•  

    Kia Proceed GT (204 KM) czy Hyundai Tucson Hybrid (230 KM)? Osiągi podobne, na korzyść Kii przemawia cena oraz większy bagażnik. Tucson jest znacznie przestronniejszy w środku, ale ma odrobinę mniejszy bagażnik.

    •  

      @Thror: Z tego co wiem Kia ma dłuższą gwarancję.

      +: Thror
    •  

      @Thror to chyba trochę jakby dwa różne auta? :)

    •  

      @orkenzord: hehe trafne spostrzeżenie :-) Ogólnie szukałem kombi które mi się będzie podobać, będzie dynamiczne i dobrze wyposażone. Wybór padł na Proceeda, ale... ma on jedną cechę, która nie do końca mi (nam) odpowiadała, czyli dość głośny wydech, więc zacząłem szukać dalej i kolejnym ciekawym autem okazał się nowy Tucson w wersji hybrydowej. Rzeczywiście to dwa auta z trochę innych światów, ale oba są spore, zrywne i nie nudne.

    •  

      @Thror jesteś mną z przyszłości, bo coś czuję że będę miał takie same dylematy przy zmianie auta :(. Proceed mega super, tylko cykam się właśnie głośnego wydechu.

    •  

      @orkenzord: wbrew pozorom wcale nie ma dużo fajnych nowych aut w budżecie do tych 150k. Jeździłem Golfem Variantem i w środku bardzo słabo w porównaniu do z pozoru mniej prestiżowej marki jaką jest Kia. Jechałem Toyotą Corolla w kombi to znowu szumiała i buczała od 100 km/h. Do tej pory jak myślałem o nowych autach w takiej cenie to wydawało mi się, że dobre wykończenie i przynajmniej wystarczające wyciszenie powinny być standardem, a jednak nie jest. Nie wiem za ile planujesz zmianę, ale obecnie auta koreańskie (moim zdaniem) zaczynają odjeżdżać w stosunku cena / jakość. Serce za Proceedem, rozum za Tucsonem :D

    •  

      @Thror ja już podświadomie wybrałem Proceeda, nawet specjalnie przygotowałem Opla do testów pozwalając rudej zeżreć wydech, żeby sprawdzić czy przeszkadza pierdzenie :P.
      Ale fakt, do 150k nie ma praktycznie żadnego wyboru i kończy się to na wyborze Kia/Hyundai. A co do zmiany to spróbuję wytrzymać do przyszłego roku jeszcze, ma wejść lift dla Proceeda i Sportage.

    •  

      @orkenzord: w salonie mówili, że lift Proceeda powinien być pokazany 15.07, więc juz za 3 dni.

    •  

      @Thror oooo, jak wpadnie Ci gdzieś to się podziel, bo znając siebie zapomnę o tym 10 razy :/

    •  

      @Thror ooo dzięki! I jak wybory auta? Czy po filmiku już przesądzone? :P

    •  

      @Thror: Wybrałeś? :) Bo też powoli staję przed takim wyborem. U mnie właśnie bagażnik i ilość miejsca jest dosyć ważna i w sumie "książkowo" to hundaj ma większy bagażnik (616l vs 591l) ale może w rzeczywistości to inaczej wygląda? Bo jednak z wyglądu to Proceed :D

    •  

      @narowerzesamochodem: bagażniki pojemnościowo są podobne. Kia ma długi i dość szybko obniżający się bagażnik, Hyundai ma krótszy, ale znacznie wyższy bagażnik. W obu mieści się duża walizka samolotowa + średnia walizka samolotowa + składany wózek. Ostatecznie wybrałem Hyundaia głównie ze względu na przestronniejsze wnętrze i większą ciszę (poprostu wydechu nie słychać). Co do dynamiki to oba samochody są porównywalne, realnie 0-100 km/h osiągają w jakieś 7.6s, kickdown mają na podobnym poziomie. W Kii jest trochę więcej frajdy z jazdy i jak tam depnąłem to aż sam się uśmiech pojawiał :-) Hyundai mimo podobnej dynamiki jest spokojniejszy i możliwe, że ostatecznie wygodniejszy na dłuższych dystansach. Do tej pory nie byłem przekonany do SUVów, ale jak wsiadłem do Tucsona to czułem się dobrze i bardzo łatwo było wyczuć samochód, możliwe, że dlatego, że to jest jednak SUV klasy C. Minusem dla Hyundaia jest cena, hybryda podobnie wyposażona jak Kia kosztuje 20k więcej (a nawet brakuje ze 2 opcji, które w Kii są tj. martwego pola w lusterkach i podgrzewanej przedniej szyby). Za to są podgrzewane fotele z tyłu i 3 strefowa klimatyzacja (coś za coś).

    •  

      @Thror: super, dzięki wielkie za szczegółową odpowiedź. Będzie o czym myśleć :D

      Szerokości!

Gorące dyskusje ostatnie 12h