Wpis z mikrobloga

Przykład działania silnika fizycznego - energia potrzebna do wyrwania stalowej barierki jest zależna od masy i prędkości pojazdu. Co prawda nie do końca mi się podoba sam wzór, bo imho jest zbyt mała różnica między malutkim MaiMai a potężnym kaukazem, ale ta różnica jest. Najbardziej widoczna oczywiście w porównaniu do motocykla.

Przy okazji warto odnotować, że gra dosyć realistycznie oblicza ubytek mocy pojazdu względem przeszkody - motocykl po uderzeniu w barierkę praktycznie się zatrzymuje, gdzie na kaukazie nie robi to wrażenia i może sobie jechać dalej praktycznie nie zwalniajac po takim zderzeniu.

#cyberpunk2077
  • 5
@pablo397 Odnośnie fizyki. Nie jestem pewny ale mam wrażenie, że pociski wystrzelone z broni też są obiektami fizycznymi. Bo po pierwsze elegancko przebijają przeszkody. A po drugie fajnie widać na strzelbie jak leci wiązka śrutu i każda śrucina jest traktowana jak oddzielny pocisk. W przeciwnika może trafić tylko kilka śrucin i obrażenia są zadawane od każdej śruciny.
Tak samo w broni smart, szczególnie w snajperce ma się wrażenie, że pociski to obiekt
@Variv: oczywiście, że pociski istnieją fizycznie w świecie gry - są używane chociażby do rykoszetowania.

Z innych ciekawostek odnośnie pocisków - różne pociski mają różną energię kinetyczną i może się ona kumulować, np.

- pociski pistoletowe lekko wzruszają śmietnikiem
- pociski karabinowe mocniej bujają śmietnikiem. przy ciągłym ogniu ich energia kinetyczna kumuluje się i przeważa grawitację i nisko osadzony środek ciężkości śmietnika przewracając go
- pociski śrutowe w dużej ilości od