@suqmadiq2ama: nie to że się #!$%@?, ale mam pytanie techniczne - nie masz za krótkiej tej płetwy sterowej? Patrząc gdzie i pod jakim kątem wychodzi wał to tak sobie szacuje że większość mocy ucieka Ci na boki a nie na ster.
@P_O_T_E_Z_N_Y__G_E_J: inna często sprowadzana do nas szwedzka konstrukcja - Albin Vega - ma w ogóle śrubę za sterem i to jeszcze wał nie w osi, a pod kątem ;)
@om9k: przed raczej nie sprawdzisz, ale zobacz, że po wodowaniu łódka jeszcze przez chwilę była w zawiesiach. Można wejść do środka, sprawdzić wszystkie zawory i przejścia denne, a gdyby się okazało, że jest jakiś dramat i wody po kolana, to można
@suqmadiq2ama: przy czym z tego co pamiętam, te 12 koni to miał silnik, a stara przekładnia hydrauliczna powodowała, że na śrubie było istotnie mniej. Fajne silniczki, tylko moc już na dzisiejsze czasy nie taka :)
@suqmadiq2ama: serwis warto dobrze zrobić. To są takie proste, niezawodne maszynki, o które jak się dba, działają świetnie. Ale jak odkupujesz od kogoś, kto trochę już zaniedbywał, mało pływał, jacht trochę przestał, ogólnie już zużyty, to dość szybko wychodzą problemy. Nieraz już w czasie sprowadzania do PL.
Jak masz środki i możliwości, zrób ten przegląd i serwis dość konkretny. Oszczędzi Ci to niespodziewanych wydatków zagranicą i stresu na morzu.
I wodowanko #zeglarstwo
@om9k: przed raczej nie sprawdzisz, ale zobacz, że po wodowaniu łódka jeszcze przez chwilę była w zawiesiach. Można wejść do środka, sprawdzić wszystkie zawory i przejścia denne, a gdyby się okazało, że jest jakiś dramat i wody po kolana, to można
Jak masz środki i możliwości, zrób ten przegląd i serwis dość konkretny. Oszczędzi Ci to niespodziewanych wydatków zagranicą i stresu na morzu.