Wpis z mikrobloga

#abcdetailingu Lekcja ósma: Mycie - Dwa wiadra

Mamy już auto po pre-washu więc czas przejść do mycia właściwego, tzw. dwa wiadra. Etap ten ma na celu usunięcie resztek brudu i filmu drogowego z lakieru naszego auta. Potrzebne będą nam dwa wiadra (najlepiej z grit guardem), rękawica/pad/gąbka, woda oraz szampon.

Wiadra jak wiadra, nie ma w nich filozofii. Najlepsze są takie, które mają 15-20L pojemności, są niezbyt dużej średnicy i nie rozszerzają się górze zbyt mocno – dzięki temu mamy wysoki słup wody w wiadrze co pozwala nam zaoszczędzić odrobinę chemii i ułatwia pracę. Klasykiem wśród podwórkowych detailerów są wiadra z Castoramy. Jeśli jesteśmy zamożni możemy pokusić się o zakup detailingowych wiader. Są one z reguły podpisane (mycie/płukanie), są wyższe i kolorowe, mają pokrywy z uszczelką (dobra rzecz dla osób myjące auta na bezdotyku) oraz dedykowane grit guardy. Do wiader możemy też dokupić dedykowane wózki by ułatwić sobie pracę. Wracając do meritum – jedno wiadro do czystej wody z szamponem, najlepiej zalać do niego ok. 10L wody (tyle mniej-więcej jest potrzebne do umycia samochodu). Drugie wiadro do wody brudnej możemy napełnić do pełna ale to nie wymagane. Czym są Grit Guardy? To kratki, które umieszcza się na dnie wiadra – ich zadanie to odseparowanie brudu i piasku z rękawicy oraz zamknięcie go na dnie wiadra.

Teraz narzędzie do mycia czyli rękawica/pad mikrofibrowy lub gąbka. O ile rękawice i pady cieszą się popularnością tak gąbki raczej odchodzą do lamusa. Rękawice to najczęściej cienka warstwa gąbki, obszyta mikrofibrą i zakończona ściągaczem. Są też rękawice wełniane oraz to raczej nie temat dla początkujących. Pady to wariacja na temat rękawicy – gąbka obszyta obustronnie mikrofibrą.

Szampony, jak w przypadku pre-washy, możemy podzielić na grupy:
Szampony o neutralnym pH – najczęściej stosowane do regularnego mycia, ściągają film drogowy, nie podgryzają wosków.
Szampony o kwaśnym pH – mocne szampony, służą do serwisu powłok ceramicznych czy wosków. Mają za zadanie odetkanie powłok i przywrócenie hydrofobowości. Dodatkowo mogą odtłuszczać. Niektóre szampony są tak mocne, ze potrafią usunąć „kończący się” wosk czy Quick Detailery.
Szampony z dodatkami – tu postanowiłem wrzucić szampony o różnych zastosowaniach, np. szampony z dodatkiem wosku czy tlenku krzemu.

Jak przebiega proces mycia na dwa wiadra? Do wiadra na czystą wodę dodajemy szamponu według zaleceń producenta. Moczymy w wiadrze rękawicę/pad i poziomymi ruchami (ewentualnie inaczej przód-tył) myjemy karoserię. Ważne jest by były to ruchy poziome. Gdyby trafiło nam się coś pod rękawicę, zarysujemy lakier w najmniej widoczny sposób czyli poziomo. W pionie rysy są bardziej widoczne. Ruchy koliste stwarzając widoczne rysy, w dodatku ciężkie do spolerowania. Myjemy po jednym elemencie/panelu a potem moczymy rękawicę w wiadrze na brudną wodę, możemy zakręcić nią w wiadrze czy nawet wytrzeć rękawicę o grit guard. Potem powtórnie moczymy rękawicę w wiadrze z wodą z szamponem i powtarzamy czynność do umycia całego auta. Po wszystkim spłukujemy resztki szamponu z karoserii wodą pod ciśnieniem i osuszamy.

#detailing #cardetailing #autodetailing #samochody #motoryzacja
vlodek2532 - #abcdetailingu Lekcja ósma: Mycie - Dwa wiadra

Mamy już auto po pre-w...
  • 26
Jeśli chodzi o wiadra możemy to robić nawet w wiadrze po mopie. Tu nie ma co dorabiać filozofii do tego elementu. Problem pojawia się gdy chcemy dołożyć do wiader grit guardy. Te najczęściej występują w średnicy 26 cm. Właśnie dlatego idealnie sprawdza się wiadro z Castoramy (cena 8,90 zł). GG po wepchnięciu siedzi sztywno i nie wypada. Sam korzystam z wiader z Casto + GG z aliexpress (w lepszych czasach chińskiego allegro
vlodek2532 - Jeśli chodzi o wiadra możemy to robić nawet w wiadrze po mopie. Tu nie m...

