•  

    Siema Mirki z #3dsmax, #vray

    Czy może ktoś mi podpowiedzieć, rzucić hasłami kluczowymi albo dać jakiś link?
    Korzystając z 3ds max i v-ray'a próbuję sił w wizualizacji produktowej. Efekty wychodzą mi coraz bardziej zadowalające, poza jedną rzeczą...

    Jak poustawiać światła i scenę, żeby uzyskać dobrze oświetlony obiekt na białym tle?

    Żeby nie było: nie na szarym tle, nie "wypalony" w przestrzeni bez żadnego rzuconego cienia, i nie poskładany w Photoshopie z pięciu różnych renderów. No nie uwierzę, że ludzie zawodowo renderują różne konfiguracje, a potem rzeźbą w PS kilkanaście razy dziennie :/

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)

    Ps. Mirki z #3ds, Was też gorąco pozdrawiam ;)

    •  

      @eskejp_: ziom, #3ds to tag od nintendo 3ds-a ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @Kryspin013: wiem, wiem, dawniej często omyłkowo go dodawałem, a z tego co widziałem to strasznie u Was cicho... ;)

    •  

      @eskejp_: Pokaż jakiś przykładowy render, bo nie za bardzo wiem, gdzie szukasz problemu. Nie wystarczy dać biały materiał na plane na "podłogę" i oświetlić na tyle mocno, żeby faktycznie wyszedł biały? Akurat z v-ray nigdy nie pracowałem, ale myślę, że podejście jest takie samo jak w innych silnikach.

    •  

      @eskejp_: odpowiedź brzmi : tak jak robią to w fotografii

      Białe tło zawsze będzie miało jakiś wpływ na odbiór renderu, jasne obiekty trudno wykontrastować, trudno czasem początkującemu uniknąć przepaleń.

      Generalnie studio renderowanie to jest 3 point lighting z definicji. Nawet jak chcesz uzyskać flat white tło pod packshot, to w rozumieniu renderowania / fotografii, jest to wyszparowany element z tła. Czyli, fizycznie zawsze istnieje "pomieszczenie" w którym obiekt się znajduje, po prostu nie jest ono widoczne, jest override białego koloru, obiekt jest "wycięty" z tła.

      Dlatego ja najczęsciej używam jako podstawy HDRI jakiegoś studia. To może byc fake pomieszczenie w stylu gradient + zrodla swiatłą, lub realne HDRI pomieszczenia typu studio. Ja używam tego obecnie z lenistwa, jest to dla mnie dobrą bazą i uzupełniam sobie o 2 dodatkowe światła najczęściej. Do tego jakiś kontrastujący lut lub zabawa z kurwami i mam uniwersalne studio które robię w 10 minut.

      Najlepsze produktowe rendery uzyskuje gdy environment nie jest HDRI tylko jakimś czarnym/ szarym kolorem, a resztę rzeźbię przy użyciu kilku świateł by wywołać konkretne efekty. Światła czasami używa tylko do refleksów, czasem tylko to emisji światła, czasem tylko do podbicia fejkowych efektów. Używam na światłąch gradientów i czasem tekstur imitujących softboxy i inne sprzęty ze studio fotograficznego. To jest workflow skierowany pod high quality rendery i nie jest absolutnie recycable.

      Tu chłop co prawda używa redshifta, ale robi dojebaną robotę. Gdyby zdecydował że wyjebie tło i te drewna na których stoją te tubki, to by było dalej zajebiste.

      https://www.youtube.com/watch?v=bfXCkoj-dwU

      +: eskejp_
    •  

      @eskejp_: a jeżeli chcesz mieć nie "wycięty" z tła tylko stojący na białym tle, z cieniem itp to no tak się nie da łatwo. Robisz fejki w stylu 2 światła oświetlają scenę i dają cienie, a reszta światel ma tylko included obiekt oświetlany.

      +: eskejp_