Wpis z mikrobloga

Ostatnio zaczęliśmy z synkiem przygodę z #minecraft (Java) i w sumie nieźle idzie. Nawet automatyczną farmę mamy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie możemy tylko rozkminić jak zarządzać mapami, żeby potem pozwiedzać świat, a się nie gubić. Tutoriale z YT są takie niezbyt pomocne.
Jestem na krawędzi swojej mapy (dwa razy powiększanej). Da się jakoś zrobić kolejną mapę, żeby się łączyła z obecną? Mam wziąć pustą mapę ze sobą i aktywować na krawędzi, czy biec "na pałę" wgłąb niezbadanego fragmentu i aktywować dopiero tam? I tej nowej mapie zmienić skalę po powrocie do domu, czy brać materiały i stół ze sobą?
Widziałem, że ludzie potrafią zrobić mapy tak płynnie, że potem mają mapę świata na ścianie jedna obok drugiej.
Z góry dzięki, jeśli ktoś pomoże / nakieruje / podpowie.
  • 13
@bukimi: Kieruj się kordynatami. Nową mapę aktywuj dopiero jak przekroczysz krawędź, wtedy pokaże Ci kolejny kwadrat. Ale ogólnie mamy są useless, po prostu zapamietuj koordynaty miejscówek.
@Ethellon: Ale na mapie widać góry, jeziora, itp. Nie będę sobie robił notatek, że te bagna to były na x 341, a jaskinia na x 501...
@Laggger97: Ponoć banery działają tak, że można je aktywować jako checkpointy, jeszcze nie sprawdzałem. Gram bez modów, boję się że świat nam się zepsuje, a syn by tego chyba nie przeżył.
@bukimi: Tak, banery działają i robią oznaczenia na mapie. Jak chcesz zrobić mape całego świata to musisz chodzić z pustymi mapami i aktywować je w poszczególnych kwadratach. Poziom drugiego zooma pokrywa bodajż kwadrat 256×256

EDIT: I tylko dodam że mapy są zawsze wyrównane do środka ukłądu współrzędnych swoją zachodnią i południową krawędzia -64.
Więc mapa poziomu drugiego 256x256 pokrywa wspołrzędne <-64, 192> na obu osiach
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@bukimi: jeśli jeszcze grasz to mapy działają tak, że nowa mapa się zaczyna od razu tam, gdzie kończy się stara. Dlatego wszystkie mapy do siebie idealnie pasują. Nie ważne w którym miejscu będziesz, jak będziesz w obrębie starej mapy to zawsze masz ten sam kawałek świata.

O tym co jest na mapie decyduje pierwszy moment wyciągnięcia mapy. Czyli jak zrobisz siebie 10 pustych map i wyciągnisz je zanim wyjdziesz z obszaru