Wpis z mikrobloga

#polska #wroclaw #afera #mpkwroclaw #technologia

GRUBY WAŁ Z MPK WROCŁAW:

Ciąg dalszy sprawy z wystawianiem mandatów przez MPK Wrocław za rzekomy brak biletu kupionego zbliżeniowo. LINK

Jestem po rozmowie z pracownikiem banku (rozmowa została nagrana), podczas której (w skrócie) pracownik banku potwierdził, że aktywność na mojej karcie w momencie zbliżenia w celu zakupu biletu została zarejestrowana, ale w WEWNĘTRZNYM SYSTEMIE BANKU, DO KTÓREGO WGLĄDU NIE MA MENNICA POLSKA. Co to oznacza? Że Mennica Polska odpowiedzialna za weryfikację ważności biletu nie jest w stanie w 100% poprawnie zweryfikować, czy na pewno taka aktywność miała miejsce. W mojej ocenie, każdy wystawiony mandat za brak ważnego biletu kupionego zbliżeniowo staje się w tym momencie bezprawny.

Sprawą zainteresowały się media.
  • 29
@termometr: tu problem jest innego typu. Przykładasz kartę, kasownik życzy Ci miłej podróży, Google Pay również potwierdza transakcje po czym pieniądze nawet po 3 tyg. nie zostają pobrane, a ślad po aktywności znika (nie ma jej nawet w wyciągu bankowym ani raporcie z historii karty na podstawie której Mennica Polska weryfikuje aktywność dotyczącą zakupu i na jej podstawie dokonuje decyzji dot. reklamacji). Ślad pozostaje jedynie w wewnętrznym systemie banku, do którego
@Demon_wro sprawa dotyczy bardziej Urzędu Miasta (Wydział Transportu) i Mennicy Polskiej. Kupując bilet zawierasz umowę z Gminą Wrocław (jest o tym w regulaminie), natomiast za dystrybucję biletów odpowiada Mennica Wrocław. MPK na zlecenie Urzędu Miasta wykonuje dwie usługi: transport i kontrola biletów. W przypadku braku biletu kontroler MPK wystawia mandat i odwołując się od mandatu sprawa trafia do weryfikacji do Mennicy Polskiej, która podejmuję decyzję o pozytywnym lub negatywnym rozpatrzeniu reklamacji.
@termometr: Czyli wychodzi na to, że kasownik rozpoczyna transakcję, bank potwierdza utworzenie nowego zlecenia płatności, kasownik wyświetla komunikat o powodzeniu transakcji, bank nie wysyła pieniędzy do mennicy, ale zapisuje transakcję w swoim systemie i należność reguluje dopiero hurtowo wraz z innymi transakcjami po jakimś czasie a tymczasem system mpk nie uznaje ważności biletu dopóki do mennicy nie wpłyną faktyczne pieniądze, dobrze rozumiem całą sytuację?
@Czepialski: nie do końca. Transakcje w kasowniku odbywają się offline, więc możesz nawet przyłożyć kartę na której masz -100 zł a system i tak wyda bilet. Dopiero jak system połączy się online (co według regulaminu może trwać chyba do 30 dni xD) i wyśle dane, to dostanie komunikat, ze ta Twoja transakcja nie może być zrealizowana i zablokuje kartę. Stąd pewnie tyle narzekań o blokady kart.
Ktoś przecież może mieć hajs
@termometr: mogę dać kontakt do osoby (jeśliby zechciała), która miała podobną sytuację.
Kupuje bilet przez Apple Pay w telefonie, kasownik pokazuje miłej podróży, aplikacja Wallet na telefonie pokazuje że transakcję zarejestrowało i na jaką kwotę. Kilka minut później wbijają kanary i twierdzą, że bilet nie został kupiony. Pokazywanie w aplikacji Wallet, że transakcja wykonana poprawie i kilka minut temu został kupiony bilet nic nie daje bo ten ich śmieszny system pokazuje