Wpis z mikrobloga

  • 13
1749 + 1 = 1750

Tytuł: Opóźnienie może ulec zmianie
Autor: Marcin Antosz
Gatunek: reportaż
ISBN: 9788328717534
Ocena: ★★★★★★

Opis książki:
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4972616/opoznienie-moze-ulec-zmianie

Moje wrażenia:
Zacznę od minusów.
Zdecydowanie widać, że Marcin nie jest pisarzem, styl pozostawia wiele do życzenia (ale OK, to nie literatura piękna).
Za dużo technicznych opisów (no cóż, jestem totalnym laikiem, nie ogarniam mechaniki, itp.), męczyły mnie te opisy. A jest ich naprawdę sporo, bo jak się okazuje - maszynista to nie tylko "kierowca" pociągu.
Mimo wszystko - trochę za mało opowieści z życia, takich ciekawych historyjek, interesujących przygód maszynisty. No ale może tak właśnie wygląda praca maszynisty?

Uff, teraz pochwały :)
Autor bardzo dokładnie opisał swoją historię - jak doszło do tego, że został maszynistą (fascynacja pociągami, marzenia o zmianie zawodu, kursy, szkolenia, pierwsze jazdy, itd.). I to pokazuje, że każdy może nim zostać - jeśli tylko odpowiednio się przygotuje i będzie wystarczająco zdeterminowany. Może ktoś po lekturze książki postanowi się przebranżowić? Wcale by mnie to nie zdziwiło ( ͡ ͜ʖ ͡)
Opisy działania mechanizmów kolejowych są dokładnie i napisane prostymi słowami. Jeśli ktoś kiedyś zastanawiał się, czemu pociąg na stacji startowej ma JUŻ opóźnienie lub co dokładnie dzieje się podczas awaryjnego hamowania - to w tej książce znajdzie odpowiedzi.
Dodatkowo możemy pooglądać zdjęcia z kabiny maszynisty, a także zobaczyć na własne oczy, jak wygląda opisywana wykolejnica, pulpit w lokomotywie Pendolino czy nawet sam autor ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wpis dodany za pomocą tego skryptu

#bookmeter #czytajzwykopem #pkp #kolej
Pobierz faramka - 1749 + 1 = 1750

Tytuł: Opóźnienie może ulec zmianie
Autor: Marcin Antosz
G...
źródło: comment_1631869498ry3zzFcBxIZpWVolZ5aBmh.jpg
  • 9
Informacje nt. książki z tagu #bookmeter:

Średnia ocena z Wykopu: ★★★★★★ (6.0 / 10) (1 recenzji)