Wpis z mikrobloga

@4x80: Są mtb z lat 2000 które miały twardy widelec, kwestia właśnie do którego ze staroci byłbym w stanie zmieścić 28” bo większość z nich to była 26”. Na internecie dużo przykładów przeróbek jednak tylko w dwóch znalazłem model dawcy
@bekon5265: Jest to ogólnie trudny temat, bo stare MTB maja zwykle za długie ramy, żeby zamontować w nich baranka. A stare szosy mają, z natury rzeczy, bardzo kiepskie hamulce i nic lepszego się tam nie wrzuci, bo nie ma piwotów pod vbrake, ani mocowań pod tarcze. Jedyne opcje to:
1) polować na starą przełajówkę (cx, cyclocross), która w zasadzie po wymianie opon na szersze i ewentualnie wymianie mostka jest już "gravelem".
@pigachu: Co do klamkomanetek jak i osprzętu który niekoniecznie musi być nowy tj baranek itd to celowałbym w używki, na olx dużo pojedynczych sztuk w całkiem niskich cenach. Przedni blat wystarczyłaby sama klamkomanetka bez przerzutek bo i tak mam zamiar zeobic 1xN gdzie N to ilość zębów u dawcy. Ten rower będzie Poprostu sprawdzeniem czy ten typ jazdy ki pasuje plus ewentualne wypady raz na jakiś czas nad rzekę,polne drogi/lasy. Chciałbym
@bekon5265: @pigachu: @4x80: Jak pójdziesz w jakieś starocie to pewnie i tak dojedzie cię, albo inna szerokość piasty, albo problemy z założeniem tam jakiejkolwiek współczesnej kasety albo korby.
Na pewno jak przedmówcy wspomnieli zderzysz się z hamulcami i niesprzyjającą geometrią.

Celowałbym w coś używanego jako całość co oryginalnie już było osadzone na 28'' kołach i przyjmowało opone przynajmniej 32-35mm. Jeśli chcesz jechać w las i ma nie być to
Chciałbym się w sumie zamknąć w 2k .


@bekon5265: Za tyle to byś może wyrwał jakiegoś używanego Tribana w wersji Gravelowej albo coś innego na stali.
Kolega w ubiegłym roku jakąś nówkę kupił za 3k i świetnie to jeździ.
@bekon5265: ja coś takiego robiłem, ale na ramie trekkingowej (chciałem koła 28'')
https://www.wykop.pl/wpis/56983407/przewinal-sie-tutaj-kilka-razy-temat-oplacalnosci-/#comment-202957445
fajne bazy to trek multitrack, trek metro track, specialized crossroads, wheeler crossline, bianchi spillo, bianchi woodstone (ogólnie coś na ramie cromo).
Weź tylko pod uwagę, że baranek przy takich ramach niekoniecznie się sprawdzi ze względu na długie ramy.
Chce zbudować drugi rower do sporadycznych wypadów w las itd


@4x80: > Na płaskie lasy, żeby zobaczyć, czy takie coś Ci w ogóle pasuje, to v-ki wystarczą. Jakoś przez całe dziesięciolecia ludzie ścigali się na przełajach z cantileverami i żyją (w większości :))
@pigachu: Dzięki. Dokładnie taki "frankenbike" wyszedł, ale jest zadziwiająco wygodnie (tylko ciężko). Ale frajda z jazdy ogromna.

@bekon5265: Jeśli interesuje Cię kwestia kosztów mojej przeróbki to całość zamknąłem w niecałych 3k, z czego większość to jednak nowe graty, poza samymi przerzutkami i manetkami, które udało mi się ustrzelić "prawie nowe" gdzieś na OLX.

@4x80: Z tymi tarczami to zasadniczo się zgadzam, chociaż z drugiej strony mam hamulce canti dedykowane
Z tymi tarczami to zasadniczo się zgadzam


Ale tarcze to nie kaprys. Nie po to kupujesz rower szosowy by jeździć nim po błocie i kałużach ale gravel ma wszędzie przejechać. Stąd taka moja opinia. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@fonfi:
@4x80: Dlatego napisałem, że się zgadzam i nie dyskutuję nawet ze skutecznością tarcz. Jednak jeśli już się ktoś (np. ja) zdecyduje na zabawę w takie przeróbki (które tak jak pisałem są dyskusyjne i wszystko zależy od motywacji) to przez sam brak możliwości zamontowania hamulców tarczowych nie deprecjonował bym tak bardzo np. takich conti, czy v-brake, które co do zasady jednak hamują. Jeździć się da, tylko trzeba mieć na uwadze, że rower
@fonfi: Niedawno zbudowałem sobie przełaja na tarcze i szosę z klasycznym napędem, wszystko zrobiłem sam od najmniejszej śrubki włącznie z malowaniem i mi nie trzeba tłumaczyć co z czym. I uważam, że moje pomysły są być może ortodoksyjne ale na pewno na czasie i współczesnych nowoczesnych trendach. Mimo to pewnych rzeczy bym nie polecał robić tak jak OPa ma pomysł. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

przez sam brak