Wpis z mikrobloga

Gothic gra absurd, nieziemska muzyka, bardzo dobry dubbing pomimo niewielkiej ilości aktorów głosowych i przede wszystkim jak rzadki wtedy dubbing polski w ogóle był, połączone z mnogością możliwości w czasie gry i ogromną ilością bugów i niedoróbek, choć grafika jak na 2001 nie była wcale aż taka zła.

Moim zdaniem jeden z najlepszych rpg wydanych w ogóle, gothic 2 moim zdaniem jest odrobinę lepszy ale dwójka zmienia koncepcję gry wplatając tam bogów i robiąc z khorinis wyspę.
To aż zadziwiające jak w tamtych czasach piranie z niczego potrafiły zrobić tak dobrą grę która była tak tania a wraz z rozwojem lat ich gry wychodziły im gorzej.
#gothic
S.....d - Gothic gra absurd, nieziemska muzyka, bardzo dobry dubbing pomimo niewielki...
  • 7
@SargonofAkkad:

gothic 2 moim zdaniem jest odrobinę lepszy ale dwójka zmienia koncepcję gry wplatając tam bogów i robiąc z khorinis wyspę.


Już w jedynce Khorinis było wyspą.

Ale fakt - mimo, że w Gothica 2 gra się o wiele lepiej bo jest bardziej dopracowany pod względem gameplayu to koncepcyjnie jedynka jest o wiele bardziej unikatowa. Dwójka to już typowe fantazy z rycerzami i smokami co nie zmienia faktu, że też ma
J.....a - @SargonofAkkad:
 gothic 2 moim zdaniem jest odrobinę lepszy ale dwójka zmie...

źródło: comment_16331352837W8sYEUFA56ePhqj2EBiq4.jpg

Pobierz
@SargonofAkkad: Prawie cały zespół miał poniżej 25 lat życia, a kompozytor dokładnie... 20 lat!
Po latach w wywiadzie potwierdzili, że pierwsze 2 gry powstały z pasji i były dla nich przede wszystkim przygodą. Braki w umiejętnościach i budżecie załatali młodzieńczym zapałem.
A potem zaczęło się dorosłe życie, odpowiedzialność i rodziny, a kolejne ich produkcje były już głównie nastawione na stabilny i bezpieczny zarobek, bez wielkich rewolucji.
@SargonofAkkad A przypuszczam, że koncepcji gry zaczęła się od bariery. W tamtym czasie ograniczenia map były spore. Gracza trzeba było zatrzymać górami, wodą w której nie dało się pływać lub niewidzialną barierą.
Wydaje mi się że oni zaczęli od bariery właśnie, a kolejne elementy historii przyszły z czasem.
@SargonofAkkad: bo Gothic 1 oraz 2 + Noc Kruka powstawał w czasach, kiedy gry były tworzone jeszcze przez nerdów dla nerdów. Nikt nie spodziewał się po nich wielkiej kasy. Twórcy chcieli zrobić produkcję w którą sami chcieliby zawsze zagrać. Podobnie było z innymi wielkimi seriami cRPG jak Baldur's Gate, Fallout albo Planescape Torment.

Moim zdaniem jeden z najlepszych rpg wydanych w ogóle, gothic 2 moim zdaniem jest odrobinę lepszy ale dwójka