Wpis z mikrobloga

Cześć rowerowe świry, możliwe, że w najbliższym czasie (pewnie jakoś listopad) będę chciał kupić rower ale przyznam się, że na rowerach kompletnie się nie znam, dlatego chciałbym prosić was o pomoc w doborze odpowiedniego.
Z założenia ma służyć na dojazdy do pracy (również zimą).
Rower do użytku głównie po asfaltowych ścieżkach rowerowych, zależy mi żeby dało się w miarę łatwo osiągnąć prędkości 25-35km/h bo to docelowa prędkość przelotowa, musi być w miarę lekki i mieć dużo przełożeń bo sporo tu przewyższeń, ale szosa raczej odpada, głównie ze względu na wąskie koła, które jesienią i zimą raczej nie są zbyt bezpieczne oraz przez fakt, że pomijając rower który dostałem 20 lat temu na komunię, jestem rowerowym amatorem.
Zależy mi na rowerze, na który siadając będę podekscytowany, że znowu gdzieś jadę, a nie wkurzony, że muszę gdzieś pedałować, zależy mi żeby miał taką "lekkość" jazdy ()
Z tego co na szybko wygooglowalem to chyba najrozsądniejsze wydają się rowery crossowe lub gravele, jednak bardzo chętnie poznam wasze opinie. ( ͡º ͜ʖ͡º)

#rowery
#rower
#pytanie
  • 8
@Sacron: nie kupuj #!$%@? gravela
poszukaj roweru miejskiego/trekkingowego jak chcesz wygodna pozycje lub hybrydowego jak chcesz być trochę pochylony np trek fx
jak ci zalezy na amortyzacji przodu (jazda po lesie i te sprawy) to wtedy XC
@Sacron:
Gravel będzie lżejszy niż cross, ale jak nie planujesz dłuższych tras, to nie wiem czy jest sens się pchać w gravele, które są po prostu dużo droższe.
Możesz też pomyśleć o fitness bike'u czy o jakimś nowoczesnym rowerze miejskim, jak marin LARKSPUR
@Sacron: wszystko zależy od Twojego budżetu, ale cross powinien być ok jak na to co opisujesz - co do opon, jeżeli ma być to rower caloroczny, to na upartego możesz je sobie wymieniać - na lato cieńsze z mniejszym bieżnikiem, a na zimę byś sobie zmieniał na bardziej terenowe. Ziomek sobie dziś kupił kellys cliff 90 za 2,5k. Też chwilę się nim przejechałem to nawet wygodna pozycja i lekko jeździł.