Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
#gielda #gpw #inwestycje #akcje #nieruchomosci #inwestowanie
Mniej więcej za miesiąc otrzymam około 600 tys. zł należnej mi części spadku. Do tej pory byłem pewien, że kupię kawalerkę na wynajem (swoje mieszkanie już mam). Teraz jednak się zastanawiam nad giełdą. Nie jestem inwestorem, nie znam się na tym, szukam w miarę prostej i bezobsługowej możliwości zainwestowania tych środków. Znajomi kupują dywidendowe akcje na GPW i twierdzą, że rentowność w dłuższej perspektywie jest zbliżona do rentowności wynajmu mieszkania przy braku całego tego zawracania głowy z lokatorami, wynajmami itp. Jawi się to dla mnie jako ciekawa alternatywa. Problem w tym, że nie mam o tym pojęcia. Dlatego pytam Was, czy są jakieś sprawdzone biura doradztwa inwestycyjnego (coś w tym rodzaju), jacyś konsultanci od tego typu spraw, do których można się zwrócić (oczywiście odpłatnie) po poradę i rozsądnie zainwestować pieniądzę na giełdzie. PS Żadne biznesy, MLMy, kryptowaluty, forexy i inne skamy mnie nie interesują. Albo nieruchomości, albo akcje dywidendowe. A może właśnie wrócić do pierwotnego pomysłu i kupić mieszkanie pod wynajem? Jak uważacie?

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #60ae6d5631a2c7000b20c9e8
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: karmelkowa
Roczny koszt utrzymania Anonimowych Mirko Wyznań wynosi 235zł. Wesprzyj projekt
  • 66
@AnonimoweMirkoWyznania: Nie jest to rekomendacja, ale ja bym wbił w akcje bo są umiarkowanie tanie vs nieruchomości które są drogie.

Nie doradzam, ale gdybym miał ponad 500 tysi to wbiłbym w PZU 30% (kurs na sensownych poziomach z możliwością wzrostu do tego super dywidenda), trochę CDProjektu przy tych cenach, Marvipol, Ambra, trochę XTB, GPW, coś z grupy Assecco, Mobruk, na IKE Kernel (żeby nie bawić się rozliczanie dywidendy w obcej walucie),