbox: same here. Zawsze trzymam 1m-1.5m od prawej krawędzi, żebym miał gdzie uciec w razie #!$%@? kierowcy. A jak są wysepki np to zjeżdżam do środka jezdni. Również nauczony wspaniałymi doświadczeniami z wyprzedzania na lakier.
Kierowcy nie rozumieją, że taki rowerzysta jadący 30km/h jest tym samym, czym ciągnik jadący 30km/h, tylko ciągnik trudniej wyprzedzić.