Wpis z mikrobloga

@krzychooo11: ale domyślam się, że takie rzeczy są związane z możliwością oślepiania kierowców, gdybyśmy do danego klosza wsadzili nieodpowiedniego leda. Ale nie wierzę, że nie da się zrobić takiego leda, który będzie świecił identycznie jak halogen i w efekcie w niehomologowanym do ledów kloszu dawał takie kąty świecenia jak zwykły halogen. Czyli jest to raczej jedynie problem prawny, a nie typowo techniczny.
@niebieskieniebo: żarnik świeci w każdą stronę a led nie - może to jest problemem xD

Oczywiście H4 nie da się tak zrobić - nawet jakby dostało to homologację to może pasować do konkretnych aut gdzie soczewka jest w odbłyśniku a nie w szkle. Co innego światła drogowe - myślę że tu oślepianie nie będzie problemem.

No i jeszcze oddawanie ciepła. W przypadku żarnika jest spoko bo lampa jest przystosowana od frontu
@niebieskieniebo: są takie żarówki już od dawna ale bez homologacji.. a co do samych ledowych, szybko tracą moc świecenia, po 2 latach wyraźnie słabiej świecą że już lipa jest. Ja miałem ale wywaliłem po 2 latach bo już słabo świeciły.
@Crow7422: Nie jest wymagane. Zależy od natężenia emitowanego światła. Dużo nowych samochodów nie posiada spryskiwaczy przy ksenonach/ledach. Przykład Mercedes S klasa W222 na ledowych reflektorach nie ma spryskiwaczy. Poniżej 2000 lumenów nie jest wymagany system poziomowania i oczyszczania reflektorów.
@niebieskieniebo: W Niemczech prawnie dopuszczono retrofity ledowe H7 do użytku w niektórych modelach samochodów.
Nie jest wymagane. Zależy od natężenia emitowanego światła. Dużo nowych samochodów nie posiada spryskiwaczy przy ksenonach/ledach.


@SolarWarden: Przy "słabych" światłach spryskiwacze nie są wymagane, ale poziomowanie jest obowiązkowe zawsze.
@niebieskieniebo: technicznie można nawet u nas montować je w autach, które mają homologację w DE, jest ustawa europejska lex coś tam regulująca homologowanie aut i części na terenie UE mówiąca o tym, że jeżeli coś jest zalegalizowane w danym kraju członkowskim jest legalne w całej UE.