Wpis z mikrobloga

Orlen - wskaźnik C/Z - 4,33
KGHM - wskaźnik C/Z - 5,02

Tesla - wskaźnik C/Z - 362,14

Wnioski: Tesla to mega bańka, Orlen i KGHM ma conajmniej 3 krotnie zaniżoną wartość obecnie, patrząc choćby na zyski w III kwartale br.
Patrząc na cenę samochodów elektrycznych Tesli i to jak szybko zmniejsza się zasięg baterii, sprawia, że nie ma na giełdzie obecnie większej głupoty/religii/spekulacji niż ta spółka, pomijając btc.

#gielda
  • 15
@GrudniowaNoc: Stary porównujesz producenta rękawic jednorazowego użytku do spółki energetycznej z potencjałem? Serio?! Poza tym spójrz na wykres maksymalny obu spółek i pomyśl co będzie jak skończy się pandemia. Mercator to one-hit wonder, patrząc długookresowo.

Ty porównałeś spółkę typu growth z ogromnymi przewagami technologicznymi, patentami, o zasięgu globalnym, z cyklicznymi spółkami typu value za pomocą c/z nazywając to bańką, serio? Spójrz na wykres orlenu i tesla i pomyśl co będzie jak
@krocionog: Tesla Model 3 - mały sedanik, w którym facet o wzroście 1,9m siedzi ściśnięty kurczak-brojler kosztuje tyle co mega wygodny, duży suv Audi Q5. Facet, zejdź na ziemię, nie na Marsa. Przyszłość motoryzacji to VW, a nie jakaś śmieszna anime-erekcyjna Tesla. Baterie są mega drogie, nieekologiczne, zmniejsza się ich zasięg, zasoby litu nie są chyba nieskończone - długo by wymieniać.
@GrudniowaNoc: Orlen, KGHM państwowe molochy, gdzieś na zadupiu europy, zarządzane przez politycznych dyletantów i niszczone przez pseudo ekologów, którzy dążą do jakiegoś mitycznego fit 55, kontra jedna z największych spółek w USA pod względem kapitalizacji prowadzona przez przedsiębiorcę, który założył wiele świetnych firm jak paypal, openai, neuralink, space x. Odnośnie VW, to powiedz jakie oni mają przewagi technologiczne nad konkurencją? Patrząc na wyniki finansowe to stoją raczej w miejscu.
@krocionog: Ty mi lepiej powiedz dlaczego miałbym kupić tego resoraka Tesla model 3 zamiast wygodnego Audi Q5? Bo religia Muska?! I jeszcze pieprzyć się z ładowaniem, które jest nieekologiczne - to raz, a dwa - przeciąża przesyłowe linie energetyczne. Już nie raz latem trąbili w mediach, że trzeba prąd oszczędzać.
@GrudniowaNoc: Pewnie dlatego, że niedługo nie będziesz mógł wjechać tym spalinowym Q5 do centrum miasta, ze względu na politykę klimatyczną i pozostanie jedynie latanie śmiganie po wiejskich drogach. Przyszłość to elektryki, ewentualnie wodór, AI i autopilot. Rynek wycenia przyszłe wyniki, dlatego C/Z do niczego się nie nadaje, bo pokazuje wyniki za ostatnie 12 miesięcy, których nie da się już kupić.
@GrudniowaNoc: Ford kiedyś też miał kilkadziesiąt lat doświadczenia, gdyby nie koło ratunkowe od rządu usa, to by upadł w latach 2008-2010. Na rynku kapitałowym obowiązują prawa popytu i podaży, a nie test dwumetrowca.