Wpis z mikrobloga

#motocykle
#benelli TRK 502 - hit czy kit? Zakładam porównanie rocznika bieżącego z używką do 15k.
Zastanawiam się nad kupnem nowego pół-chińczyka* zamiast używki. Po wstępnym pomacaniu i objechaniu salonu, wygląda obiecująco. Przeznaczenie to głównie "praca" w mieście oraz okazjonalne wypady bez kilkudniowych wypraw (przejazdy paręset kilometrów czy wyjazdy w stylu "kilka godzin dojazdu, doba albo dwie na miejscu i jazda dalej).

Z tego co widzę ludzie narzekają głównie na brak dynamiki powyżej 100km/h i zwłaszcza powyżej 140, co mi zbytnio nie przeszkadza bo autostrad nie lubię oraz na słaby feeling hamulców (na co rzeczywiście trochę zwróciłem uwagę), znacie jakieś jeszcze konkretniejsze problemy, wybitnie konkretną recenzję, etc? Samo wykonanie też mi się podoba, czasem zajeżdża chinami, ale tam gdzie rzuciło mi się w oczy, wciąż wygląda to nieźle. Pytanie czy nie ma jakichś konkretnych wad (bo np. pierwszy wypust podobno miał problemy.

Pytanie również co do wersji C (iksem się nie interesuję, zbyt wysoki jak na wygodne turlanie po mieście)
Czy do 502 C są dostępne tylne kufry? Uważam to za mocno przydatne akcesorium, nawet jeśli podobno gwałci wygląd ( ͡° ͜ʖ ͡°) Montaż może być powiązany z "zajęciem" tylnego siedzenia.

*dobrze rozumiem, że jest to włoski odpowiednik naszego junaka czy rometa. Licencja i producent zachodni, wykonanie chińskie?
  • 21
PS: Kufre od dealera - ma to sens, czy można znaleźć coś dużo lepszego lub tańszego? Od razu mówię, że jakość stockowych mnie nie wystraszyła.
dobrze rozumiem, że jest to włoski odpowiednik naszego junaka czy rometa. Licencja i producent zachodni, wykonanie chińskie?


@Aramil: tak, ale Chińczycy robią i dobre i kiepskie motocykle. Benelli jest IMO powyżej Rometa i Junaka, ale poniżej KTM, czy BMW składanych w Indiach, czy innym Bangladeszu. Te silniki już klepią parę lat, więc problemy wieku dziecięcego powinny być wyeliminowane.
Sam się nad nim zastanawiałem, ale odrzuciły mnie gabaryty i waga (pierwsze moto,
@apee: To wygląda na to, że sprzedawca dla odmiany mówił prawdę co producenta. Dziwne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Na Hondę zwracam uwagę w używkach, nowa CB to byłoby ~5k więcej bo trzeba dokupić akcesoria. Z serwisem to dobra uwaga, dodatkowy argument za TKP.
Gabaryty ogólnie traktuję jako drobny plus, po turlaniu się chopperem lubię poczuć nieco większy ciężar, a właśnie X poleciał za to że już nie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Aramil: mam trk 502 bez X. Rozważałem też 502C, ale siedzenie mega niewygodne i po 60km bolało mnie dupsko. Mam już najechane około 1000km i jestem zadowolony z zakupu. Śmiga się przyjemnie, wygodnie, dokupiłem deflektor i kufer. Jedynie co to mógłby być dźwięk lepszy bo jak dla mnie na 6 biegu brzmi trochę skuterowato. Jakbyś miał jakieś pytania to śmiało.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Aramil: daj linka do tej recki. Dodam jeszcze że obawiałem się tego że jazda w korku będzie trudna przez wystające gmole, ale szybko idzie się przyzwyczaić, że jak mieści się kierownica to reszta moto też.
@MrProfeska:
- Brałeś z zestawem kufrów? Jakbyś miał kupować drugi raz to bierzesz stocki czy raczej coś custom?
- Jak hamulce po załadowaniu motocykla? Podobno po obciążeniu ten "lekki dyskomfort" zamienia się w jednak niedomagające heble.
- Wibracje w trakcie jazdy autostradowej: Rzeczywiście tak wyraźne? Przy jakich prędkościach?
- 502C poza siedzeniem ma jeszcze jakieś konkretniejsze różnice względem zwykłego (ofc. pomijając, że bardziej wieje ( ͡° ͜ʖ ͡°
@Aramil skoro rozważasz też 502c to może Leoncino Trail? Mam sztukę z prawie 17kkm nalotu, wszystko działa (sam zrobiłem 5kkm). Ten sam silnik ale ciut lżejszy = bardziej żwawy (foto Moto blog na YT ma porównanie tych modeli na piachu). Mi się nim ok lata do gpsowych 115kmh, powyżej przyda się szyba ;). Dla niektórych kanapa za twarda, się zawsze można zrobić wkład żelowy.
@persona-dafta: C kupił mnie wyglądem, Leoncino nie miał tego efektu.
Gorzej że nadal kusi, mimo że coraz więcej argumentów przemawia przeciwko ( ͡° ʖ̯ ͡°) (brak kufra, brak dużych sakw, info o tej kanapie, jeszcze słabsze hamulce - nawet jeśli 40kg mniej)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Aramil: kup na miasto nc750, benelli jest spoko, ale jest wysoki, bak jest dosyć pękaty,nie każdemu pasuje taka pozycja, serwis mają słaby, motorland to nie jest najlepsza firma na świecie, dostęp części bywa różny, a honda to honda.
@Aramil:

- Brałeś z zestawem kufrów? Jakbyś miał kupować drugi raz to bierzesz stocki czy raczej coś custom?

Nie brałem nic od dealera, bo kufry nie były dostępne. Kupiłem kufer centralny, aluminiowy SHAD Terra 48

- Jak hamulce po załadowaniu motocykla? Podobno po obciążeniu ten "lekki dyskomfort" zamienia się w jednak niedomagające heble.

Wg mnie jak hamujesz samym przodem to rzeczywiście jest słabo, ale jak wgnieciesz przód i tył to jest
@Kick_Ass NC750 przekracza mój budżet (na używkę nie zaryzykuję więcej niż 15k). Pozycja mi pasuje - mam za sobą dłuższą przejażdżkę (parę godzin) i jest dobrze :) Serwisu raczej się nie boję, bo dealer u którego kupuję ma pod tym względem świetne opinie. Ogólnie, jestem już raczej zdecydowany i jak nie stanie się coś bardzo zaskakującego to niedługo dopinam transakcję ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@vaneck osobiście bym nie
@Aramil: Jeszcze co do 502C to przypomniałem sobie co mnie dodatkowo odrzuciło, to o czym mówisz właśnie, a było to to że nogi mi się nie mieściły w wyżłobieniach pod bakiem i uda miałem na wysokości ścięcia baku co było bardzo niewygodne. Moto rzeczywiście bardzo nurkuje, ale jakoś mi osobiście to nie przeszkadza. Ogólnie pewnie dużo rzeczy mi nie przeszkadza, bo dla mnie to przesiadka jak z malucha do fiata, ale
@MrProfeska: Mnie to rozbraja całkowicie, ale dotychczas jeździłem albo dość twardym chopperem, albo nakedami/sportami, albo (twardym) rowerem. Może się przyzwyczaję do tak miękkiego zawieszenia (jest przyjemne na wybojach, ale aż do przesady xD), a może będę modować. Się zobaczy ¯\_(ツ)_/¯
Biorę zwykły 502, X'a skreśliłem odgórnie bo brak możliwości postawienia pięt wyklucza go w mieście. Do tego terenowa wersja nie jest tu imho potrzebna, to i tak jest zbyt ciężkie moto