Wpis z mikrobloga

Kraków planuje wybudować linię tramwajową na północne osiedla, linia ta jest pewnie potrzebna,
ale przy okazji tej budowy jak to zwykle w Krakowie planowana jest rozbudowa układu drogowego i budowa olbrzymiej ilości ekranów akustycznych na normalnych, a nawet zielonych ulicach - Młyńskiej i Meissnera.
Przecież to jest jakieś myślenie rodem z lat 70-tych, wytną kilkaset drzew i zastąpią je ekranami akustycznymi i kolejnymi pasami asfaltu.
Dramat.
#krakow #urbanistyka #skyscrapercity #ekologia
arch_Kris - Kraków planuje wybudować linię tramwajową na północne osiedla, linia ta j...

źródło: comment_16342293781Wb0hbSKg96Up88V6qkbeL.jpg

Pobierz
  • 22
@arch_Kris: miejskie autostrady są niezbędne aby zyskać przychylność kierowców. Na co komu zieleń jak można stworzyć miasto na wzór tego z cyberpunk, czyli nowoczesnie inną sprawą jest że polak aby osiągnąć strefę komfortu, spokój ducha to musi się odgrodzić płotem lub tak jak w Polsce lat 90 czy obecnie na Ukrainie czy na Kaukazie przyciemnić szyby w aucie
@derylio1: @augusto-mises: @arch_Kris: no niestety w Krakowie (i chyba całej Polsce) "urbanistyka" to słowo egzotyczne i dziwne. Każdy cywilizowany człowiek wie, że #!$%@? ekranów w środku miasta to antyurbanistyka, tworzenie ścieków komunikacyjnych i "miejskich autostrad", wyrywanie całych kawałków panoramy miasta z przestrzeni, oderwanie ciągów komunikacyjnych od strefy życiowej, no po prostu dziadostwo i tyle.

I niech mi nikt o hałasie nie mówi bo mieszkam całe życie przy linii tramwajowej
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@arch_Kris: później będzie płacz, że deszcz zalewa (bo nie ma gdzie wsiąkać), gorąco (bo asfalt pięknie się nagrzewa i trzyma ciepło), że powietrze stoi (bo nie ma ciągów wentylacyjnych) i że smog.
@BrockLanders Urbanistyka istnieje tylko nasi nie potrafią pomyśleć. Ekrany można robić i nawet są na zachodzie tylko, że oni mają coś takiego jak obwodnicę. U nas takie coś dopiero budują. Do tego na tym słynnym mitycznym zachodzie jak się popatrzy na gęstość zaludnienia to jest w mieście tak że dwa razy większa.

Lecąc dalej - w takim Krakowie i Wrocławiu buduję się ogromne osiedla mieszkalne, ale ups zapominamy o drodze dojazdowej /
@arch_Kris: No i? To mam nadzieje że Ci #!$%@?ą autostrade pod okna bez ekranow zobaczymy jaki wtedy bedziesz mądry. Miasto się rozrasta i tak ma być i żeby tu jakoś mieszkać i napędzać gospodarkę miasto musi być dobrze skomunikowane i tyle.
@Odki: tylko tam jest obecnie 1-pasmowa osiedlowa ulica a bloki są 30-40m od jezdni, i są 3 rzędy drzew, w tym niektóre dorastają do 5 piętra.
@goferek: mają potem wrócić do uspokojonej organizacji takiej jak teraz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Darth_Gohan: ale wymaganie czego kolwiek od miasta ktore ma prawie 800 lat tez jest bez sensu. Nikt nie planowal miasta pod takie zaludnienie pod jakies tramwaje, samochody ba rowery... ludzie nie dzadza sobie #!$%@? domow i blokow bo od tego trzeba by zacząć jezeli chcesz funkcjonalne miasto. U nas jest ścisłe centrum Rynek wokół ktore toczy sie życie i tylko ze to wlasnie centrum ma 800 lat i nie ma szans
@Odki: sam sobie poniekąd odpowiedziałeś : 800 lat ma ścisłe centrum. Tylko i aż centrum. Tak po prawdzie to do II wojny Kraków był małym miasteczkiem w granicach mniej więcej dzisiejszej 2 obwodnicy. Po wojnie mieliśmy potężny rozrost i sensowne planowanie osiedli przez komunistów (z Hutą na czele, ale przecież cały Nowy Prokocim, Kurdwanów, Nowe Bronowice, Prądniki etc. osiedla to wszystko sprawnie i sensownie zaplanowane osiedla PRLowskie).

Więc to nie jest