Wpis z mikrobloga

Tejże ludzie z tagu #diy #elektryka #elektronika a też #prawo. Robię sobie różne rzeczy typu drewniana lampka na biurko, tak na własny użytek, hobby. Ostatnio ktoś się zainteresował moim dziełem i zastanawiam się jak ogarnąć legalnie sprzedaż takiego czegoś. Mam JDG (inna branża), z wykształcenia nie jestem elektrykiem no i nie mam uprawnień. Radca prawny, którego się pytałem, powiedział żebym używał atestowanych elementów jak oprawy świetlne, wystawił fakture i będzie ok. Ale mam wrażenie, że to nie do końca tak działa. Może kwestia nazewnictwa, np. sprzedać jako rzeźba?
  • 18
@wafel93 nie musisz mieć papierów elektryka by założyć kupiony kabel z wyłącznikiem i oprawkę żarówki. Nazewnictwo nikogo nie interesuje, byle na fakturze był odpowiedni VAT i ewentualnie klasyfikacja towaru.
@sberatel: możesz nieco jaśniej? W sensie że kupuję oprawę, jakieś tam drewno jako koszty na firmę swoją. A potem wystawiam fakturę sprzedażowa, z jakim tytułem - Lampa dekoracyjna? I wszystko jest ok, pod względem prawnym?
@wafel93 a co ci chodzi z tym względem prawnym ? Robisz produkcję, kupujesz materiały na fakturę i sprzedajesz gotowy towar na fakturę lub kasę fiskalna, lub sprzedaż ewidencjonowaną zależnie od twojej działalności
@wafel93 pkd związane właśnie z jakimiś rękodziełami. Sprzedajesz lampy dekoracyjne, lampy ozdobne. Zwykła restauracja wrzuca w vat i koszta kable, wiertarki i inne rzeczy. To nie jest tak, że w pkd musisz mieć instalacje elektryczne aby dostać zwrot vat za kabel. Ja co jakiś czas kupuje płyty osb, gume na m2 i butapren i mam to jako koszt, po co elektrykowi osb i reszta? Aby izolować go od ziemi.
@sberatel: @FilipWWL: o właśnie o to mi chodzi, to że sobie zrobię lampę i wiem że jest bezpieczna to jedno. Ale nie mam papiera na to i jakby jakiś dzieciak włożył palec w gniazdo, albo poleje woda i będzie pożar to co
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0