Wpis z mikrobloga

Mireczki z #f1 podpowiedzcie co wybrać do #simracing (No Może nie przesadzajmy z jakimś wielkim stopniem zaawansowania bo dopiero zacztrnam) mam zamiar kupić kiere pod #xboxseriesx i zastanawiam się między g923 i TMX PRO. Za tmx przemawia hybryda i pedały. A logitech przyciąga wyglądem i cena shiftera.

Dlatego chciałem zapytać kogoś kto miał do czynienia z oboma urządzeniami i jest w stanie się wypowiedzieć głębiej w tym temacie. Czy TMX faktycznie robi taka duża różnicę na hybrydzie i 12 bitowych pedalach? Jak z komfortem użytkowania?
  • 19
@cohontes: https://www.logitechg.com/pl-pl/products/driving/g923-trueforce-sim-racing-wheel.html

To ty może sobie poczytaj najpierw, a nie zgrywasz najmądrzejszego

@Carbonara-Lover: tmx nie miałem, za to sporo jezdzilem na t150, tak samo zamiast g920 trochę jeżdziłem u kumpla na g29. Nie jestem prosem natomiast lepszy feeling miałem z thrustmastera. Z tym ze thrustmaster był mój, miałem z nim więcej obycia więc nie jest to pewnie najbardziej obiektywna opinia. Shifter logitechowy jest mocno średni, a realnie w wyścigach niespecjalnie
@KotSzybki no właśnie z tego co czytałem, mają podobno dużo lepszy feeling przez system hybrydowy w kierownicy i większą czułość pedałów. Zastanawia mnie tylko, czy rzeczywiście jest to wyczuwalne, czy jest to raczej autosugestia na zasadzie coś czuję, bo na papierze jest napisane, że powinienem
@Carbonara-Lover: moim zdaniem różnica nie jest aż tak duża jak niektórzy mówią. Wydaje mi się, że gdyby sytuacja u mnie była odwrotna (tzn. Na codzień korzystalbym z logitecha, a czasem u kumpla siadał do t150) to pisałbym że lepszy feeling miałem na g29. Trzeba też wziąć na poprawkę, że sporo zależy od ustawień ffb, pewnie nie wykorzystywałem w 100% tego co miała do zaoferowania moja kiera, ale strzelam, że podobnie było
@Carbonara-Lover: nie wiem jak t150/tmx ale przeskok z g29 na t300 rs GT (z lepszymi pedałami) jest odczuwalny. Używam 4 rok i nadal ograniczeniem w każdym sim jest mój skill a nie kierownica.
Trochę nieznam się z doświadczenia ale się wypowiem :p wg komentarzy przeskok z t150 na t300 czuć bardzo mocno a już z t300 do np fanatec csl który jest 2x droższy nie tak bardzo. Kolejny krok to direct
@Carbonara-Lover Miałem g29 i t150pro. Gdybym miał znowu kupić którąś z tych kierownic dołożyłbym do t300. W skrócie g29 to taka zabawka do konsoli na zębatce. T150 wystarczy na początek, dużo lepszy napęd masz zębatkę i napęd paskowy. Miałem wersję pro z pedałami t3pa i nawet spoko to działa choć z hamulca musiałem wywalić ten gumowy dzyndzel bo miałem przez to słabe wyczucie hamulca. Dopiero jak pojeździłem u kumpla na T300 to
@Carbonara-Lover
A co do shiftera to ja bym olał temat. Nie wiem w co planujesz grać i w jakich seriach planujesz brać udział ale w Iracing masz autoclutch, ACC to dtmy więc łopatki i 90% serii w AC to łopatkami ogarniesz. Chyba że planujesz driftowac to fajnie by było mieć skrzynie i serie z jakimiś starymi autami. Mi było ciężko zsynchronizować sprzęgło i zmianę biegu łopatką, jakiś taki nienaturalny ruch :D
@Carbonara-Lover: Mam 923 i szczerze polecam. Bardzo przyjemna kierownica, na początku żałowałem, że nie wziąłem z napędem paskowym, ale szczerze? Jeździ mi się na tyle dobrze, że dawno już nie myślałem „a mogłem wziąć thrustmastera”.

Szczerze polecam.
@K_eM1: Miałem przyjemność przetestować T300 RS GT. Różnica była, fakt. Jednak nie była na tyle duża, żebym wydał kilka stówek więcej na Thrustmastera.
No i nie zapominajmy, że Thrustmaster lubi się przegrzewać, w Logitechu nie ma takich problemów.
@K_eM1: No więc tym bardziej - kolega @Carbonara-Lover dodał tag f1 więc domyślam się, że chce na tej kierownicy grać głównie w F1. Skoro tańsza kierownica od Logitecha jest wystarczająca i zadowalająca do tej gry to po co kupować droższego Thrustmastera, który dodatkowo znany jest z problemów z przegrzewaniem się? Ja po doświadczeniu na jednym i drugim sprzęcie wybrałem tańszy - różnica nie była warta kilkuset złotych.

Poza tym odczuwam z
@Emkej95 Po prostu korzystałem z wszystkich trzech kierownic i mam jakieś rozeznanie i nie dowierzam że ktoś korzystając z g29 na zębatce i t300 na paskach może powiedzieć że nie warto dopłacić do thrustmastera. To tak jakbyś wsiadł do nowego passata i powiedział łeee tym Cinquecento też się dobrze jeździ nie warto dopłacić... Grzanie w t150 nie spotkałem się z nim a jeździłem 4 godzinne wyścigi ze znajomymi jeden ma t300 a
@K_eM1: Problemy z przegrzewaniem się thrustmastera są znane, wyszukaj sobie w google thrustmaster overheating itp to zobaczysz ile tematów jest na forach i artykułów. I to mnie odrzuciło mocno podczas wyboru, bo chciałem coś z napędem paskowym bo wiem, że jest to dużo lepszy rodzaj niż zębatkowy.

Poza tym ja nie jestem jakimś specem od simracingu. Podzieliłem się subiektywną opinią, że moim zdaniem feeling na thrustmasterze nie jest tak znacząco różny