Wpis z mikrobloga

Chciałbym przypomnieć pewne kłamstwo jakim CD Projekt nas mamiło przed premierą #cyberpunk2077

Pamiętacie jak CD Projekt mówił przed premierą, ze skracają czas fabuły, bo Wiedzmina 3 wiele osób nie przeszło przez zbyt długą fabułę?
No to skrócenie fabuły z 51 godzin jakie były w Wiedźminie 3 na 23 godziny w Cyberku sprawiło, że... i tak Cyberpunka przeszło mniej osób niż Wiedźmina xD

Tak skrócili fabułę prawie dwukrotnie a mimo to mniej osób przeszło grę xD

Otóż we Wiedźminie 3 grę przeszło 24,4% osób a Cyberpunk2077 33,5%. ALE Wiedźmina 3 wiele osób kupiło na wyprzedaży za 30zł i nigdy go nie odpaliło! Pierwsze osiągnięcie które dostaje się po jakichś 30 minutach gry w Cyberpunku osiągnęło 89,5% osób natomiast we Wiedźminie pierwsze osiągnięcie zdobyło zaledwie 64,8% osób. Czyli aż 35.2% graczy kupiło Wiedzmina 3 i albo nigdy go nie odpaliło albo zagrało tylko kilka minut.

Czyli licząc proporcję to w Wiedźminie 3 grę przeszło 37.65% osób które w grę zaczęło grać a w Cyberpunku jest to 37.43% mimo prawie 2x krótszej fabuły!
Dane ze Steam, na konsolach było by pewnie jeszcze gorzej bo tam było wiele zwrotów i jeszcze więcej osób nie przeszło gry.

#wiedzmin3 #cdprojekt #cyberbug2077
Pobierz L.....t - Chciałbym przypomnieć pewne kłamstwo jakim CD Projekt nas mamiło przed prem...
źródło: comment_1652000010ar5G1IuYwqKajVx1xujf5b.jpg
  • 16
Chciałbym przypomnieć pewne kłamstwo


@LuxEtClamabunt: to nie było kłamstwo, ludzie nie kończyli W3 bo był za długi. To że ludzie nie kończą CP2077 nie znaczy, że skrócenie fabuły nie przyniosło rezultatów, tylko że CP był poniżej oczekiwań.
Dla mnie wg to narzekanie, że skrócili fabułę jest dziwne, bo mamy przecież zadanie nieobowiązkowe, które na fabułę wpływają (de facto tak jak by były z lini głównego wątku|). W CP mamy trochę hybrydowy system, ja go nazywam "nieobowiązkowe zadania główne".
Jak ktoś jest graczem co gra w gry i robi w nich minimum tylko to co musi no to ok, moze długo nie będzie - ale to raczej nie jest sposob
Dla mnie wg to narzekanie, że skrócili fabułę jest dziwne


@Variv: dziwi cię, że ludziom się nie podoba to, że za tą samą cenę dostaje mniej niż obiecano? X D

. W CP mamy trochę hybrydowy system, ja go nazywam "nieobowiązkowe zadania główne".


@Variv: no i co z tego, w Wiedźminie 3 też są zadania poboczne a nawet jest ich więcej i są ciekawsze
@Variv: true, mam nadzieję, że w Cyberpunku również będą tak dobre i, że jednak zdecydują się na minimum 2 dodatki bo szczerze mówiąc obecnie to stoi pod znakiem zapytania jak najbliższy dodatek jest przewidziany na 2023 :/
true, mam nadzieję, że w Cyberpunku również będą tak dobre i, że jednak zdecydują się na minimum 2 dodatki bo szczerze mówiąc obecnie to stoi pod znakiem zapytania jak najbliższy dodatek jest przewidziany na 2023 :/


@LuxEtClamabunt: IMHO będzie dodatek typu Serca z kamienia. Czyli coś tam dodadzą z mechaniki, trochę moze dodadzą rzeczy w świecie gry, linie fabularną z dodaku i tyle. Nie liczyłbym na dodatek w stylu krwi i
@t3m4: Te skrócenie fabuły moim zdaniem tylko zaszkodziło Cyberowi gra ledwo się zaczyna a już się kończy, niektóre postacie przez to nie zostały odpowiednio przedstawione i rozwinięte jak np Jacki czy Takemura, większość gry to poboczne z czego najwięcej jest tych najgorszych czyli kontraktów czyli uboższej wersji wiedźmińskich zleceń z Wiedźmina 3.
niektóre postacie przez to nie zostały odpowiednio przedstawione i rozwinięte jak np Jacki czy Takemura


@Extreme996: true

większość gry to poboczne z czego najwięcej jest tych najgorszych czyli kontraktów czyli uboższej wersji wiedźmińskich zleceń z Wiedźmina 3


@Extreme996: tymi zadaniami pobocznymi byłem najbardziej rozczarowany. Tak samo ubogo zaczynało być już w Krwi i Winie.
@t3m4: Z tego, co pamiętam to w KiW było wręcz przeciwnie bo tam nawet niektóre pytajniki miały jakiś fajny quest w przeciwieństwie do pytajników z podstawki gdzie każdy pytajnik to było jakieś gniazdo potworów, obóz bandytów czy kontrabanda. Wracając jeszcze do kontraktów i zleceń to naprawdę nie ogarniam co się tutaj stało zlecenia w W3 były ciekawe miały swoją mini fabułę, zbierało się poszlaki, przesłuchiwało świadków itd. a kontrakty z Cyberpunak
Z tego, co pamiętam to w KiW było wręcz przeciwnie bo tam nawet niektóre pytajniki miały jakiś fajny quest w przeciwieństwie do pytajników z podstawki


@Extreme996: ja zapamiętałem KiW zupełnie inaczej, jako wypełnione zadaniami pobocznymi, które albo były imo mało interesująco, albo zupełnie "ubisoftowe" (pomoc winiarniom, czyszczenie obozów i twierdz bandytów)
Tak samo ubogo zaczynało być już w Krwi i Winie.


@t3m4: a mi się podobała różnorodność zadań w Krwi i Winie. Kilka które zapamiętałem najbardziej:

-jak dobrze pamiętam to cały turniej rycerski był poboczny i tam wątek z panną Vivienne, cały wątek można było zakończyć na kilka sposobów, odczarować laskę lub przenieść osłabioną klątwę na Guillauma
-pomoc z winnicami dwóch właścicieli, jeśli przyjęliśmy oba zlecenia mogliśmy odkryć, że za problemami stoi
-pomoc z winnicami dwóch właścicieli, jeśli przyjęliśmy oba zlecenia mogliśmy odkryć, że za problemami stoi kto inny niż można się było spodziewać (możliwość ukończenia więc na 4 różne sposoby)

-safari gdzie pomagaliśmy bogaczowi "fotografować" zwierzęta


@LuxEtClamabunt: ja dokładnie te same zadania zapamiętałem jako wyjątkowo nędzne ()