Wpis z mikrobloga

Serwus, dziś objawił mi się znikąd problem w Ford Focus Mk.3. Gdy przyspieszam gwałtownie słychać stuknięcie gdzieś w samochodzie, prawdopodobnie kole. Myślałem na początku że to coś z silnikiem ale gdy płynnie doda się gazu to nie ma tego stuknięcia (bardzo je słychać gdy wjeżdżam na jedynce pod górkę do domu bo jest moc duża).
Po pojeżdżeniu chwile dłużej słyszę że coś trze również, im wolniej jadę tym bardziej dźwięk staje się przerywany, rytmiczny, aż jadąc powoli słychać jakby ten jeden moment gdy coś obciera. Gdy dociskam hamulec tarcie ustaje na tę chwilę. Czy to może być zacisk? Łożysko? Hamulec nie puszcza do końca? Czy da się to sprawdzić podnosząc auto, zanim zabiorę do mechanika? Z góry dzięki za pomoc i przepraszam jeśli jest chaotycznie.
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #kiciochpyta #samochody
  • 6
@mikau: Dwie różne rzeczy. Tak jak strawberian pisze.
A to stuknięcie to może być luz na przegubie. Nic poważnego, ale kiedyś trzeba będzie wymienić półosie, no chyba że masz osobno przeguby, ale i tak koszt podobny.

Jak ciepło było i z otwartymi oknami dzisiaj jechałem, to też to u siebie usłyszałem :D
Da się to potwierdzić podnosząc na biegu jedno przednie koło i majtając lewo/prawo, obserwując obrót półosi (można sobie żabkę
@dict: to pech jeśli dwie różne rzeczy na raz, bo no dosłownie dziś zaczęły się te dźwięki dziać. Pokręce kołami jutro na luzie w powietrzu i zobaczę co jest pięć, dziękuję również @strawberian: , klocki i tarcze mają ok 2 miesięcy i tylko po zmianie był ten problem ze strzałem przy ruszaniu i cofaniu i piszczeniem przy jeździe gdzie okazało się wtedy że to zacisk z tyłu. Teraz no nie
Pokręce kołami jutro na luzie w powietrzu


@mikau: No właśnie nie. Masz 3 wejścia/wyjścia dyferencjału (dwa koła i skrzynia biegów). Dwa z nich blokujesz (jedno koło na ziemi, skrzynia na biegu na wyłączonym silniku), a trzecim kręcisz i możesz wtedy ocenić - jak duży jest ten luz (zawsze jakiś jest).