Wpis z mikrobloga

@Masterczulki: Było. Zresztą tam było bardzo dużo fajnych porad i sporo teorii. Ale w zdecydowanej większości tyczyło się jazdy po znanych odcinkach drogi.
W ślepym nieznanym zakręcie zawsze wolę pojechać zdecydowanie poniżej limitu ;)
@janek_: A obejrzałeś film? Są 3 czynniki wpływające na wprowadzenie motocykla/roweru w zakręt. I gwarantuję Ci, że z zaspawaną kierownicą nic nie zrobisz, nawet nie będziesz w stanie pojechać prosto.
I tak jadąc bez trzymanki najpierw koło skręci w przeciwną stronę.

Mało tego mogę Ci powiedzieć, że skręcając kierownicą w stronę zakrętu (więc teoretycznie zacieśniając zakręt[!sic]) motocykl/rower się wyprostuje albo i przerzuci w zakręt w przeciwną stronę.
@AdamES: @Polanin: ale ja o tym bardzo dobrze wiem, w trasie często skręcam w prawo popychając kierownicę dwoma palcami prawej ręki;
odnosiłem się do (@AdamES) Twojego argumentu o zmianie pozycji i zapieraniu się o kierownicę - zmiana pozycji nie wymaga zapierania się o kierownicę więc zmiana kąta kierownicy nie musi być spowodowana zapieraniem się o kierownicę
Z zaspawaną kierownicą można sobie najwyżej głupi ryj rozwalić.

Albo Code albo ktoś inny to już tłumaczył, że podczas zmiany pozycji i tak zapierasz się o kierownicę i to powoduje przeciwskręt. Ale jak widać mamy do czynienia z nową fizyką, aż się dziwię, że jeszcze chłopaki za to Nobla nie dostali.


@AdamES: Chcesz mi gównoekspercie wmówić, że zmiana pozycji na rowerze poprzez przeniesienie środka ciężkości na bok nie ma żadnego wpływu
@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: Ja się w sumie zastanawiam czy ma w rowerze jak zaspawasz kierownicę. Wydaje mi się że zmiana środka ciężkości powoduje wychylenie właśnie kierownicy przez co dokonuje się skręt - tak jak przy jeździe bez trzymania kierownicy. Jak ją zaspawasz to nie ma co się wychylić. Co jeszcze mi przychodzi do głowy to zmiana ułożenia się opony na asfalcie i to w jakiej formie opona zetknie się z asfaltem (bardziej z
Co jeszcze mi przychodzi do głowy to zmiana ułożenia się opony na asfalcie i to w jakiej formie opona zetknie się z asfaltem (bardziej z jednej strony niż z drugiej i sam fakt że opona ma kształt litery U) może taki skręt minimalnie inicjować. Ale to opony wykonują wtedy skręt.


@ciastko_do_kawy: Dokładnie tak jest. Oczywiście promień skrętu w takim wypadku będzie duży ale to nie jest tak, że tylko przeciwskręt powoduje