Wpis z mikrobloga

Hej. Mam jutro rozmowę kwalifikacyjną w Comarchu na młodszego testera. Na stanowisko zaaplikowałem, bo mieli niskie wymagania. Zrobiłem testy i po jakimś czasie się odezwali. Sam nigdy wcześniej nie miałem nic wspólnego z testowaniem, jestem inżynierem mechanikiem i pracuję jako #konstruktor . Z IT to znam trochę SQL i pythona, ale bez szału (raczej ogarnianie składni niż umiejętność rzeczywistego programowania). Zastanawiam się jaką kwotę brutto zaproponować. Ile podać, żeby na samym starcie mnie nie skreślili? Poza tym to czego mogę spodziewać się na rozmowie?
#comarch #testy #testowanieoprogramowania #pracait
  • 15
@Panbiedeusz:
Co do zarobków - raczej nie ma w Comarchu wielkiego szału. Póki się dało, zatrudniali za mniej niż minimalną na start. Aktualnie raczej minimalna +/- 10%. Dlatego chętniej biorą studentów, którzy nie będą płacić dochodowego ani zusu. Jeden mirek pisał, że ile sobie wynegocjujesz tyle dostaniesz... ale nie nastawiaj się na większe kwoty. Parę lat temu nie pytali ile chcesz zarabiać, tylko mówili ile dają na start. Nie wiem jak
@diarrhoea:

Aktualnie raczej minimalna +/- 10%.


Jakoś ciężko jest mi w to uwierzyć, chyba że akurat na testerach oszczędzają. 5 lat temu byłem na rozmowie (nie tester, nie programista tylko handel/back office) i na start dawali sporo więcej niż minimalna + premie, a to był totalny entry lvl dla świeżaka z prawie zerowymi wymaganiami.

No chyba, że nie nadążają za tymi co rocznymi wzrostami minimalnej by pis.
@Maly_bialy_obloczek: Nie, ale rozmowy prowadzą dyrektorzy działów i są z różnych miast. Rozmowa raczej przyjemna. Na początek trochę rozmowa na temat mojej obecnej pracy, potem kilka pytań odnośnie testowania (przez 4 dni czytałem sylabus ISTBQ i przykładowe pytania na rozmowie na stanowisko młodszego testera i generalnie to wystarczyło). Potem jeszcze kilka ogólnych pytań o wiedzę z IT i chwila rozmowy po angielsku.