Wpis z mikrobloga

Najgorzej być wielkim fanem gier #rpg i nie znosić walki izometrycznej z aktywną pauzą XD

Absolutnie nie mogę się do tego typu walkinprzemóc, mój mózg tego nie ogarnia. RPG akcji typu wiedźminy, gothic? Super. CRPG z turowym systemem walki jak wasteland 2 i 3, Pathfinder, divinity orignal sin, Pillarsy 2, oryginalne fallouty? Rewelacja. Pierwszoosobowe/immersywne RPG w stylu morrowind, oblivion, fallout new vegas, cyberpunk, deus exy, kingdom come? Mój ulubiony rodzaj gier

Ale Dragon Age? Baldury? Pierwsze Pillarsy? Nawet mass effect gdzie musisz momentami stopować akcje i wydawac rozkazy swoim towarzyszom?
Nie potrafie czerpać z tego przyjemności, męcze się podczas każdej potyczki, po jakimś czasie zmniejszam sobie poziom trudnosci walki, ale wredy przez brak wyzwania wyłączam szybko gre i nigdy jej nie kończe ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Bez cienia ironii wole system walki w pierwszym wiedźminie niż w dowolnym dragon age/mass efekcie

Ktoś też tak ma? Nie jestem jedyny nienormalny?
#gry #gothic #morrowind #dragonage
TytyMagSwag - Najgorzej być wielkim fanem gier #rpg i nie znosić walki izometrycznej ...

źródło: comment_1635949649FeCFybFxDlu1w9dRR8Jd2g.jpg

Pobierz
  • 26
Nawet mass effect gdzie musisz momentami stopować akcje i wydawac rozkazy swoim towarzyszom?


@TytyMagSwag: Kurde nawet nie pamiętam że coś takiego było w grze, bardzo musiał mi się przydawać ten system ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

Co do Dragon Age też nigdy nie korzystałem z trybu taktycznego a jedyne momenty kiedy zatrzymywałem grę to kiedy trzeba było wyleczyć jakąś postać, grę spokojnie da się przejść na normalnym poziomie
@sihil: na normalu co to za granie, spoko jak ma się 10 lat i 3 lata doświadczenia w graniu ale jednak człowiek od tego czasu trochę się wyrobił.

W FPSy zawsze ssałem pałę, a po latach idzie ogrywać Dooma: Eternala na very hardzie.

Jak gra nie daje żadnego wyzwania to jak ktoś coś takiego lubi do od tego są Simsy xD

@TytyMagSwag: w sumie dawno w BG nie grałem czy
@sihil: Przede wszystkim Dragon Age: Origins na konsolach miał inny system walki niż na pececie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Na pececie walka była jak w Baldurs Gate i nie dało się grać bez trybu taktycznego, bo to był jedyny tryb.

@TytyMagSwag: obecnie aktywna pauza to dla mnie przeżytek, zdecydowanie lepiej mi się gra w trybie turowym, jak w Divinity Original Sin. Ale w 2009, kiedy przechodziłem
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@TytyMagSwag: ja właśnie wolę aktywną pauzę od tur. Jak dla mnie tury za mocno zabijają dynamikę rozgrywki, ograniczają możliwości taktyczne oraz czynią grę zbyt strategiczną. Każda walka w systemie turowym wymaga zaangażowania. W pillarsach jak cię zaatakuje wilk jeden co go wcześniej nie zabiłeś bo był zbyt daleko by złapać aggro odpala ci całą walkę w systemie tur, z aktywną pauzą po prostu odpalasz na maksa speed walki i cała walka
@TytyMagSwag: Mam tak samo, przecież aktywna pauza to jest debilizm w czystej postaci. Ni to RT ni to tury, łączy więc największe wady tych dwóch systemów, tzn. w turowym brak jest dynamiki i trzeba wszystko na spokojnie (choć to niekoniecznie wada), a w RT cała trudność sprowadza się do zręczności i szybkości naparzania w klawisze. W takim BG walka wyglądała tak, że co chwilę waliłeś pauzę i rzucałeś wiązankę czarów po
@TytyMagSwag: szczerze nie pamietam jak bylo w pierwszym DA. Ale od drugiego miales ustawianie AI towarzyszom tak ze wchodzily cross class kombosy a dodatkowo ludzie na najwyzszym stopniu trudnosci robili walkthrough bez pauzy. Da sie totalnie grac tylko akcje w DA
@TytyMagSwag: A ja tam lubię, bo pełny system turowy potrafi sprawić że pojedynki trwają w nieskończoność, zwłaszcza jeśli masz same niskopoziomowe postacie, lub przeciwników jest jak mrówków.

Tym bardziej, że aktywna pauza bardzo często chodzi w parze z systemami programowania zachowań postaci, więc zamiast bawić się w min-maxowanie totalnie każdej czynności totalnie każdej z moich postaci, mogę sobie ustawić całą sieć parametrów "co robić gdy" i kontrolować maksymalnie jedną postać, nie