•  

    Hej Mirki, chciałbym się pochwalić projekcikiem który popełniłem w tym roku po godzinach. Postawiłem sobie za zadanie stworzyć podobiznę Słonia (taki raper, Wojciech Zawadzki) w 3D, mam nadzieję, że wyszedł podobnie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Projekt rozrósł się też o drobną animację, wszystkie rendery i film możecie obejrzeć na moim artstation - https://www.artstation.com/artwork/EavnPv

    Każda informacja zwrotna mile widziana :)

    #grafika #grafika3d #tworczoscwlasna

    •  

      @radiim: Troche jak Henry z the kingdom come deliverance

    •  

      @radiim: podobny trochę

      źródło: embed.jpg

    •  

      @radiim: Ogólnie dobry początek ale widać dużo braków jeśli chodzi o wiedzę z zakresu anatomii i proporcji np.:
      -głowa ma zły kształt
      -uszy są za bardzo z tyłu z tego co widzę no i praktycznie cała ich forma leży tzn. nie ma tego kształtu Y
      -oczy są zdecydowanie za duże i powieki trochę dziwnie wyglądają
      -te żyły na skroni wyglądają średnio
      -źle obsadzona kość policzkowa i słabo zdefiniowana tak jak orbita oczodołu(ogólnie bardzo płaski profil)
      na Twoim miejscu ogarnąłbym sobie jakieś skany głów i je analizował pod kątem anatomii twarzy(mięśni, kości, tłuszczu itd.) i próbował je kopiować albo jak masz dużo $$$ to sobie możesz iść na kurs anatomii twarzy Scotta Eatona, który polecam
      ogólnie to skupiłbym się na podstawach i zrozumieniu tego jak jest zbudowana twarz a potem teksturowaniem, włosami itd.

      +: radiim
    •  

      @BoguslawJestem super, dziękuję za feedback - bardzo rzeczowy. Co do oczu, to "słoń" ma dosyć duże oczy, wydaje mi się, że te są okej? Zobacz sobie "Wojciech Zawadzki". A co do powiek to mógłbyś rozwinąć?

    •  

      @radiim: wydaje mi się, że jednak coś z nimi jest nie tak
      jak sobie popatrzysz side to side to te oczy coś zdecydowanie nie grają, są za blisko no i wyglądają na za duże/za bardzo odsłonięte przez powieki
      co do powiek to wyglądają jakby były jakoś dziwnie w dół przekrzywione tak nienaturalnie i mają zły kształt, tutaj też zdecydowanie coś nie gra
      nie ma dużo zdjęć twarzy tego typa więc ciężko znaleźć coś sensownego
      ogólnie likenessy to ciężki kawałek chleba nawet dla skillowych rzeźbiarzy więc na Twoim miejscu robiłbym generyczne twarze(młode, ładne i ew. czasami przełamywał symetrię) i jak już je wymasterujesz to wtedy próbuj w likenessy

      +: radiim
    •  

      @BoguslawJestem tak, słyszałem, że to nie jest najprostsza sprawa, przy następnym projekcie pójdę za Twoją rada. Z drugiej strony takie podobizny trochę wymuszają trzymania się referencji, przy wymyślonych postaciach można trochę popłynąć ( ͡º ͜ʖ͡º) w każdym razie dziękuję za rady, na pewno anatamoia jest do douczenia. Przy następnej pracy pozwolę sobie Cie zawołać, dałeś bardzo cenne uwagi. A swoją drogą, masz może jakieś portfolio którym chcesz się podzielić?

    •  

      @radiim: nie musisz sam wymyślać postaci, możesz po prostu znaleźć jakiś concept co Ci się podoba i go odwzorować, zdecydowanie łatwiej jest zrobić ubranie czy zbroję z conceptu niż likenssa ;)
      odblokuj PW to Ci podeślę portfolio

Gorące dyskusje ostatnie 12h