Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Mirki, co sądzicie o mojej strategii finansowej? Mam 30 lat i od niedawna około 15 tys. zł dochodu netto, plan to comiesięczne wydawanie 40% (6k) i oszczędzanie 60% (9k) każdego miesiąca przez około 15-20 lat, po czym mógłbym przejść na życie z odsetek. Nie mam i nie planuję żony/dzieci, mieszkam z rodziną (5/10 here). Być może za 5-10 lat fajnie byłoby mieć swój domek 70 mkw na działce 4a i samochód elektryczny z autopilotem. Wspomniane oszczędności (9k zł miesięcznie) planuję lokować następująco:

60%: bezpieczne fundusze indeksowe (np. SP500)
24%: equities (nieruchomości)
8%: #bitcoin (kupowany regularnie)
2%: inne #kryptowaluty i zdecentralizowane finanse (kupowane regularnie)
3%: kilkugramowe sztabki #zloto (kupowane na dołkach)
1%: jednouncjowe, srebrne monety bulionowe (kupowane na dołkach)
1%: akcje na #gielda (sektor przyszłościowych technologii/AI)
1%: różne/dziwne/nieprzewidziane

Nie mam dużego doświadczenia finansowego (zaczynam śledzić Iwucia i Inwestomat), zależy mi na powolnym, bezpiecznym i mało stresującym oszczędzaniu. Co o tym sądzicie? Co zmienilibyście w tym planie?

#pytanie #inwestycje #inwestowanie #finanse #pieniadze #srebro

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #623470f9552591b168d9b02b
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: karmelkowa
Doceń mój czas włożony w projekt i przekaż darowiznę
AnonimoweMirkoWyznania - #anonimowemirkowyznania 
Mirki, co sądzicie o mojej strategi...

źródło: comment_1647635654a9EmrgtRRVXmKCzKKiVhwF.jpg

Pobierz
  • 50