Wpis z mikrobloga

Czy warto iść na magisterkę z informatyki (studia inżynierskie). Proszę o rzeczowe argumenty za i przeciw, a nie "studia nic nie uczom, tylko praca".
Jestem studentem ostatniego semestru pierwszego stopnia i w wakacje dostałem fajną pracę po praktykach, pracodawca dobrze patrzy i zależy mu żeby pracownicy dalej się kształcili.
Kolega, który właśnie kończy mgr na mojej uczelni, mówi że u nas to tylko papierek i nic się nie nauczę. Ja mam trochę podejście "wolę żałować, że mam niż żałować, że nie mam".
#informatyka #programowanie #programista15k #studbaza #studia #it
  • 6
@SzczurWodny: magister w IT przydaje się tylko jak odchodzisz od pracy informatyka na rzeczy wykonywania czynności zarządczych, bo im wyżej w drabince tym więcej wymogów formalnych. Jeśli wolałabyś rozwijać się w kierunku specjalisty dziedzinowego, to mgr średnio coś daje
@SzczurWodny:
Argument za - oczywiście warto poszerzać swoje horyzonty, fajnie byłoby w czymś mało oklepanym typu kompilatory albo sieci komputerowe czy bezpieczeństwo. Na magistrze chyba prędzej poznasz ludzi którzy faktycznie są zajawieni computer science, a mniej klepaczy z łapanki. Ale to domysły, ja skończyłem na inżynierze.

Argument przeciw - realia. Jak pójdziesz na polską uczelnię to duża szansa że trafisz na słabą kadrę, słabą organizację zajęć, konspekty itd. Kiedy na zachodzie
@SzczurWodny: zrob sobie zaocznie aby miec. Nie ograniczysz sobie drog do bardzo sformalizowanych korpo, jesli bedziesz chcial gdzies wyjechac to czasami nasz inzynier i magister jest traktownh jak poziom ich samego inzyniera.

Jesli chcesz tylko studiowac to moze to byc strata czasu.

Przynajmniej sobie polacz czesc etatu + studia.
Moze pracodawca Ci zarzuci do magistra jakis przydatny temat i zrobisz go w ramach wkladu do firmy.