•  

    Tesla będzie mieć kapitalizację ok. 3 biliony $ do 2025r (dzisiejsze Apple)? Ja tak twierdzę, choć to nie rada inwestycyjna ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    #tesla #gielda

    źródło: i.imgur.com

    •  

      @Technolust: to chyba bear case ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @Technolust: dużo zależy od czynników makroekonomicznych, ale 3x w 4 lata, jest jaknabardziej możliwe. Tymbardziej, że jeżeli Tesla utrzyma obecne tempo wzrostu (81% r/r), to za 4 lata będzie 3,27x większa.

      A to tylko dochód za liczbę wyprodukowanych aut. Do tego czasu (generalnie od kiedy zaczną produkować 4680 w dużej skali), Tesa Energy powinno się rozkręcić. Dodatkowo... to daje 4 lata na dokończenie FSD, które jeżeli skończą jako pierwsi... to 3x będzie i tak bardzo konserwatywne.

    •  

      @mepps: Prawda - takie bardzo konserwatywne założenie, bez znacznego progresu w FSD / Energy. Same samochody, które są aktualnie na product road mapie (S+X+3+Y+CyberTruck+Semi+Roadster). Sprzedaż na poziomie 4-5mln samochodów.

    •  

      @Technolust: do 2025 powinna się już zacząć pierwsza sprzedaż "modelu 2/ $25k model / 'baterry day' model"

    •  

      @anonimowy_programista: Zgadzam się. Ja te moje "napkin obliczenia" opieram tylko na przychodach / zyskach, które gdzieś tam w moich uproszczonych modelach wyniosłyby ~200-250mld $ przychpdu i 40~60 mld $ zysku z dalszą perspektywą wzrostu i znacznym spadkiem wskaźnika P/E (gdzieś do poziomu 40-60x)

    •  

      @anonimowy_programista: To także racja - ale może nie być jeszcze masowego wolumenu (obstawiałbym na 500 tys) jeśli produkcja ruszy końcem 2023. Zależy - wszystko zależy od 4680 i czy Elon rzuci się z motyką na samochód bez kierownicy.

    •  

      czy Elon rzuci się z motyką na samochód bez kierownicy.

      @Technolust: bardzo bym się zdziwił, gdyby podczas prezentacji modelu nie była także zaprezentowana wersja bez kierownicy. Pytanie, czy zostanie właśnie pokazana wersja z kierownicą :D

    •  

      Jedno mnie zastanawia... kiedy Elon powie, że priorytet w dostawie mają te auta, które są zamawiane z FSD. To nagle podniosło by z 25% do 100% liczbę obsługiwanych zamówień z FSD, czyli zwiększyło by średni profit z FSD per auto z ok $3000 (dzisiaj podwyżka w stanach), do $12000.

      +$9000 dodatkowego czystego dochodu na auto, to po prostu masakra

      Wiedząc, że można czekać na auto duuużo krócej, myślę, że wiele osób by się jednak skusiło kupić FSD, więc ta kolejka wcale nie musiałaby wyschnąć.

      Być może to wszystko nastąpi, w momencie, w którym FSD Beta przestanie być betą, albo stanie się dużo bardziej powszechne, np. dla 10% najbezpieczniejszych kierowców (zamiast teraz 2%)

    •  

      to są właśnie tego typu asy w rękawie, które Tesla może wyciągnąć w każdym momencie, asy, z powodu których shortowanie Tesli to jak proszenie się o potężnego kopniaka w krocze.

    •  

      @Technolust: obecnie to wygląda tak...

      źródło: pbs.twimg.com

    •  

      @anonimowy_programista: Ciekawa myśl, trochę kontrowersyjna, ale już nie raz Tesla pokazywała, że tam takie rzeczy są możliwe (jeśli są prawidłowe z punktu widzenia modelu biznesowego i wizji). Sweet sweet margins ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @anonimowy_programista: Swoją drogą takie asy w rękawie, a bez nich i bez większego wysiłku marże na poziomie 30% zaskakują każdego analityka po kolei. I zrobią to znowu (przynajmniej część) już za tydzień. Jak tylko FSD znajdzie się w wide-release powinny pojawić się w końcu większe przychody z subskrypcji FSD, która teraz będzie wyceniona lepiej (miesiąc 199$ vs 12 0000$ pełne FSD) - choćby tylko na próbę / wakacje / demo dla rodziny i znajomych. Duża flota będzie już sporym atutem w subskrypcjach. Wtedy też Zachary (CFO) powinien ustalić większą część z FSD jako rozpoznawalny przychód do "income statement" zamiast wędrować do "deferred revenue" - co automatycznie zwiększy zysk netto mocno jednorazowo i trochę co kwartał.

      Czekam też na premierę Witchera 3 i Cyberpunka ( ͡° ͜ʖ ͡°) - narobi trochę hype'u i szumu.