Wpis z mikrobloga

Mirki - bogowie od #excel - mam #pytanie jak zrobić następujący arkusz budżetowy:
w arkuszu 1 mam w kolumnach miesiące a w wierszach np. żywność, rozrywka itd
w arkuszu 2 mam w kolumnach "opis", "data", "kwota", "kategoria" - to ostatnie wybierane z listy, a data najlepiej jakby wpisywała się od razu dzisiejsza, ale chyba to tak się nie da

Wklepuję dane do arkusza nr 2: piszę np. "chleb", "29.04.22", "5", "żywność"
a one automatycznie zaciągają się do arkusza 1 i tym samym w kolumnie odpowiedzialnej za kwiecień, w wierszu "żywność" dodają do kwoty, która tam jest 5 zł, którą wpisałem w arkuszu 2. I tak każdy kolejny wpis w tej kategorii z datą kwietniową, będzie powiększał kwotę tutaj wpisaną.

Do zrobienia, czy to zbyt dużo wymagam? ;) Proszę o wskazówki - wiem, że nikt nie przychodzi na portal z śmiesznymi obrazkami żeby robić komuś robotę.

Szukałem dobrej aplikacji do spisywania budżetu, ale wszystkie mają jakieś super hiper ficzery, a żadna nie robiła dokładnie tego co chcę a taki excel byłby idealny!
  • 7
@xUnf: Zależy od różnorodności rekordów, jak toś lubi formułki to zrobi ale łatwiej i szybciej jest na PQ a jeszcze prościej tabela przestawna + fragmentatory( ͡° ͜ʖ ͡°)