Wpis z mikrobloga

Co najlepiej zrobić z krzywym kołem/tarczą ewentualnie piastą? (chodzi o sprawdzenie najpierw)
Coś jest krzywe bo koło się kręci z oporem i ociera o klocki. Na zdjęciu nie widać tego.
Myślałem żeby oddać koło może do centrowania i ewentualnie by posprawdzał co tam jest krzywe, od czego jest bicie?
Łożyska koła wymieniłem. Zero luzu.
Wymieniłem klocki przód, zestaw naprawczy zacisku(gumki, uszczelnienia), nowy przewód w oplocie, nowy płyn, odpowietrzony został hamulec. Hamulec na postoju twardy, podczas jazdy szału nie ma ze skutecznością hamowania. Do tego mam bardzo miękkie zawieszenie z przodu (strasznie dobija podczas hamowania).
Czy może to być wina tych rzeczy które wymieniłem wyżej (krzywa tarcza, piasta, niewycentrowane koło)?

#honda #motocykle #cross #enduro #mechanika
Cinek93 - Co najlepiej zrobić z krzywym kołem/tarczą ewentualnie piastą? (chodzi o sp...

źródło: comment_1652084243GqW3NmQl90feRmlr02NW2m.jpg

Pobierz
  • 14
@Cinek93 wyprostować to co krzywe A jak się nieda to wymienić, no nic tu się nie wyczaruje, musisz zdemontować i sprawdzić co jest nie tak. Sprawdź jeszcze czy masz szprychy dokręcone
@Cinek93: ale jak kolem na podnosniku to widac bicie? Podnies, stan z przodu i krec, zobaczysz czy cos krzywo. Mozesz zdjac zacisk i tez krecic i zobaczyc czy trze
Jak bedzie kolo latalo no to oddac do centrowania. Jak krzywa tarcza to wymienic. Jak lagi miekkie to zmienic olej i pobawic sie ustawieniami
via Android
  • 0
@Messix jak krece kołem na podnośniku to widać że jakby tarcza była krzywa ewentualnie piasta. Widać to bicie, że tarcza nie kręci się idealnie prosto. Kręcąc do przodu kołem jest spory opór. Do tyłu trochę lżej.
Troszkę w jednym miejscu jest też obręcz delikatnie krzywa i chyba też klejona czymś.
Lagi mam SHOWA i nie ciekną nigdzie. Tylko strasznie miękkie. Oddać do regeneracji czy samemu sobie tylko olej wymienić?
Przód ma chyba
@Cinek93: nie wiem, po pytaniach jakie zadajesz tez nie wiem czy dasz rade xd ja robilem wszystko samemu, nie jest skomplikowane, popatrz na YT albo w serwisowce bo ja mam WP48 wiec inaczej.

To zdejmij zacisk i zonacz czy bez zacisku tez beda opory i krzywo. Bo moze lozyska w kolach stoja.
Jak bez zacisku bedzie luzno no to mozesz oddac kolo do centrowania, gosc bedzie widzial czy wina felgi czy
@Cinek93: tak jak wyżej ci podpowiadają, zdejmij zacisk, zakręć kołem i będziesz widział co krzywe, jak tarcza to do wymiany jak felga to do centrowania lub też wymiany.

Możesz kupić sobie czujnik zegarowy zmierzyć felgę ile bije zaznaczyć najgorsze mijsce a potem tarcze, jeśli wyjdzie w tym samym miejscu to wina koła
via Android
  • 0
@Messix zacisk dobrze poskładany. Nowa jedna prowadnica. Gumki, uszczelniacze tłoczka nowe. Tłoczek w bardzo dobrym stanie. Nie był zapieczony.
Łożyska kół sobie wymieniłem kilka miesięcy temu. Zero luzów przód i tył teraz.

@krzysztof2033
@WormRider
@panzerschokolade wrzuciłem filmik jak to wygląda.
Bez zacisku koło kręci bez najmniejszego oporu. WMoim zdaniem tarcza krzywa ale też koło "ósemkuje"

https://youtu.be/bY7G_ruuHmo
@Cinek93: koło to felga a felga może być krzywa.
Sprawdź najpierw czy tarcza jest krzywa. Odkrenć ją i połóż na idealnie prostej powierzchni. Np szybie. Następnie sprawdź czy ośka jest prosta a potem zastanów się nad piastą.
Co to za padliną że po skokach przód dobija?
Chyba że masz rozwalone amortyzatory.
via Android
  • 0
@mpetrumnigrum ok sprawdzę dzisiaj po pracy. Tą tarczę i ośkę. Dlaczego już padlina? Honda CR 85 2005r Został mi ten przód do ogarnięcia. To koło i te amortyzatory. Hamulec może słaby przez to że krzywa tarcza czy coś albo jeszcze kupię ewentualnie zestaw naprawczy pompy hamulcowej.
Na postoju klamka twarda. Podczas jazdy już wydaje mi się że miękka bardziej i przód strasznie nurkuje.
Odczucie jakby słabo hamowało.
Cinek93 - @mpetrumnigrum ok sprawdzę dzisiaj po pracy. Tą tarczę i ośkę. Dlaczego już...

źródło: comment_1652170805M8mK47VMTJ5IBrYSrMQXzn.jpg

Pobierz
@Cinek93: no żeczyeiście w dobrym stanie kupiłeś. Ekstra ten stan.
Przy okazji jak nie umiesz wymienić wałka od zmiany biegów to skuteczniejsza metoda chwycić w 3 miejscach spawem wałek z dźwignią. Tylko głęboko przytop i po każdym miejscu oblewają wodą wałek aby go całkowicie wychłodzić gdyż inaczej potopisz uszczelniacze na wałku.
65 kg? Ile ty masz lat 14-15.
Jeśli tak to maszyna dobra. Zmień zębatkę zdawczą na 2 zęby mniejszą i
via Android
  • 0
@mpetrumnigrum gościu oczywiście że umiem to zrobić tylko jakbyś wiedział to trzeba rozpołowić silnik także ten no Zrobiłem po swojemu i działa. Nie będę nic spawał bo popale moduł czy coś a później się mordować żeby dźwignie zdjąć przy jakimś remoncie. Tyy motorek ma 17 lat to co żeś myślal że igłę kupie? Naprawiam sobie to co trzeba i tyle a Ty się sapiesz typie o coś xd Nie bede zmieniał zębatki
@Cinek93: nic mnie nie boli prócz sposobu Twojej wypowiedzi.
Oraz tego że nieprawidłowo dobierasz wyrazy do rzeczywistości. Jeśli coś jest w b.d.stanie to jest takim nie zależnie od lat.
Aby nic nie spalić podczas spawania wystarczy rozłączyć akumulator lub w twoim wydaniu wypiąć moduł zapłonowy czyli 3 min roboty.