źródło: comment_1631444957VQMZy2PYwneWelfeGpFWkb.jpg

Pobierz
Jeśli chodzi o rękawicę to nie jestem zwolennikiem wydawania na nie fortuny. Korzystam głównie z rękawic mikrofibrowych ale moim faworytem i tak są pady mikrofibrowe z aliexpress.
Rękawica mikrofibrowa z aliexpress – cienka szmata tak szczerze mówiąc ale w opcji budżetowej sprawdza się. Ma kilka klonów na polskim rynku, m.in. Moje Auto Detailer, K2 Wash Mitt czy ADBL Caremitt. Wszystkie jak jeden mąż mają za luźny ściągacz. Cena około 20-25 zł
vlodek2532 - Jeśli chodzi o rękawicę to nie jestem zwolennikiem wydawania na nie fort...

źródło: comment_1631444993H7eHzNNoDOxrg6610zcU52.jpg

Pobierz
Polecane szampony neutralne:
Elite Detailer Detailing Shampoo Banana – korzystam z niego ostatnio najczęściej, dobry poślizg, słodki, bananowy zapach, bezproblemowe wypłukiwanie i przystępna cena. Występuje też w wersji zapachowej Tropical.
Car Lab Shampoo Green – kupiłem w jakiejś dziwnej ofercie 5L za 21 zł na allegro, normalnie kosztuje około 50 zł za 5L (dostępne są tez mniejsze pojemności). Szampon jest świetny, Doskonały poślizg, zapach owocowy, winogronowy, dobre wypłukiwanie.
Shiny
vlodek2532 - Polecane szampony neutralne:
• Elite Detailer Detailing Shampoo Banana ...

źródło: comment_1631445029kcqoSKAltx5JsxS2aQD15k.jpg

Pobierz
Tu polecę dwa szampony z których korzystałem i jestem zadowolony:
Elite Detailer Detailing Shampoo Apple Mint – mocny kwasowy zawodnik, ściąga wszystkie lekkie zabezpieczenia jak leci, odtyka powłoki. 50ml na 10L wody potrafi ściągnąć woski, które już się kończą. Przyzwoicie odtłuszcza. Ma dobrą pianę co rzadko się zdarza jeśli chodzi o kwaśne szampony.
RRC Active Shampoo – zarzekam się, że nie korzystam z RRC ale to jedyny produkt tej firmy,
vlodek2532 - Tu polecę dwa szampony z których korzystałem i jestem zadowolony:
• Eli...

źródło: comment_16314450582vbRQEqdfOTCaN7ljRvlvl.jpg

Pobierz
Nie jestem zwolennikiem szamponów z dodatkami jednak czasem używam takich produktów ze względu na szybki efekt. W przypadku regularnego mycia można je zakwalifikować w charakterze ciekawostki. Polecić mogę dwa szampony:
Tenzi Detailer Szampon WAX – szampon o zapachy gumy balonowej zapewniający super połysk dzięki dodatkom wosków. Ponadto zapewnia całkiem przyzwoity efekt hydro. Niestety nie jest zbyt wydajny – by zobaczyć efekt potrzeba 100-150ml szamponu na 10L wody. Sprawdza się np. myjąc
vlodek2532 - Nie jestem zwolennikiem szamponów z dodatkami jednak czasem używam takic...

źródło: comment_16314450844wVKmTCdSkMN3wpt8erOY8.jpg

Pobierz
@vlodek2532: warto też dodać, że samochód myjemy od góry do dołu ponieważ najczęściej na dole pozostaje więcej zabrudzeń więc aby ich nie przenosić na wyższe partie to zaczynamy do dachu a kończymy na progach.

Czasem też warto do samych progów mieć coś osobnego, np zwykła szmatka mikrofibrowa bo rękawica może się nam szybko zniszczyć myjąc te elementy, ale to w zależności od upodobań.

Co do samych szamponów - te detailingowe ale
@vlodek2532: A co sądzisz o metodzie na jedno wiadro i kilka fibr? Czyli do wiadra z wodą i szamponem wrzucamy kilka czystych mikrofibr, składamy mokrą fibrę na 4, myjemy element, obracamy fibrę i myjemy drugi element, następnie bierzemy kolejną itd.?
@vlodek2532: nie znam sie wgl na myciu fur, jest jakis zestaw do mycia samochodow (bialy kolor) nie zalezy mi na tym zeby go polerowac woskowac 40h tylko zamiast jechac na myjnie to umyc go u siebie karcherem zeby w miare wyglądał