Wpis z mikrobloga

@janusz_z_czarnolasu: pociągi ze śmigłem napędowym były dość popularnym obszarem badań przed drugą wojną światową, w Polsce też z takimi eksperymentowano. Z łatwością osiągały bardzo duże prędkości i biły rekordy, ale ostatecznie z nich zrezygnowano przez względy bezpieczeństwa pasażerów i ludzi na peronach. Na zdjęciu niemiecki Schienenzeppelin.
kaspil - @januszzczarnolasu: pociągi ze śmigłem napędowym były dość popularnym obszar...

źródło: comment_1623919820ReETeRKxQquoAEkSyqKUUj.jpg

Pobierz
@eloar: Za @kaspil: "pociągi ze śmigłem napędowym były dość popularnym obszarem badań przed drugą wojną światową, w Polsce też z takimi eksperymentowano. Z łatwością osiągały bardzo duże prędkości i biły rekordy, ale ostatecznie z nich zrezygnowano przez względy bezpieczeństwa pasażerów i ludzi na peronach. Na zdjęciu niemiecki Schienenzeppelin."
@eloar: Jestem przekonany, że na pewnym etapie nie należało wyrzucać tego projektu do kosza lecz kontynuować badania i próbować dalej. tylko dzięki takiej postawie mamy dziś wiele dobrze funkcjonujących urządzeń i wynalazków które też nie od razu były takie oczywiste i nieraz pochłaniały wiele ofiar (dosłownie i w przenośni) zanim można je było zastosować na szeroką skalę. Ale to tylko moja opinia.
@janusz_z_czarnolasu: czemu w takim razie ograniczać się do pociągu? czemu nie zamontować silnika śmigłowego czy odrzutowego do samochodu? po co przenosić napęd przez koła jeśli można generować ciąg? wyobrażasz sobie pociąg, którego sprawność jest zależna od kierunku wiatry czy gęstości powietrza? W mojej opinii taki rodzaj napędu wygrywa tylko w miejscach o obniżonej trakcji, czyli tam gdzie są bardzo strome podjazdy.