Wpis z mikrobloga

Dlaczego w Polsce znaki F-10 są bez sensu, odcinek 1.
Jedziesz sobie w korku lewym pasem. Jedziesz osobówką i masz mniejsze pole widzenia niż samochód google. Widzisz ten znak [picrel]. I teraz zagadka. Pas którym się poruszasz będzie lewym, skręcającym w lewo, czy środkowym, jadącym prosto?
https://www.google.pl/maps/@54.406489,18.6173141,3a,30y,309.88h,82.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNzAYoar9J9l8UOJyzJSQ-w!2e0!7i16384!8i8192
#drogi #polskiedrogi #znakidrogowe #kierowcy #motoryzacja
janekplaskacz - Dlaczego w Polsce znaki F-10 są bez sensu, odcinek 1.
Jedziesz sobie...

źródło: comment_16518738946xnpxupCgnGnK1pxQNWXLm.jpg

Pobierz
  • 11
@janekplaskacz: reguły chyba nie ma, nie wiem. Jas osobiście zauważyłem, że jak się jedzie drogą, która ma dwa pasy, podwójną ciągłą i pojawia się znak F-10 na którym są trzy pasy, to ten trzeci pas (do skrętu w prawo) zazwyczaj jest 'odnogą' tego 'oryginalnego' prawego pasa. Ale to jest tylko moje osobiste obserwacja

Z drugiej strony, bardzo mało razy widziałem taki przypadek jak na zdjęciu, bo zazwyczaj na tym 'lewoskręcie' zawsze
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@eugeniusz_geniusz:
Czyli nic nie lepiej a jedna blaszka więcej na ulicy. Poza tym, na główniejszych drogach widziałem w Niemczech znaki będące połączeniem znaków kierunkowych (nr drogi, miejscowość) i rozchodzenia się pasów. Ale to tylko wówczas, gdy takie numerowane drogi prowadziły przez miasto
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@janekplaskacz: w Niemczech jest bardzo mało znaków kierunkowych, głównie na autostradzie. Tak jak @eugeniusz_geniusz wspomniał, szczególnie problematyczne jest to w dużych miastach gdy nie znasz topografii, jedziesz sobie i nagle z dupy pas na prosto robi się pasem do skrętu w prawo. To jest tak gówniane zrobione, praktycznie w całych w Niemczech tak jest. Te drogi to projektował jakiś jeden idiota chyba. U mnie w rejonie to w ogóle #!$%@?, w
@bruhh:

jedziesz sobie i nagle z dupy pas na prosto robi się pasem do skrętu w prawo.


Czyli dokładnie tak jak u nas. I postawiony znak F-10 niczego nie zmienia, bo:
- jest ustawiony dopiero tam, gdzie zaczyna się zmiana
- pokazuje układ pasów po zmianie a nie ich rozłożenie.

Żeby taki znak miał sens musiałby stać dużo wcześniej i wyglądać mniej więcej tak jak pic rel.

A znaki w Niemczech,
janekplaskacz - @bruhh: 
 jedziesz sobie i nagle z dupy pas na prosto robi się pasem ...

źródło: comment_1651926449R8BIYrRa7POEhPbQ80EXek.jpg

Pobierz
Ale to i tak lepiej niż w DE, bo tu masz tylko poziome znaki


@eugeniusz_geniusz: no nie wiem.
Zazwyczaj jest albo znak informujący o układzie pasów (biała tablica), albo odpowiednio zrobione są tablice kierunkowe.

Jeżdżąc dziesiątki tysięcy km rocznie po Niemczech raczej nie mam poczucia "co do #!$%@??", w przeciwieństwie do dróg w Polsce, którymi przejeżdżam w ciągu roku może 1, a może 2kkm, a gdzie takie poczucie mam praktycznie cały