Wpis z mikrobloga

Czy jazda ciągle na ssaniu w maluchu może coś uszkodzić problem polega na tym że jak silnik się rozgrzeje to gaśnie na jałowych więc nie da się po mieście jeździć a jak załącze ssanie to podnoszą mu się obroty i nic się nie dzieje i teraz się zastanawiam czy taka jazda niczego nie popsuje a na razie nie mam czasu na wyczyszczenie i regulacje gaźnika.
#pytanie #motoryzacja #fiat126p
  • 24
@WojownikBukkake: Doprowadza to do dużo szybszego zużycia cylindrów, pierścieni i tłoków. Nadmiar paliwa zmywa film olejowy z cylindrów. Może też doprowadzić do przegrzania.

Sposób na szybkie czyszczenie gaźnika (czasem pomaga): zdejmujesz filtr powietrza, wbijasz go na obroty i zatykasz na chwilę dłonią wlot powietrza trzymając otwartą przepustnicę. Nie przestrasz się bo trochę zassie, ale nie zje ręki. Puszczasz wszystko i możliwe że się odetka.

Poza tym jeśli twoje problemy zaczynają się
@WojownikBukkake:
w takim, że dźwignia ssania wzbogaca dawkę paliwa
jeśli bez sztucznego wzbogacenia mieszanki nie działa prawidłowo na ciepłym to masz nieprawidłowo wyregulowany gaźnik

Doprowadza to do dużo szybszego zużycia cylindrów, pierścieni i tłoków. Nadmiar paliwa zmywa film olejowy z cylindrów.

gdyby było zbyt bogato to by nie jechał tylko się zalał :)
co też napisałeś tutaj:

do tego jeszcze zalewanie świec


Poza tym jeśli twoje problemy zaczynają się po nagrzaniu
jak konstrukcja silnika jest prosta jak budowa cepa i jedyna zmienna która w tym przypadku ma wpływ na pracę silnika to właśnie gaźnik?


@PanKracy582: no właśnie nie, bo w nagrzanym silniku zmieniają się luzy zaworowe, a dokładniej - wydłuża się trzonek zaworu na skutek rozszerzalności termicznej. To sprawia, że jeśli nie ma odpowiedniego luzu między trzonkiem a popychaczem, to może się okazać że wydłużony trzonek będzie ciągle opierał się o popychacz
@ayyy_lmao:
wychodzi na to, że trollujesz w tym przypadku


@WojownikBukkake:
kurka, źle zaadresowałem cześć mojej wypowiedzi, sorki, miało być do @DonRzoncy:

Doprowadza to do dużo szybszego zużycia cylindrów, pierścieni i tłoków. Nadmiar paliwa zmywa film olejowy z cylindrów.


gdyby było zbyt bogato to by nie jechał tylko się zalał :) co też napisałeś tutaj:

do tego jeszcze zalewanie świec

heh

Poza tym jeśli twoje problemy zaczynają się po nagrzaniu
@WojownikBukkake: kup sobie zestaw uszczelek, nowe dysze. Rozkręć, wymyj, załóż nowy komplet części i już. Póki gaźnik nie jest krzywy, pęknięty, to szkoda go wymieniać bo zregenerowany kosztuje 150-200 zł a uszczelki i dysze 30 zł.

Maluch to nie nowe auto, że trzeba od razu wymienić uszkodzoną część bo nie da się zregenerować.
dobra więc wychodzi na to że gaźnik jest do wyczyszczenia i regulacji a w gorszym wypadku do wymiany


@WojownikBukkake:
oczywiście, to jedyne co zmieniasz i ma wpływ na pracę silnika
wymiana na nową część to może być strzał w stopę- lepiej dobrą używkę

@ayyy_lmao:
a jak będzie wyrobiona ośka przepustnicy to może wymienić czy nadal ma prowadzić nieskuteczną regenerację? :)
@PanKracy582: gdyby miał wyrobioną oś to wcześniej pisałby że mu się dławi, nierówno chodzi, a skoro nagle stracił wolne obroty bez ssania na ciepłym, to raczej zapchana dysza wolnych obrotów. Wtedy przy ssaniu paliwo omija tę dyszę i jakoś chodzi. Albo luzy, bo jednak pod wpływem temperatury nic się w gaźniku nie zmienia, co miałoby wpływ na pracę.
@PanKracy582:

do tego jeszcze zalewanie świec

To nie ja pisałem.

gdyby było zbyt bogato to by nie jechał tylko się zalał

czyli póki silnik chodzi to mieszanka jest dobra, tak? Niezłe rozumowanie.

to w czym jest problem, jak konstrukcja silnika jest prosta jak budowa cepa

to że silnik jest prosty nie oznacza z automatu że istnieje jedna jedyna i słuszna diagnoza.

jedyna zmienna która w tym przypadku ma wpływ na pracę
dobra, tyle mi wystarczy x) silnik w którym jedyną zmienną jest gaźnik. Tak było, nie zmyślam.


@DonRzoncy:
jasne, szkoda, że nie czytasz ze zrozumieniem czyli jak typowy, wykopowy dzban xD

jedyna zmienna która w tym przypadku ma wpływ na pracę silnika to właśnie gaźnik?


nie odpisuj- szkoda prób dyskusji z takim czymś jak ty, nie wiem czemu próbowałem xD
miłego
@PanKracy582: Nie no, widać pana uczonego, chyba z elektrody pan przyszedł? Co trzeba zrobić żeby pan łaskawie wytłumaczył o #!$%@? mu chodzi i na jakiej zasadzie się to odbywa? Zasilacz jest dobry, to formalności mamy za sobą.

A tak nawiasem- jak zgorzkniałym i zezwierzęconym #!$%@? antyspołecznym trzeba być by określać kogoś mianem rzeczy bo śmie z panem dyskutować? Powiedz pan, opisz to, toć to chyba znaleźliśmy jakieś brakujące ogniwo w ewolucji!
@WojownikBukkake: sprawdź czy elektromagnes chowa iglicę, czy przewód do niego jest cały i po przekręceniu kluczyka dostaje 12 V. Jak nie masz elektromagnesu to wykręć dyszę wolnych obrotów, sprawdź czy jest czysta i dla świętego spokoju przedmuchaj.