Wpis z mikrobloga

Ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć tak łopatologicznie skąd bierze się taki moment w takich kluczach? Jestem mechanikiem i w warsztacie w którym pracuję dostałem takiego małego skubańca z foto w którym producent deklaruje:
- Maks. moment dokręcania 1356Nm
- Maks. moment odkręcania 2200 Nm
Przecież porównując do momentu dokręcania kół w samochodach osobowych są to chore liczby i też zauważyłem że nawet niektóre duże klucze planetarne nie osiągają takich wyników. Sam klucz też nie wydaje się być aż taki mocny, ale z większością śrub sobie radzi. Ciężko mi to też zrozumieć ze względu na to że chciałbym sobie do domu kupić coś pokroju Milwaukee M12 1/2 (zdjęcia w kom) gdzie taki elektryk deklaruje się mocą:
Maks. moment obrotowy (Nm)339
i patrząc po YT normalnie odkręca i przykręca komplet kół w Jeepie + nakrętki od półosi. Widać że na papierze między jednym a drugim jest przepaść, ale w praktyce dość porównywalnie. O co w tym chodzi? #mechanikasamochodowa #motoryzacja #narzedzia
XNiemcu - Ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć tak łopatologicznie skąd bierze się taki ...

źródło: comment_1620144479A4mkooTzFN1TLs3AEvZr6t.jpg

Pobierz
  • 11
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@XNiemcu: sprężyna się naciąga do pewnego momentu i potem odkręcając się uderza w łopatki wału to właśnie jest udar. Dlatego Jak zacznie 'strzelać' to już nie obraca się ciągle, tylko co uderzenie robi kilka stopni.
@XNiemcu maks moment czyli wcale nie musi go osiągnąć, a może być to wartość wyliczona matematycznie a nie rzeczywista. Druga sprawa że jak już to jest wartość szczytowa.
Ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć tak łopatologicznie skąd bierze się taki moment w takich kluczach?


@XNiemcu: Udar, czyli moment jest ale przez bardzo krótką chwilę kiedy następuje uderzenie.
W kluczu element się przez jakiś czas rozpędza swobodnie, a potem uderza w kwadrat mocowania nasadki, powodując uderzenie i bardzo wysoki szczytowy moment obrotowy.